Минало, настояще, бъдеще
Третото издание на приложението "КМаркетинг Factbook" проследява промените на комуникационния пазар в България през последните три години
Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа
В началото на ХХ век Алберт Айнщайн стига до извода, че времето е субективно понятие и зависи от различни физични фактори. Погледнато от друга гледна точка, усещането за време зависи и от личните преживявания. Затова неслучайно, когато имаме приятни емоции, казваме, че "времето минава като един миг", а в трудни моменти то "продължава цяла вечност".
Последната година и половина протече с различна скорост за комуникационните компании на пазара. За някои пандемията се оказа двигател на бизнеса и ускори растежа им. Сътресенията пък поставиха други на ръба на оцеляването и ги принудиха да преосмислят моделите си на работа. При всички положения обаче годината не може да се разглежда изолирано. Подобно на ефекта на доминото, настоящото състояние на бизнеса е резултат от минали решения и несъмнено ще има отражение в бъдещето.
Третото издание на "КМаркетинг Factbook" излиза с три цветово различни корици и представя развитието на комуникационния бизнес във времето. Синият цвят олицетворява миналото, зеленият настоящето, а оранжевият бъдещето. Съдържанието му също е разделено на три части, които стъпват на идеята за времевите периоди. В първата ще намерите пет класации на най-големите комуникационни групи и агенции по дейности, подредени според приходите им през критичната 2020 г.
Настоящето донесе доза оптимизъм на голяма част от участниците на пазара и те като че ли бързо забравиха близкото минало. Рекламните инвестициите в почти всички канали нарастват през 2021 г., а вложенията в дигиталните медии достигат рекордни нива. Въпреки добрите новини проблемът с липсата на хора остава и може да доведе до негативно отражение върху бъдещето на индустрията. Във втория раздел на "КМаркетинг Factbook" за първи път представяме и данни за инфлуенсърите в България.
Бъдещето провокира въображението и дава широко поле за прогнози. Затова в третата част на изданието избрахме да се фокусираме върху две бъдещи тенденции в комуникациите. В нея ще намерите данни от първото проучване за използването на маркетинг през съдържание в страната. Представяме също бъдещето на онлайн рекламата без бисквитките на Google, а в своеобразна капсула на времето затваряме прогнозите на мениджърите на най-големите агенции в страната за 2022 г. И така новата година наближава, а отброяването на времето започва отново. Каква ще бъде скоростта му обаче зависи от решенията ни днес.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.