🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

"Болярка ВТ" отчете 19 млн. лв. приходи за миналата година

През последните 20 години в завода са инвестирани над 60 млн. лева

Компанията е на четвърто място сред пивоварните в България.
Компанията е на четвърто място сред пивоварните в България.
Компанията е на четвърто място сред пивоварните в България.
Компанията е на четвърто място сред пивоварните в България.
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Този текст е част от специалното издание на "Капитал" Регионален бизнес: Велико Търново. Още за развитието на бизнеса в отделните региони в страната може да откриете тук.
Компанията е първа по пазарен дял от пивоварните, финансирани изцяло с български капитали.

От "Болярка – ВТ" отчитат миналата година като успешна, като приходите й са 19 млн. лв. и се запазват на нивата на предходната година. В момента дружеството заема четвърто място сред пивоварните в България и е на първо място по пазарен дял от пивоварните, финансирани с изцяло български капитали. През последните двадесет години в завода са инвестирани над 60 млн. лв., насочени както към обновяване на производствената база, така и към направата на качествено българско пиво.

През тази година, по повод 125-ата си годишнина, компанията пусна на пазара юбилейна бутилка, която е с увеличена вместимост с 200 мл спрямо стандартната тежка разфасовка за бранда "Болярка". От "Болярка - ВТ" са предвидили провеждането на още маркетингови активности, насочени към потребителите в цялата страна в посока отбелязване на юбилея до края на годината.

"За да запазим пазарните си позиции, е нужно постоянно обновяване на производствената база", казва изпълнителният директор на дружеството Ивайло Тодоров. Той уточни, че големите инвестиции, направени в последните години, са свързани с изграждане на помещение и закупуване на нова линия за бутилиране на PET бутилки и закупуване на филтър за производство на непастьоризирана бира.

125 години производство

"Болярка" е основана през 1892 година, като до момента производственият процес не е прекъсван.

"Сравнен с предходната година, процентът печалба е по-малък, което е пряко обвързано с пазарната конюнктура. Забелязвате, че на бирения пазар има силни фирми, подкрепяни с финансиране и ноу-хау от чужбина. Фактът, че сме успели да противодействаме на конкуренцията и да запазим пазарните позициите, е своеобразен успех", обобщава пред "Капитал" Ивайло Тодоров. Той акцентира на това, което отличава "Болярка ВТ" от пивоварните в България, а именно собствено малцово производство. Ечемичният малц е една от основните съставки на бирата и оказва осезаемо влияние върху вкуса й. Възможността за производството на малц позволява на компанията сама да подбира най-добрия български пивоварен ечемик, който да влага в пивото.

Съществуването на пивоварната до днес според изпълнителния директор се дължи на три основни причини: на първо място това е качеството на бирата. През тези 125 години водещата цел на пивоварната е да произвежда и предлага на потребителите бира с високо качество. Това е основният фокус на екипа и резултат от вниманието, което се отделя на всеки детайл от процеса на пивопроизводство.

На следващо място това е доверието на потребителите, които консумират бирата, произведена от "Болярка": "През всички тези години доверието на потребителите е било основната движеща сила, която ни стимулира към непрестанно развитие", каза още Тодоров, който акцентира на факта, че пивоварната не е прекъсвала дейността, което е доказателство, че успява да задоволи търсения вкус. Като трета причина за многогодишната история на компанията изпълнителният директор посочи усилията, които полагат служителите. В пивоварната работят 190 души - хората, които ежедневно се грижат за производството да направят пиво, задоволяващо и най-капризния вкус.

Новите бирени попълнения

През последните години потребителските предпочитания се развиват и налагат тенденции за предлагане на други видове бира освен класическите. Пивоварната е обогатила продуктовото си портфолио с "Болярка тъмно", която притежава характерния за нея тъмен цвят и осезаема плътност, разказва още изпълнителният директор.

Друг сравнително нов продукт е непастьоризирана бира под марката "Болярка непастьоризирана". Тя се произвежда от края на 2015 г., като тогава "Болярка - ВТ" е втората бирена компания, която може да предложи такъв вид бира. Особеното за нея е, че тя не минава през термична обработка, което е предпоставка да се отличава с по-свеж и пивък вкус. Отговаряйки на търсенето, компанията започва производство и на "Болярка радлер", която се прави по рецепта за класически немски радлер – в еднакво съотношение се смесват бира "Болярка светло" и лимонада.

Усилията на дружеството са насочени към предлагане на продукти, произведени по издържани във времето рецепти и използване на висококачествени съставки. "Само така можем да гарантираме, че произведеният продукт е с перфектно качество", категоричен е Ивайло Тодоров.

Кой е най-продаваният бранд

"Стараем се да предложим бира по вкуса на по-голямата част от пазара, като имаме брандове, подходящи за потребители, които обичат слабо алкохолни бири, до брандове, които произвеждаме под лиценз и такива, които внасяме", разказва изпълнителният директор на компанията.

Собствените марки на "Болярка ВТ" са "Болярка", "Балканско" и "Диана", като брандът "Болярка" обединява четири разновидности на продукта – светло, тъмно, радлер и непастьоризирана. Компанията произвежда под лиценз пиво "Калтенберг", като спазва стриктно германския Закон за чистотата на пивото от 1516 г. "Болярка ВТ" е ексклузивен вносител на пиво "Варщайнер" - най-популярният бранд бира в Германия.

Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал