Професия: Координатор на финансови технологии

За професията разказва Елизабет Николова, координатор на финансови технологии в "Карготек България"

Елизабет Николова    ©  Капитал
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Когато имаш бизнес с три подразделения, които оперират на почти всеки континент, имаш нужда от добри системи, които да бъдат дясната ръка на бизнеса. Координаторът на финансови технологии е връзката между бизнеса и технологията. Той помага, когато има проблеми с интеграцията на системи или когато липсва определен разходен център. Също така обучава новите хора и помага с проектите за нови продукти или придобиване на нова компания.

Визитка

Елизабет Николова е магистър със специалност одитинг и в процес на придобиване на ACCA професионална квалификация. Ранното започване на работа по специалността се отплаща и дава начало на динамична кариера в сферата на финансите и информационните технологии, където днес намираме Елизабет в "Карготек България".

Моята професия

Координаторът на финансови технологии е отговорен за всички финансови и счетоводни системи в една компания. Занимавам се с координирането на изпълнението на всички процеси въз основа на Международните счетоводни стандарти и вътрешнофирмените политики. В тази си роля аз съм връзката между различните системи и нуждите на бизнеса и общоприетите фирмени политики и процеси. В основата на задълженията ми е да намеря правилното решение от системна и финансова гледна точка, като заедно с това успявам и да обучавам колегите си от различни държави. Позицията ми ми дава възможност да работя с колеги от най-различни държави. Ежедневието ми протича с разговори с колеги от Азия, Близкия изток през Централна Европа и Северна Европа до Северна Америка. Също така имам ключова роля в протичането на различни проекти при присъединяване на нови бизнеси към семейството на "Карготек". Този част от ролята ми ми дава нови възможности за опознаване на бизнеса и поддържа динамично ежедневието ми.

Моето образование и умения

Завършила съм Професионална гимназия "Велизар Пеев" - гр. Своге, със специалност "Бизнес администрация", продължавайки в УНСС със специалност "Финансов контрол" и магистър по специалност "Одитинг". След първата ми тънко специализираната работа във финансите взех решение да продължа професионалното си развитие с допълнителна квалификация към ACCA - мечтаната квалификация и титла на всеки финансист.

Моят път дотук

Още от гимназията знаех, че ще се занимавам с финанси и счетоводство, защото теоретичната част ми беше доста интересна и лесна за възприемане. Професионалният ми път започва в началото на четвърти курс в университета, когато започнах работа като младши счетоводител на половин работен ден в международна компания. Там видях практическата част на прилагането на международните счетоводни принципи.

Получих страхотната възможност да съчетавам ходенето на лекции и изпити заедно с практическото си обучение, благодарение на което веднага след завършване на бакалавърската си степен вече имах работа и дори натрупан опит по специалността си. Интересен факт е, че трудовият ми договор започва от деня, в който се явих на държавен изпит по специалността.

Професионалният ми път като счетоводител продължи около четири години, като заедно с месечните приключвания успявах да участвам в различни проекти, свързани с подобряването и внедряването на нови системи и процеси. Така стъпка по стъпка се запознах с техническата част на финансите, като заедно с това продължих да надграждам натрупаните знания и да научавам нещо ново всеки ден.

Започнах работа в "Карготек България" като счетоводител, където получих страхотната възможност да участвам в един от най-големите им проекти, а именно прехвърляне на финансовите процеси на едно от дружествата от САЩ в София. Една година след като започнах в компанията, реших да кандидатствам по вътрешна обява за позицията "Координатор на финансови технологии" и вече почти година съм на нея.

Моите задачи и отговорности

Основната ми отговорност в момента е да бъда мостът между системите и счетоводителите и различните бизнес контролери. Заедно с това участвам в няколко по-мащабни проекта, свързани със сливания на компании, въвеждане на SAP като финансова система, както и провеждане на различни обучения на нови колеги. Грижа се всички колеги да могат да изпълняват задълженията си без проблем в съответните системи най-вече по време на счетоводното приключване, когато работим в доста по-динамично ежедневие и кратки срокове.

Нужните умения и опит

Изключително важно за моята работа е да познавам всички счетоводни стандарти и политики, като заедно с това да ги прилагам на практика в нашите информационни системи. Теорията и практиката вървят ръка за ръка заедно с вниманието към детайлите и непрестанното желание да научиш нещо ново. В ежедневието ми се налага да комуникирам с колеги от всички офиси на "Карготек" по света и затова смятам, че човек трябва да е способен да изслушва и да може бързо да се "постави в обувките" на колегата отсреща. По-глобалните ни проекти изискват и съответните по-бързи и качествени резултати, затова спазването на сроковете и вниманието към детайлите са от изключителна важност.

Моите предизвикателства

Най-голямото предизвикателство за мен е маневрирането между това, което иска бизнесът, и това, което може да се случи технически. Понякога е доста трудно да обясниш техническите специфики на финансист, както и обратното.

Моите удовлетворения

Моето удовлетворение идва от удовлетворението на колегите ми - моментът, в който си успял да помогнеш на някого на другия край на света да изпълни задълженията си без проблем или когато приключиш проект и всички участници са обучени и щастливи от работата ни заедно. Всеки ден завършва добре, когато всички или поне почти всички са щастливи и знаеш, че си помогнал.

Заплатата

Личното ми усещане е, че трудът ми е адекватно оценен и доброто представяне винаги води до съответните промени в заплащането.

Моите планове за кариерно развитие

Преди виждах професионалното си развитие само в посока финанси и счетоводство, но благодарение на работата ми в "Карготек България" като координатор посоката ми се промени - към финансите добавям и развитие в информационните технологии. В никакъв случай не бих оставила допълнителната си квалификация с ACCA, но определено виждам себе си в по-големи проекти като въвеждане на SAP HANA, BI Developments и т.н.

Моите източници на информация

Бих казала, че най-често се допитвам до колегите си, както и до различни онлайн платформи за SAP, IFRS. Разбира се, Google е безкраен източник на информация и винаги може да ни помогне в даден момент.

Търсени умения

- Приоритизиране на задачи

- Счетоводни и финансови знания и умения

- Комуникативност

- Внимание към детайли

- Управление на заинтересованите страни (Stakeholder management)

- Работа в екип

- Желание за учене на нови процеси и развитието им.
2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
Нов коментар