Дигиталният маркетинг не е разход, а инвестиция

Николай Стоянов, основател и изпълнителен директор на Influence Vibes

Дигиталният маркетинг не е разход, а инвестиция
Дигиталният маркетинг не е разход, а инвестиция
Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Зад основаването наInfluence Vibesстои силната мотивация за промяна и постигането на оптимални резултати, използвайки иновативни маркетинг стратегии. Какъв е прогресът, който сте постигнали до момента?

От самото създаване на Influence Vibes нашите цел и идея винаги са били да предоставяме ефективност по различен начин. Изработване и използване на адекватни маркетинг стратегии е ключов момент не само за постигането на добри маркетинг резултати, но и за цялостното бизнес развитие на всяка компания. Съдейки по пазарите в България и чужбина, установяваме, че компаниите все повече разбират, че планирането е ключово за постигане на целите. Ежедневно консултираме нашите клиенти и всеки, който се свързва с нас. По този начин заедно успяваме да постигнем желаните резултати и със сигурност ще продължим с този подход и занапред.

Наблюдавате ли промяна в рекламните нужди на клиентите? Как се променят услугите на маркетинг агенциите?

- В последната година наблюдаваме драстична промяна в нуждите на клиентите. Ковид кризата глобално промени начина на мислене и бизнес подхода. При нас усетихме огромен наплив заради нуждата на българския бизнес да започне да предлага продукти и услуги на чужди пазари. За нас това беше добра възможност, защото експертността на нашия екип е именно в това - да изгражда успешен бизнес в чужбина с дигитален маркетинг. Всяка трансформация на бизнеса дава отражение и в маркетинговите агенции. Неизбежно е. Това, което забелязваме в Influence Vibes, е, че иновативното и нестандартно мислене винаги помага при взимането на технологични решения. Най-добрите резултати се постигат именно по този начин. Услугите и каналите се променят сравнително бавно, но подходът в използването им е много динамичен и индивидуален.

Негативните ефекти от пандемията могат да се забележат във всички сфери на икономиката, с какво рекламният сектор е различен днес в сравнение с 2019 и началото на 2020 г.?

- Изминалите две години бяха изключително тежки за целия свят не само икономически, но и психологически. Забелязваме, че цялостното поведение на бизнес лидерите и техните клиенти е променено до неузнаваемост. Големи компании се свиха при първите вълни на пандемията, което обаче помогна на малкия бизнес да намери своето място и да се позиционира като реална конкуренция. Това беше едно органично форсиране на действия, което помогна за дигитализацията на бизнеси, които са били далеч от тези процеси. Рекламният сектор в момента е в голяма флуктуация, развива се сравнително добре, но, както винаги съм казвал, с прекалено бавни темпове. Ще се радвам да виждаме все по-често как рекламни и маркетингови агенции отделят много усилия в това да консултират и обучават бизнеса, за да може цялостната индустрия да се развива заедно с нашите клиенти.

Първите две години са критични за много бизнеси. Статистически погледнато, много от компаниите не успяват. Кои са грешките, които се допускат най-често? Вие как успяхте да се задържите на пазара?

- Грешките са безкрайно много. В повечето случаи нови компании правят грешни инвестиции, защото като основа винаги трябва да се заложат реално постижими финансови показатели, а много млади бизнес собственици нямат тези знания. Другата основна грешка е създаването на безпринципен бизнес модел. Това е предпоставка за разруха още в самото начало. Ние започнахме Influence Vibes с няколко "вътрешни закона" като това да сме напълно прозрачни в нашата работа, да не предлагаме решения, които няма да имат реален резултат, както и да работим само и единствено за това да бъдем максимално ефективни в управлението на клиентските бюджети за дигитален маркетинг. Това са нещата, които не просто ни задържат, а и ни помагат да растем напълно органично.

Ръководейки Influence Vibes, какви са трудностите, които срещнахте по пътя си за изминалите две години? Как се справихте?

- Управлението на една компания е изпълнено с много трудности и предизвикателства. Най-трудно в последните две години е това да се позиционираш сред конкурентните пазари в България и чужбина, като създадеш добър екип, който е ключов за всеки успех. Не бих казал, че съм се справил с всички трудности, но и не очаквам да го постигна скоро, защото трудностите доказват, че се развиваме.

Ако имахте възможността да се върнете назад в деня на основаването на Influence Vibes, какво бихте променили в пътя си до момента?

- Ако имам тази възможност, не бих се възползвал от нея. Influence Vibes е създадена с много позитивизъм и поглед в бъдещето. Не бих променил абсолютно нищо, защото няма да сме там, където сме сега.

Какви са постиженията на компанията, с които се гордеете най-много? Към какво ново се стремите?

- Като най-голям успех на компанията отчитам, че в рамките на две години се превърнахме в сериозна конкуренция на най-големите единици в индустрията, и то не само в България. Сега се стремим да трансформираме нашия бизнес в друга насока, която да се окаже ключова за дигиталния маркетинг по целия свят. Разработваме наш иновативен маркетинг продукт с висока добавена стойност на глобалния пазар на рекламодатели. Този продукт ще даде възможност на компании от всяка индустрия и размер да промотират маркетингово съдържание в социалните мрежи много по-ефективно и на много по-ниска цена. Продуктът неизменно ще предостави още по-голяма конкурентоспособност.

В допълнение, щастлив съм да отбележа, че тази година станахме единственият диамантен партньор на една от най-бързо развиващите се компания в света - Sales Manago. Тя е фокусирана в large data management и оптимизация за онлайн магазини и позволява генериране на много по-високи обороти.

Каква е стратегията за успех и какъв е личният ви мотиватор?

- Стратегията, или по-скоро бих я нарекъл формула, е много проста. Бизнес принципи, които не се прекрачват, постоянство и отдаденост. А когато говорим за личен мотиватор, бих казал, че моето семейство е в основата на всичко.

Споделете маркетинг съвет за всички предприемачи, които са в затруднение в момента. Как дигиталният маркетинг може да помогне на една компания?

- Това, което винаги съветвам всеки предприемач, е да не мисли за дигиталния маркетинг като разход, а като инвестиция. Не забравяйте, че може да имате страхотен бизнес, услуга или продукт, но ако никой не знае за вас, нямате бизнес. Пандемията не пречи на вашия бизнес, а ви предоставя нови възможности. Намерете начин да се възползвате по най-добрия начин от тях.

Какви са очакванията ви за рекламния пазар в България през 2022 г.? Очертават ли се нови тенденции?

- Очаквам пазарът на дигиталния маркетинг и реклама в България да се развива по-успешно и динамично. Бих казал, че повече се надявам този пазар да инвестира в дългосрочни иновации, които да имат висока добавена стойност, да инвестира време и енергия в обучението на своите клиенти, за да се развие индустрията в положителна насока. Сигурен съм, че екипът на Influence Vibes ще успее да създаде нови тенденции на нашия пазар, и то много скоро.

Имате ли послание за клиентите си?

- На клиентите си искам да кажа, че трудности ще има винаги. Но както Уинстън Чърчил е казал: "Успехът е да се движиш от провал към провал, без да губиш ентусиазъм" - не губете ентусиазъм, във всеки бизнес се успява с много отдаденост и с два пъти повече постоянство.