Нели Ангелова: "Нестле България" вече използва 100% зелено електричество

Оптимизацията на процесите е важна част от NET ZERO плановете на компанията, казва мениджърът "Комуникации", пред "Капитал"

Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Нели Ангелова е мениджър "Комуникации" на "Нестле" за югоизточен пазар, който обхваща държавите България, Румъния, Сърбия, Хърватска, Словения, Босна и Херцеговина, Черна гора, Северна Македония и Косово. Тя е инженер по образование, а кариерата си в "Нестле" започва през 1992 г.

През 2014 г. Ангелова заема позицията мениджър "Корпоративни връзки" и започва да управлява и дейностите по изграждане, налагане и управление на цялостната корпоративната идентичност на "Нестле България". По-късно тя поема цялата отговорност за корпоративните връзки и комуникации на компанията, като добавя в отговорностите си и бранд комуникацията на богатото портфолио на дружеството.

През 2019 г. Нели Ангелова поема заеманата в момента длъжност от нея мениджър "Комуникации" - "Нестле", Югоизточен район, и ръководи целия комуникационен екип на Нестле в региона. На 23 ноември тя ще участва като лектор в конференцията Net Zero Economy, организирана от "Капитал".

Какви са плановете на "Нестле" по пътя към Net Zero Economy?

Като най-големия производител на храни и напитки в света групата "Нестле" работи активно в посока постигането на Net-Zero въздействие върху природата до 2050 г. Собствените ни предизвикателни цели са за намаляване на емисиите и ускоряване на процеса по преминаването към регенеративни хранителни системи. Така виждаме нашият принос за оказване на влияние върху глобалното предизвикателство с климатичните промени.

Оценяваме ролята си на лидер, с отговорност да водим промяната. Това за нас означава да имаме смели амбиции, но и да осъществяваме конкретни действия за постигането им. Ние се нуждаем от това повече от всякога на всички нива, от правителствения сектор, през бизнеса до отделния индивид. И няма нито организация, нито отделен човек, който да има всички отговори, за това сме активни в промотирането, комуникирането и активното изслушване на различни страни и техните очаквания към нас по отношение на това как се справяме с нашия принос. "Нестле" е активен участник и в СОР 26 . Вярваме, че в Глазгоу до 12 ноември 2021 ще се постигне работещо споразумение за ясна посока за човечеството по отношение на намаляването на глобалното затопляне до не повече от 1.5 градуса, като с това ще подсигурим по добро бъдеще за идните поколения.

Голямата ни цел за нулеви емисии до 2050 г. звучи далеч, считано от днешна дата. Но зад този ангажимент стои конкретен научен план за действие в 3 основни посоки, а именно да ускорим трансформацията на портфолиото си, да увеличим инициативите си, свързани с устойчиво земеделие и да използваме 100% зелена енергия.

На местно ниво в България, където е базирана и Фабрика София, компетентен център за производство на KitKat® и на ново стартираното производство на Smarties®, работим по устойчив план, който да допринесе към глобалните ни ангажименти. Фокусните сфери в България са нисковъглеродно производство и логистика, намаляване на количеството използвана енергия и, разбира се, опаковки.

Как компанията се справя с все по-проблемния казус за пластмасата например?

Проблемът с пластмасата придобива все по-голям мащаб и ние като компания сме ангажирани да постигнем нива на 100% рециклирируемост или повторна употреба до 2025 г. Започвайки отвътре навън, работим в посока намаляване употребата на пластмасата в нашата оперативна и бизнес дейност, но и също в промотирането на тези практики сред обществеността по линия на нашите социални инициативи, насочени към намаляване на негативният ни отпечатък върху природата.

Във фабрика ни в България имаме редица проекти, които целят да намалят използваната пластмаса на ниво консуматорски и транспортни опаковки.

Като един значим пример, който мога да дам, е, че цялото портфолио на KitKat®, произведено в България от август 2021 година е вече с 100% рециклирируемост на консуматорските опаковки. Голямо постижение с огромна значимост за природата, имайки предвид, че годишно Фабрика София произвежда около 17 тона шоколадови десерта с тази марка, равняващи се на около 344 млн. консуматорски опаковки.

