Ще продължим да помагаме на нашите клиенти да растат

Венцислав Костов, управител на Httpool Bulgaria

Ще продължим да помагаме на нашите клиенти да растат
Ще продължим да помагаме на нашите клиенти да растат
Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Визитка

Httpool, част от Aleph Holding, е най-големият глобален партньор на медийни платформи, включвайки в това число Facebook, LinkedIn, Snapchat, Twitter, Spotify и други на повече от 72 пазара в Европа и Азия.

Httpool е уникален в българското дигитално рекламно пространство поради ексклузивните си рекламни партньорства с тези платформи и с това, че предоставя безплатно своите ексклузивни услуги на своите клиенти.

Какво означава "да си официален представител" или "да си в ексклузивно партньорство" с глобална медийна платформа? Нека вземем конкретна марка - L'Oreal: L'Oreal иска да рекламира новия си продукт във Facebook и се свързва с Httpool - как работи това?

Накратко, първо, много рядко бихме започнали партньорство "за новия продукт" или една кампания. Почти всички наши клиенти и техните агенции работят с нас в партньорство, а не на кампаниен принцип. Но на въпроса: L'Oreal или тяхната агенция (в случая Initiative/ Universal Media) може директно да закупят рекламните формати, които платформата предлага. Може обаче и да го направят и чрез Httpool, като тогава освен самото медийно присъствие получават и съвети за подходящата стратегия на закупуване/планиране в зависимост от целите си, както и бърз достъп до новини и друга информация, технологии (например Wise.Blue за управление на кампаниите и резултатите в Twitter), както и допълнителни продукти и услуги (например бранд лифт проучване на ефекта от рекламата във Facebook), както и кредитната ни линия. И всичко това без стотинка допълнително заплащане над сумата за реклама

Да, това означава, че освен закупуването на реклама Httpool обучава и подготвя клиентите си да получат максималното от съответната платформа. При настоящия ускорен ръст на почти всички платформи и дигитални услуги рекламодателите имат уникалната възможност да ги включат ефективно в своите маркетингови стратегии и дейности, за което е ключово да имат достъп до експертно познание за технологиите, услугите, спецификите на платформите и тяхната ефективност при едни или други маркетингови стратегии.

"В Httpool нашите екипи имат това знание и опит - добавя Венцислав Костов, управител на Httpool Bulgaria (на снимката) - И затова сме способни да помагаме на своите клиенти в сложни казуси и комплексни решения за тяхната рекламна стратегия, препоръчвайки решения, които най-добре отговарят на техните бизнес цели".

"Httpool работи с брандовете и клиентите си или директно, или чрез техните медийни агенции. Повечето директни клиенти са силно фокусирани над резултатите - онлайн продажби, придобиване на нови клиенти онлайн или например инсталиране на мобилно приложение. "Тези клиенти имат много прецизно дефинирани измерители за своя успех и преследват много ясни цели", добавя Венцислав Костов.

"Прекрасното в дигиталните платформи е, че всеки може да рекламира в тях при равни други условия. Във Facebook например един български стартъп, който продава козметика, се конкурира за същата аудитория и същите рекламни позиции, за които наддават и L'Oreal и големите световни марки - споделя Лазар Малаков, ръководител на Facebook екипа в България и търговски директор на Httpool Bulgaria. Екипът ни работи в тясна връзка на регионално ниво, като наличието на хиляди клиенти в някои браншове ни позволява да натрупаме специфични знания за ecommerce, гейминг индустрията, b2b или модата. Най-често съветите ни към клиентите са с алтернативи - например обученията и препоръките на Facebook са да направите Така, но задължително опитайте и Иначе, защото така работи за много други рекламодатели във Вашия бранш."

Какво стои зад ускорения ръст на бизнеса на Httpool през последните години, довело до това, че една изцяло дигитална комуникационна компания е най-голямата комуникационна компания в България?

