Весела Апостолова, "Publicis Groupe България": Липсата на комуникации се отразява негативно на продажбите

Главният изпълнителен директор на групата пред "Капитал"

Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

На какво се дължи промяната в приходите ви?

Oпределени наши услуги пострадаха, бяха в застой, но успяхме да компенсираме с други или нови и да се задържим на сравнително добри нива. В момента отбелязваме ръст именно при агенциите, които бяха най-притиснати от обстоятелствата.

Възстанови ли се комуникационният пазар?

Рекламодателите бързо осъзнаха, че липсата на комуникация влошава не само показателите за "здравето на бранда", но и директно се отразява на продажбите в негативен план.

След второто тримесечие на 2020 г. и първия локдаун инвестициите в тв се увеличават, като за периода януари - септември 2021 г. вече надхвърлят нивата за същия период на 2019 г. с 50%, а спрямо същия период на 2020 г. - с 54%.

Как се промени комуникацията между хората?

Общуваме на повърхността, в реално време, без търпение, цензура (почти), без филтър за истинност, което ни направи по-неспокойни и объркани. Всеки е източник на информация, което води последици за здравето на обществото, както психическото, така и физическото.

Какви са очакванията ви за комуникационния бизнес в България през 2022 г.?

Очакваме ръст въпреки инфлацията. Надявам се търсенето на високото качество на рекламния продукт също да се увеличи. И въпреки нуждата от бързи творчески решения да изграждаме комуникация с уважение към потребителите и техните нужди - практически и естетически.

Тепърва ще виждаме все повече успешни дигитални решения за бизнесите от различни индустрии - през решения за промяна и надграждане на вътрешнокорпоративни или други бизнес процеси до платформи и процеси за дигитална трансформация и маркетинг автоматизация.

Все още няма коментари
Нов коментар