🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Erasmus+, съвети за вашето CV и откровен разговор за GenZ в "Академичен Капитал" през октомври

Обяви за стипендии и стажове, както и календар със събития в четвъртия брой на месечния бюлетин към програмата на "Капитал"

Програмата "Академичен Капитал" започна през април тази година и е насочена към студенти и преподаватели от университети в цялата страна
Програмата "Академичен Капитал" започна през април тази година и е насочена към студенти и преподаватели от университети в цялата страна
Програмата "Академичен Капитал" започна през април тази година и е насочена към студенти и преподаватели от университети в цялата страна    ©  Иван Куманов
Програмата "Академичен Капитал" започна през април тази година и е насочена към студенти и преподаватели от университети в цялата страна    ©  Иван Куманов
Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

В "Академичен Капитал" може да се включите чрез регистрация на официалната страница на програмата, като използвате e-mail, предоставен ви от университет в страната.

Есен е, средата на октомври е близо, а учебната година вече започна за всички ВУЗ-ове в страната. И макар учебните програми да не са леки, ако ви остава достатъчно свободно време да пътувате за практика или обмен, можете да разгледате възможностите, които предоставя програмата "Еразъм+", в подготвената от екипа на ISIC статия.

Ако пък се чудите как да можете да подсигурите образованието си чрез студентски кредит, то текстът на Славчо Кузмов ще ви е от голяма полза.

Робърт Христов от своя страна е подготвил интервю с Преслав Иванов или Aethelthryth, който е смятан за най-големия български стриймър в Twitch.

Не на последно място можете да погледнете и текста на Георги Куманов, в който представя резултатите от проучване сред 13 хиляди (1000 от тях българи) ползватели на fintech платформата Revolut.

В голямата тема през октомврийското издание на месечния бюлетин на "Академичен Капитал" ще ви срещнем с вас самите, GenZ. Или до какви изводи достигнаха колегите в "Капитал" Сирма Пенкова, Наталия Бекярова и Славчо Кузмов, които наскоро подготвиха темата на брой 36 на седмичника. В нея те разговарят с учители, психолози и специалисти за особеностите на поколението Z, но и със самите вас.

Вдъхновени от темата за GenZ, с екипа на академичната ни програма решихме, че в рубриката "Успешен капитал" ще ви срещнем с представител на поколението, какъвто имаме в екипа си (всъщност те са няколко). Бизнес журналистката Мери Иванова разказва пред Георги Куманов за предпочитаните от поколението ѝ професии и за това какво очакват от работното си място представителите му.

Пишете ни на [email protected] за всичко, които ви вълнува, за да потърсим отговорите заедно.

Стажове и стипендии през октомври

Стажове:

  • Търсят се стажанти във: вестник "Капитал", Българска телеграфна агенция (БТА), СФК-ТРАК, Банка "ДСК" и Kaufland

Стипендии:

  • Huawei, Brand Building for Tech-Driven Companies, "Севлиево 21 век" и Фонд "Активни граждани" осигуряват стипендии през октомври

Обучения и конкурси:

  • През октомври са достъпни безплатен курс по С++ и STEM конкурс SUPER STEM 2023.

    Всички стажове и стипендии можете да видите тук.

Кариерни съвети

Учили са ни да не съдим за книгата по нейната корица, но пък в професионалния свят подредбата и визуализацията на CV-то е от изключителна важност, за да привлече вниманието на служителите от отдела за подбор на персонал. Това е от голяма важност за позиции, за които кандидатстват десетки, че и стотици кандидати. Способността да представите добре визуално трудовия си опит, уменията и личните си качества може да ви помогне в кандидатурата за дадена позиция. Освен ваша снимка Велислав Филипов от "Кариери" препоръчва да се използва фоново изображение или да се запише и приложи кратко видео, в което да разкажете за професионалния си опит. Използването на икони като 📧 или 📞, както и лога и външни връзки са силно препоръчителни според него.

Голямата тема

Всяко поколение е различно и има своите "отличителни белези", които са продиктувани от времето и средата, в която се ражда и израства. Поколението Z или GenZ не прави изключение. Родените между 1997 г. и 2010 г. са израснали изцяло в дигитална среда, като от съвсем крехка възраст имат достъп до компютър или смарт телефон. Това определя начина им на общуване, на придобиване на нови знания и умения, както и впоследствие изискванията им за работа. Те са по-склонни да предприемат рискове, не се страхуват от промени, но са твърде отдалечени от политическите процеси в страната. Все пак над половината от тях са гласували на парламентарните избори през април тази година, но предимно за партия, на която симпатизират семействата им. Повече пътуват и по-важното малка част от тях гледат на света като възможност да емигрират.

Представителите на GenZ искат по-добър баланс между личния живот и работата си, с което се отличават от предното поколение, това на millennials. Дори са по-склонни да предприемат по-рано стъпки като задомяване и деца, покупка на собствено жилище. В същия момент заради дигиталната среда и насищането с информация, която ги залива от всякъде, те срещат трудности в отсяването на реалните от фалшивите новини. Също така заради събития като финансовата криза от 2008-2009 г., Брекзит, пандемията от ковид-19 и войната в Украйна, по време на които израснаха, не са толкова склонни да участват в технологични революции, а да се присъединят към вече сигурни и работещи проекти.

Успешен капитал

Освен в YouTube може да чуете разговора и в предпочитаната от вас платформа.

Този месец в "Академичен Капитал" Ви срещаме с бизнес журналиста във вестник "Капитал" Мери Иванова. В разговора с колегата си Георги Куманов тя разказа за професионалните предпочитания на поколението Z, представител на което е тя самата.

"Основна разлика между GenZ и останалите поколения е мотивацията", разказва Мери. Според проучвания над 80% от родените след 1997 г. се нуждаят от кауза, за да работят на едно работно място. Също така не се страхуват да сменят работата си, ако загубят интерес или мотивация. Според нея хората се делят не толкова на поколения, колкото на типажи, които се срещат във всички възрастови групи.

За Мери Иванова поколението ѝ не е провалено, както често се чува за него. Според нея чрез работата си представителите на GenZ имат какво да дадат на компаниите и организациите, в които работят.

Целият разговор.

Свободно време

Подбраните събития от екипа на "Академичен Капитал" можете да разгледате тук.

Ако имате въпроси или предложения, пишете ни на [email protected].
Все още няма коментари
Нов коментар