🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Пазарът на онлайн реклама

Нетният обем на интернет пазара през 2018 г. достига 98.5 млн. лв., като расте със 7.2%

Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Статията е част от бизнес доклада КМаркетинг Factbook, който представя комуникационния пазар в България в числа. Научете кои са най-големите рекламни, медийни, PR агенции - колко са техните приходи и кои са техните клиенти. Вижте още или купете изданието.

Инвестициите в онлайн реклама в България продължават да нарастват, но с доста по-бавни темпове. Нетният обем на интернет пазара през 2018 г. достига 98.5 млн. лв., което представлява ръст със 7.2% спрямо предходната. Около една трета от общия обем на пазара през 2018 г. привличат местните онлайн играчи, а 66 млн. лв. се насочват към интернет гигантите Facebook и Google. Видеорекламата и през 2018 г. се очерта като предпочитан от компаниите формат за достигане до аудиторията. Тенденцията се очаква да продължи и тази година.

Макар инвестициите в дигитална реклама в България да се увеличават ежегодно, вложенията на глава от населението са едни от най-ниските в Европа и далеч под средната стойност за държавите на континента. Добрата новина е, че компаниите в страната инвестират повече в онлайн реклама на глава от населението в сравнение със съседките ни Румъния и Сърбия, но и два пъти по-малко от другата ни съседка Гърция.