Старта на новото производство на бонбоните Smarties®, тук в София, започна с опаковките им от 100% рециклируема хартия. По този начин локалното производство допринася тези шоколадови бонбони да елиминират използването на над 250 млн. пластмасови капачки на годишна база в световен мащаб. За нас е чест вторият ни международен бранд, който се произвежда във фабрика София от началото на ноември 2021 г. да е с мисия за планетата.

Обръщаме сериозно внимание за намаляването на употребата на пластмаса и в транспортните опаковки, преминавайки стреч фолиото на дъното и отгоре на транспортните палета и така заедно с оптимизация на опаковките постигаме намаляване употребата на пластмаса от 47.9 тона или с 11.9% от годишния обем пластмаса за период 2019-2021 г.

Имате ли планове за изграждане собствени ВЕИ за бизнеса в България?

В "Нестле България" вече използваме 100% зелено електричество или 12 000 мВтч енергия за 2021 г., произведено от изцяло зелени източници и така за тази година успяваме да спестим на природата 14 000 СО2 емисии. Изграждането на собствена инфраструктура за възобновяема енергия е логична следваща стъпка и ние определено гледаме в тази посока. Вярваме, че това е значима крачка, както за природата, така и за икономиката в страната.

Смятате ли, че европейската Зелена сделка и инициативата Fit to 55 са постижими и биха осигурили желания ефект?

Желания ефект за нас е от първостепенна значимост, но не просто да се надяваме това да се случи някога, а да има конкретни действия. В "Нестле" сме ангажирани и имаме план как да допринесем приоритетите на европейската Зелена сделка и инициативата Fit to 55. Осъзнаваме ролята си като организация заради мащаба си и вярвам, че ние както и всички участници в индустрията активно ще работим в посока намеренията да се превърнат в конкретни действия и постижения.

Какво според вас е ключовото решение като технология за декарбонизирането на икономиката?

Темата за декарбонизацията е първо начин на мислене. Когато мисленето е в посока намаляване на въглерода в отпечатъка на бизнеса, идва ред на технологиите, които са многобройни и ни помагат да осъществим плановете си. Но ключът е в това бизнесът да мисли и работи в посока да не нанася вреди на природата за сметка на операциите си, това включва производство, портфолио, логистика и дори личния пример на представителите на бизнеса.

И ето един пример за начин на мислене, който аз много харесвам и който доказва, че можем да направим разлика на всяко ниво. Във фабрика София успешно въведохме и изпълнихме проект, който оптимизира палетизацията на продукцията ни с цел да се усвои в максимална степен капацитета на превозните средства. С тази лека промяна в композицията на транспортните палета за някои от продуктите постигнахме по-високо ниво на използваемост на кубатурата на превозните средства, което от своя страна намали броят на използваните камиони с 13% за периода 2019-2020. Това е реален пример за начин на мислене в посока декарбонизация, който отива извън границите на стандартното мислене и практики.

На 23 ноември ще се проведе конференцията Net Zero Economy, организирана от "Капитал". Събитието ще бъде в хибриден формат и има за цел да представи възможностите за бизнеса, които предлага преходът към устойчив икономически растеж. Форумът ще послужи като платформа за работа в мрежа и основа за развитието на успешни инициативи за публично-частно партньорство.

Ще бъдат разгледани следните теми: Как да подготвим пътя към икономика с нулеви нетни емисии; Цели на ЕС за неутралност по отношение на климата - какво следва за бизнеса; Инвестиране в подготвени за бъдещето бизнес модели и създаване на условия за устойчив растеж; Внедряване на технологии и подкрепа за иновации в индустрията; Политическа и правна рамка; Декарбонизация на енергийния сектор; Въвеждане на по-чист и по-екологичен транспорт; Чисти оперативни модели за водещите бизнес сектори; Примери за успехи, възможности и предизвикателства.

Лектори ще бъдат представители на ЕС, изпълнителни директори и членове на бордове, представители на експертни центрове, лидери от индустриалния сектор, представители на правителството, представители на органите за местно самоуправление.

КЪДЕ

Грандхотел "Милениум" - София

Може да се регистрирате и закупите билети от тук.
1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    dobadoba avatar :-|
    dobadoba

    То затова ли и шоколадите им са с различен вкус. Щото вместо какао слагат 'зелен' ток.

    Нередност?
Нов коментар