🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

ПР-ът през 2020 - консултант за изграждане на бизнес общности

Една от тенденциите ще е завръщането към автентичността на брандовете, казва Тодор Янев - собственик на "Янев и Янев"

Тодор Янев, собственик на "Янев и Янев"
Тодор Янев, собственик на "Янев и Янев"
Тодор Янев, собственик на "Янев и Янев"
Тодор Янев, собственик на "Янев и Янев"
Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Работата на ПР агенциите днес се различава драстично от тази, която беше вчера. Целите са непроменени, но темпото, с което се променят каналите, е изключително динамично. Социалните мрежи както печелят все по-голямо влияние, така и губят пред определени аудитории. Големите инфлуенсъри от вчера не носят голяма ефективност, колкото микро- и наноинфлуенсърите днес, и стават основен таргет за бизнеса.

Динамиката на технологиите

превърна кризисния ПР в ежедневие.

ПР-ът на 2020-а се позиционира като консултант за изграждане на бизнес общности за клиентите си, с които да осигурява така нужните преимущества. Синергията в отношенията между общество, бизнес и политики се превръща в повече от водеща за конструктивно развитие на всяка организация.

В "Янев и Янев" се концентрираме върху консултирането на нашите клиенти относно

дългосрочни стратегии,

далеч не само комуникационни и към широката аудитория.

Продължаваме и да специализираме в основните си дейности за връзки с институции, управлението и превенцията на кризи и креативни решения с голяма възвръщаемост.

Заедно с нашите партньори от Worldcom Public Relations Group работим и по международни проекти с много широка глобална експертиза. Това ни позволява често да прилагаме ноу-хау навреме и ефективно за клиентите си.

Очакваме положителни тенденции за 2020 г. Стабилната политическа среда в комбинация с добрия икономически ръст на България ще доведат до нов растеж на инвестициите. След дълъг период на централизиране едрият бизнес започна да стига до извода, че ПР-ът е твърде важен, за да бъде оставен на маркетинг отдела.

През следващата година очакваме една от тенденциите да е завръщането към автентичността на брандовете. Вълнуваме се от креативните решения, които ще бъдат приложени именно в тази насока.

Блиц

Кои мнения на клиенти са особено ценни за вас?

- За нас е ценно, когато нов клиент ни се обади по препоръка на друг, с който вече сме работили. Това е най-високата и реална оценка за свършената работа.

Какви са новостите, които ще предложите или вече предлага на своите клиенти и на пазара?

- В днешно време е трудно да предложиш нещо съвсем ново и неизползвано досега. Това, което целим в нашата работа с клиентите, е да покажем колко е важно да усещат всяко движение и всяка промяна в техния сектор. Понякога това е свързано с постоянно проучване на пазара, друг път – с постоянни срещи с хората от съответния бизнес. Всичко зависи от естеството на бизнеса им.

Търсят ли клиентите и възползват ли се от всички ваши услуги?

- Често поводът да стартираме проект с даден клиент е много конкретен и се отнася до определен период от време. В процес на работата обаче се оказва, че не е достатъчно да действаме толкова ограничено за постигането на целта, а трябва да включим и други инструменти. Самият клиент се убеждава, че по този начин стигаме по-бързо до крайната цел.

Кои са силните страни на агенцията?

- Напоследък срещите наживо са най-ценното нещо. В този виртуален свят много често комуникацията "очи в очи" остава на заден план. Ние много държим на тези срещи с нашите клиенти, защото само в такива разговори (формални и неформални) се раждат добрите идеи. Тоест нашата сила е не само в това да комуникираме с медиите и обществото, а и в ефективната ни комуникация с клиента.

Вие ли избирате клиентите си?

- Имаме клиенти от различни браншове. Често самите те се обръщат към нас с конкретен казус, а впоследствие продължаваме работа. Не бих казал, че сме връщали клиент, защото не го харесваме или пък не ни допада сферата, в която работи.

Да работиш с клиенти в съвсем различни отрасли те обогатява. Имаш поглед върху пазара с всичките му особености.

Какво включва средносрочната стратегия на агенцията?

- Включване в портфолиото ни на клиенти от нови сектори, в които не сме работили досега, а защо не поглед и към межуднародния пазар.