🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Топ 10 комуникационни групи

Приходите на осем от десет групи нарастват, а общият им оборот за 2018 г. се увеличава с близо 14%

Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Статията е част от бизнес доклада КМаркетинг Factbook, който представя комуникационния пазар в България в числа. Научете кои са най-големите рекламни, медийни, PR агенции - колко са техните приходи и кои са техните клиенти. Вижте още или купете изданието.

В България пазарът е доминиран от 10 големи комуникационни групи, които предлагат целия спектър от рекламни и медийни услуги и държат повече от две трети от целия рекламен обем. Някои от тях са част от международни холдинги, а други са независими български групи, тръгнали от една агенция и разраснали се през годините. Традиционно първите пет места в класацията се заемат от едни и същи играчи. Разместване има на четвърта позиция, където тази година застават "Dentsu Aegis Network България", следвани от BBDO Group. Промяна има и в последните места на класацията, където All Channels Communication изпреварва New Moment New Ideas. Приходите на осем от десет групи нарастват, а общият им оборот за 2018 г. се увеличава с близо 14%. Ръстът се дължи основно на добрата година за медиа агенциите и големите бюджети, които управляват.

Отделните агенции не присъстват в следващите класации, тъй като са под шапката на комуникационни холдинги. Всяка от тях може да работи отделно, независимо от останалите агенции в групата, но някои компании избират да централизират управлението на комуникациите си и избират да си партнират с няколко различни агенции в рамките на една група.