🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Новата разменна валута

Комуникационният пазар през годината

Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Статията е част от бизнес доклада КМаркетинг Factbook, който представя комуникационния пазар в България в числа. Научете кои са най-големите рекламни, медийни, PR агенции - колко са техните приходи и кои са техните клиенти. Вижте още или купете изданието.

Ако перифразираме думите на Архимед, в новата дигитална реалност те биха звучали така: "Дайте ми достатъчно данни и ще повдигна Земята." Данните се превърнаха в най-скъпата съвременна валута, която задвижва целия маркетинг сектор. Макар и толкова важна за бизнеса, подробна информация за комуникационния пазар в България рядко може да бъдат открита на едно място. Решихме да променим това.

Кръстихме първото ни маркетинг издание KMarketing Factbook с желание то да се превърне в годишен справочник за индустрията. От него ще получите обобщена информация за участниците в своеобразния маркетинг триъгълник - агенции, медии и клиенти (както често наричат компаниите, които инвестират в комуникации). За четвърта поредна година представяме класацията на най-големите комуникационни агенции на пазара. Този път тя е малко по-различен формат, който отразява промените в бизнеса им. В изданието ще прочетете още кои компании инвестират най-много в телевизионна реклама и кои медии привличат най-голям дял от бюджетите им. Няма как да не обърнем внимание и на онлайн рекламата в България, която, ако следва глобалната тенденция, след няколко години е вероятно да привлече повече инвестиции от телевизията.

Всички тези данни обаче не биха имали смисъл, ако не бъдат поставени в контекста на поведението на потребителите. За техните нови навици и предпочитания може да прочетете тук. Така затваряме кръга на данните за комуникационния пазар, които се явяват и край на дебютното издание на KMarketing Factbook. Използвайте по предназначение, защото данните са знание, а знанието - сила.