"Когато Httpool навлезе в България през 2007, разработвахме собствено програматик решение и бяхме това, което се разбира под агенция на пазара, работейки с десетки клиенти - предимно чрез техните агенции, споделя Владислав Настев, директор за LinkedIn в Httpool. Четиринадесет години по-късно ние не сме рекламна агенция, а комуникационна компания, представител на световните платформи - в България работим с Facebook, LinkedIn, Twitter, Spotify, SnapChat, AdColony и др. Резултатите от това ни препозициониране са фантастични. През последните две години растем с по 5 пъти всяка година, което се наблюдава при почти всички медии, които представляваме."

"Ако погледнем общия размер на българския дигитален пазар, на пръв поглед сме невероятно голяма част от него - добавя Лазар Малаков, който е и член на Комисията за проучвания на IAB България. Но това е твърде опростен поглед над нашето развитие - за 2020 едва около една четвърт от рекламите, които формират нашия оборот, са показани на потребители в България. Българският бизнес отдавна е отворен към експортните пазари и успехът на нашите клиенти в чужбина силно ни мотивира в работата."

Венцислав Костов, управител на Httpool Bulgaria, отбелязва два основни фактора за отчетените резултати:

1) На първо място, глобалната здравна криза доведе до драматични промени в начина на комуникация в световен мащаб - личният живот, но и бизнесът се преместиха онлайн и станаха много по-дигитални. Това наложи компаниите да се адаптират и преосмислят ролята на дигиталните медии в своя маркетинг микс. Ръстът на онлайн търговията, гейминг индустрията и дигиталните услуги се отразиха на инвестициите в дигитална реклама. Съответно с ръста на глобалните платформи като Facebook, Twitter, LinkedIn, Spotify, Snapchat и TikTok, които представляваме в региона, пораснахме и ние.

2) Вторият фактор се крие във вътрешната ни организация и страхотните екипи - дори ако все още в България нямаме опит в даден казус, се възползваме от опита на колегите си в офисите на Aleph в над 72 държави, като така напълно покриваме нуждите на клиентите ни и те бързо получават помощ с най-високи стандарти. Аналогично, колегите в Латвия или дори в Аржентина лесно могат да получат помощ от българските си колеги. Независимо дали става дума за анализи или криейтив/дизайн, или съвети за техните инвестиции в технологични решения. Например разработената от нас технологична платформа Wise.Blue е официален API партньор на Twitter, като позволява бързо и много прецизно управление на големи бюджети, създаването на множество криейтиви и бърза отчетност.

С поглед към бъдещето, какво е следващото предизвикателство? Какво още да очакваме от Httpool?

Важен сегмент е въвеждането на нова, специална програма към малките и средните фирми, на които в момента поради бързия ръст не можехме да си позволим да обърнем внимание. Ако погледнем статистиките, в Европейския съюз 84 милиона души работят за почти 23 милиона компании. В момента първите ни SMB отдели вече работят в Камбоджа, като целта е да направим лесно за всеки бизнес да стартира своите реклами във Facebook, с оптимални настройки за нуждите на конкретния бизнес. До излизането на този материал вече ще имаме екип и ще заработи програмата и в България.

Изграждаме специализиран екип за Spotify ("Добре дошла" за Ирина Ялъмова в екипа), а голяма част от екипа ни във Facebook специализира и помага и на останалите региони, като например Борислав Велев (обучения и сертифициране на клиентите), Бориана Желева (бранд проучвания, FMCG), Милен Кръстев (отчетност, технологична свързаност). Алекс Владимиров пък вече изцяло отговаря за партньорството ни със Snap, като за това тримесечие оборотите на България са най-големи в CEE. В кръга на шегата, все още нямаме екип за виртуалната вселена но със сигурност очаквайте развитие и промени както в околната медийна среда, така и в Httpool.

Очаквайте най-вече едно: да продължим да помагаме на своите клиенти да растат!