Аномалии в маркетинга
Или как се създават успешни аномалии в комуникациите "неочаквано, но общоприето"
Съдържание от "Аномали"
Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа
Аномалията е отклонение от нормата или типичната закономерност - това определение е посочено в речниците. Преди точно три години трима приятели решават, че имат собствен прочит на определението за аномалия в маркетинга: "неочаквано, но общоприето". С тази заявка екипът тръгва да преобръща представите за маркетингова комуникация чрез персонализирани креативни решения. Месецът е ноември 2018. Стимулът: да се ескалира нивото на успеваемост на рекламите до висоти, смятани преди време за много редки случаи. Или аномалии.
Началото е поставено с два телефона и една малка камера, една малка пекарна и първия брънч ресторант в София. Три години по-късно след практичен и отличителен криейтив, комбинативност и постоянство клиентите са над 100, с влиятелни кампании в над 20 държави в сектори e-commerce, FMCG, HoReCa, горива, технологични и автомобилни компании. Екипът нараства с десетки. А офисът работи 24/7.
Днес партньорите Христомир Витанов, Йордан Георгиев и Ивайло Тодоров вече развиват и втора агенция за performance маркетинг GEROI, две студиа за продукции с изцяло собствена техника, собствени линии брандове и комуникационни канали. Най-важното за тях е във всеки момент клиентът да може да получи най-добрата възможна адаптация на комплексни маркетинг познания за личните си потребности. И да ги канализира по начини, с които да "отглежда" ново поколение както потребители, така и потребителски нагласи.
За аномалиите потребителското поведение се формира от вярвания, убеждения и навици. Всеки комуникационен канал отваря различни възможности за асоциативност между бранд и поведение. Брандът за "Аномали" се разглежда като религия, а авторитетът към него се гради с всекидневни интерактивни ритуали. И тъй като новото поколение потребители е най-активното в историята, но и най-разфокусираното и "невярващо", успехите на компанията се дължат именно на задържащи вниманието свръхактивни кампании, които изграждат дългосрочна лоялност.
Силата на една творческа идея идва от три мегафона: творческата стойност, качеството на изпълнението и интензитета на разпръскване на посланието. Всичко това, обединено с ясната представа за целите и нуждите, създават явлението, което днес вече е символ за успешна маркетинг аномалия.
"Аномали" първо чува, преди да отговори. Но когато отговори, прави така, че всички други да го чуят. И да възприемат посланието като истинско нарицателно за бранша.