Рецепта за растеж с инвестиции и нови пазари
"Росина ойл – 1" инвестира все по-смело и търси все повече партньори
Ваня Димитрова
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
"Най-висок ръст се наблюдава при износа на мазнини и масла от животински и растителен произход." Това е изречението, което присъстваше в почти всяка статия за износа на България всеки месец през 2015 г. А по-подробните данни на Националния статистически институт показаха, че този скок се дължи най-вече на нарастването на експорта на слънчогледово олио. Продажбите на този тип продукти навън са се увеличили с рекордно високите 210.8% на годишна база за периода януари - август 2015 г. и въпреки по-слабата слънчогледова реколта през тази година по всичко изглежда, че фирмите в този сектор се развиват и намират успешна реализация на продукцията си не само на местния, но и на все повече чужди пазари. Така съвсем неслучайно номер 8 в класацията "Гепард" за най-динамични малки и средни предприятия се оказва фирмата "Росина ойл – 1 ЕООД" от с. Ресен, която се занимава с бутилиране на олио, производство и бутилиране на салатен микс "Росина", международен транспорт и спедиция, както и търговия със земеделска продукция и семепочистване. За последните 15 години, от които фирмата съществува, тя не спира нито инвестициите, нито търсенето на нови пазари, което в крайна сметка се превръща в ключов фактор за бързия растеж на приходите й през последните години.
Факторите за растеж - инвестициите и новите пазари
Идеята за създаването на "Росина" се появява случайно, разказва управителят Иван Георгиев. Неговият баща Йордан Георгиев решава и създава марката през 2000 г., а бизнесът продължава да бъде изцяло семеен и досега. В началото производството се е осъществяло изцяло ръчно в малък цех, като капацитетът на ден е бил до 2000 бутилки. Работили са едва 5 души. По-сериозните инвестиции започват през 2011 г. Тогава фирмата инвестира в разширяване на производствените площи, както и в машини и съоръжения. Резултатите не закъсняват - капацитетът се вдига до 40 000 бутилки на ден, а към днешна дата заетият персонал във фирмата вече наброява 45 души. В това число влизат машинни оператори в цеха за бутилиране на олио, работници поддръжка, шофьори на тежкотоварни автомобили, складови работници и администрация. От тази година фирмата разполага и със складова база за съхранение на зърно с вместимост над 2000 тона. В тях е инсталирано оборудване на почистване на зърнени култури, което е с капацитет на почистване до 100 тона дневно. Именно инвестициите през последните години се оказват ключови за развитието на компанията. "Инвестирахме в машина, която почиства всички видове земеделска продукция, както и в модерна техника за товарене и претегляне. С това нашите инвестиции не приключват, почти всяка година се стремим да инвестираме в ново оборудване, което да подобрява производствените мощности, както и качеството на предлаганите от нас продукти", обяснява Иван Георгиев.
Втори фактор за растежа на компанията се оказва търсенето и намирането на нови пазари и партньори и извън България. "Росина ойл – 1" продава в цялата страна, но вече работи и с фирми от Австрия и Албания, а скоро се надява да намери и нови партньори в страни и извън Европа. За Австрия и Албания фирмата изнася бутилирано рафинирано олио. Разбира се, това означава, че не само приходите, но и разходите се увеличават. "Винаги са необходими средства за закупуване на материали, суровини, поддръжка на машини и оборудване, реклама и всички други компоненти, необходими за една търговия и още повече за производство", уточнява Георгиев.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.