🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Най-големият ресурс на Digital ID е практическият й опит

Чавдар Платиканов, собственик и изпълнителен директор, за успешните кампании и стратегията на агенцията

Най-големият ресурс на Digital ID е практическият й опит
Най-големият ресурс на Digital ID е практическият й опит
Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Представете вашата агенция, нейния екип и услугите, които предлага.

- Digital ID е дигитална рекламна и маркетинг агенция. Най-големият ресурс на компанията е практическият й опит, както и капацитетът от експерти в различни области на дигиталната екосистема. Екипът на агенцията е от 45 служители в различни сфери като криейтив, медия, онлайн търговия и програмиране. Немалка част от тях управляват собствени онлайн магазини и популярни социални канали. На практика това дава необходимите познания, които капитализираме в услуги към клиентите. Едно е да си чувал как се прави, друго е да го правиш всеки ден. Именно това ни отличава на пазара.

Към сайта на агенцията: https://digitalid.bg

Вие ли избирате клиентите си, кои са вашите клиенти?

- Ние избираме професията си, а клиентите избират агенцията. Не връщаме никого и се раздаваме максимално за всеки бизнес. Всичко друго е лицемерие и високомерност, а те не познават успеха.

Агенцията работи не само за големи компании като The Coca-Cola Company, Porsche Group, Postbank и др., но и за по-малки, но предизвикателни проекти. Така растем заедно с клиентите си, отваряме нови пазари, срещаме нови предизвикателства. Всеки проект е важен, от всеки бизнес се научава по нещо ново за потребителското поведение.

Кои са големите и успешни кампании?

- Една кампания е толкова голяма, колкото са големи мечтите на бизнеса или целите на маркетинга. Нашият екип не ги оценява по бюджет, а по структура, идея, гъвкавост и най-вече ефективност. Най-успешните кампании са тези, с които агенцията успява така да оптимизира разходите, че спестява на бизнеса ресурс, който да инвестира наново или за други начинания. В Digital ID може да дадем редица примери за това.

В момента агенцията има няколко клиенти, с които стартира бизнес от нулата – екипът на агенцията създава идентичност, позиционира фирмите в дигиталната среда, спомага за генерирането на лийдове и намирането на клиенти. Ценно е да се види как подобен тип инвестиции се изплащат. Важно е двата екипа – на агенцията и на клиента - да са в симбиоза. Само така се получават най-добрите решения, като се вземат заедно.

Какво бихте посъветвали вашите клиенти?

- Бих посъветвал клиентите винаги да поставят практическите аргументи пред теорията, показана на някой от поредните семинари.

Кои са силните страни на вашата агенция?

- Digital ID винаги се стреми да има хомогенен екип и да използва най-силните страни на всеки отдел. Бих отличил дигиталната стратегия и онлайн търговията, защото при тях най-бързо се вижда ефектът в продажби. Има случаи, в които с програмни доработки по онлайн магазин сме повишавали продажбите с над 300%.

Най-добрата оценка за агенцията е клиентите сами да я препоръчват на други бизнеси. Така Digital ID е развила портфолиото си - само от препоръки. Това е първото ми интервю за четири години активна работа на компанията, а за 2018 г. сме в топ 3 на дигиталните агенции според класация на "Капитал", без нито стотинка, инвестирана в маркетинг от страна на Digital ID.

Кои са новостите и тенденциите във вашия бизнес?

- Новостите в нашата индустрия са свързани със специфични и засега не толкова популярни дейности, за които все още няма натрупан опит на пазара. Пример са HR кампании, насочени към служители, Employer branding кампании, които набират сериозна скорост. В същото време агенцията прави и интеграция с клауд системи и други глобални методики на работа, които засягат локалните рекламни активности. От ключово значение е да имаш правилните хора, с които да свършиш тази работа за клиента.

Технологиите и данните като цяло правят работата на Digital ID по-логична, по-добре аргументирана, с повече ефект и най-вече спомагат за цялостния процес - от криейтив, през програмиране до медия планиране. Данните не се ползват само в рекламните инструменти, те дават информация, която често може да бъде превърната в криейтив концепция.

Какво включва средносрочната стратегия на агенцията?

- Средносрочната стратегия на Digital ID е насочена към подобряване на цялостното разбиране за дигиталната екосистема. Засега с клиентите, но един ден и със студентите.

Агенцията организира мащабен форум, който се казва Digital Trends, като през 2020 се очакват изключително интересни лектори да пътуват до България, за да покажат на хората конкретни практики от своя опит. Събитието е за 1500 участници.