🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Маг.-фармацевт Виолета Цигова, директор оперативна дейност на аптеки SOpharmacy: За 9 години SOpharmacy създаде нов стандарт за аптека в България

Виолета Цигова
Виолета Цигова
Виолета Цигова
Виолета Цигова
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Каква е вашата равносметка за постигнатото от SOpharmacy дотук?

Тази година SOpharmacy става на 9 години, като пътят, който изминахме от концепция с 2 пилотни обекта до верига с над 200 аптеки в повече от 46 града и силно онлайн присъствие, наистина е дълъг. Създадохме SOpharmacy с амбициозната цел да променим остарелите модели в ритейл сегмента на аптечния пазар в България и това вече е факт! Нещо повече - запалихме в тази кауза и другите участници в този сегмент. За нас е гордост, че над 2/3 от клиентите ни биха ни препоръчали на свои близки и приятели, а лоялните ни клиенти са вече над 1 млн.

Нашата първа голяма цел е постигната, затова смело гледаме напред в реализацията на нашата мисия - да бъдем довереният партньор в грижата за здравето и красотата на клиентите за цял живот!

Каква е инвестицията, която SOpharmacy направи за 9 години?

Ние изчисляваме ефекта на SOpharmacy през стойността, която създаваме за пациентите, обществото и нашите служители. Целта ни е да създаваме емоционална връзка и удовлетвореност, базирани на грижа и подкрепа. Всеки месец във физическите ни обекти SOpharmacy обслужваме над 1.6 млн. души, а в онлайн каналите ни - над 1 млн. посетители.

За всички тях осигуряваме широко портфолио от продукти за здраве и красота, индивидуален подход и разнообразие от услуги, подкрепящи превенцията на здравето. Всяко наше предложение и услуга са създадени на база клиентските нужди и обратна връзка. Така например през 2023 г. дадохме възможност онлайн на sopharmacy.bg и през SOpharmacy АPP да се проверява наличността на търсен продукт във физическите ни обекти. Ако продуктът е без лекарско предписание, само с няколко клика може да бъде закупен онлайн и да го доставим до най-удобната за клиента аптека или до дома му. Така пестим времето на нашите клиенти, даваме им сигурност и достоверна информация.

А що се отнася до обществото като цяло, нашата цел е то да бъде по-информирано и отговорно към здравето си. Така от миналата година сме партньор в единствената по рода си безплатна национална скринингова кампания срещу рака на дебелото черво - втората най-честа причина за смърт при онкологичните заболявания у нас. Занапред ще участваме активно в подобни социално значими каузи за превенция.

Все още ли фармацевтът е двигателят на SOpharmacy?

Всеки наш служител е двигател на концепцията SOpharmacy, експертът, който придава смисъл на фармацевтичната грижа със своите професионални съвети, консултация, разбиране, подкрепа, приятелски подход. Днес в SOpharmacy работят близо 1700 служители, чиито труд и усилия възнаграждаваме справедливо, развиваме професионалните им умения и ги насърчаваме да растат заедно със SOpharmacy.

Наша цел е да бъдем и до бъдещите фармацевти, които в момента учат или сега се дипломират. Когато създавахме SOpharmacy, видяхме, че аптеката е най-малко предпочитаното място за старт на кариера. И това е логично предвид факта, че към онзи момент установеният модел за аптека не предоставяше много възможности на фармацевта да развива професионалните си умения. Това беше и една от промените, които SOpharmacy донесе, но все още е нужно време, за да обърнем тези наложени във времето възприятия. И все пак промяна има, като отчитаме, че все повече бъдещи фармацевти избират именно SOpharmacy, за да изкарат своя преддипломен стаж. С гордост мога да споделя, че около 70% от тях, след като се дипломират, се връщат при нас, вече за постоянно.

А оттук накъде е пътят на SOpharmacy?

Съвсем скоро ни предстои да анонсираме следващата голяма стъпка в развитието на SOpharmacy, но за момента ще я запазя в тайна. Със сигурност продължаваме да се развиваме в национален мащаб с отваряне на нови аптеки в различни региони, да надграждаме дигиталните ни канали и SOpharmacy APP, както и да развиваме услуги в подкрепа на цялостната грижа за здравето на обществото ни!