Посрещаме гостите си в стилна, комфортна и приятелска атмосфера

Васил Савков, генерален мениджър на парк хотел "Кайлъка"

Васил Савков, гетерален мениджър на парк хотел "Кайлъка"
Васил Савков, гетерален мениджър на парк хотел "Кайлъка"
Васил Савков, гетерален мениджър на парк хотел "Кайлъка"
Васил Савков, гетерален мениджър на парк хотел "Кайлъка"
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Парк хотел "Кайлъка", най-старият хотел в Плевен, е изцяло обновен, с красива и модерна обстановка. Какво ново предлагате на своите гости в обслужването и за престоя им в хотела, в какви условия ги посрещате?

- Парк хотел "Кайлъка" е открит в далечната 1957 и е бил култово притегателно място за известни личности, обикновените плевенчани и много гости на града, включително и чужденци. Към днешна дата той е собственост на хотелиера Януш Донев, като в началото на 2021 г. Люси Дяковска сключи дългосрочен договор за наем и управление на хотелската база и прилежащите части. Неизчерпаемата енергия на г-жа Дяковска и упоритостта на нашия екип са изцяло насочени към каузата да възвърнем старата слава на хотела, като го превърнем в любимо място на всички местни жители и гости на града. Цялата материално-техническа база претърпя пълна реновация, а имаме и още няколко действащи проекта. В момента можем да се похвалим, че посрещаме гостите си в изключително стилна, комфортна и приятелска атмосфера, като се стремим да им предоставим възможно най-доброто изживяване на всички нива - от чудесната природа и тишината на парка, през уюта на стаите, вкусната храна в ресторанта до специално подбраните аромати в хотела и още редица малки детайли.

Кои от последните тенденции в развитието на хотелиерския бизнес и съвременните изисквания на клиентите успяхте да приложите в реновирането на хотела?

- Напълно съм съгласен, че хотелската индустрия трябва да еволюира, за да се адаптира към изискванията на съвременния свят. Когато говорим за съвременни тенденции в бизнеса, все повече се споменават дигитализация, обслужване от роботи, АI, чатботове и така нататък. Разбира се, че сме дигитално достъпни, предлагаме безкартови и безконтактни плащания, ползваме електронни резервационни системи и канален мениджър, но смятаме, че класическото гостоприемство все още е незаменимо и трябва да се извършва от възможно най-приветливите професионалисти. Затова инвестираме в това, от което най-много има нужда нашият бранш - качествен персонал. Oпитваме се да избягаме от пасивния, йерархичен мениджърски подход и да се грижим за нашите служители така, както бихме очаквали те да се грижат за нашите гости.

На гостите си съответно се опитваме да предложим персонално ориентиран продукт, съобразен с нуждите и потребностите, които имат.

С кои свои конкурентни предимства парк хотел "Кайлъка" търси мястото си на туристическата карта на Плевен? Какво го прави различен от съществуващите хотели в града и района?

- Парк хотел "Кайлъка" е много различен от съществуващите места за настаняване в региона. Разположен е в живописна местност в сърцето на парка, която разцъфва последните години в резултат на неуморната работа на движещата сила зад всички прекрасни промени - Люси Дяковска и фондация "Аз съм Кайлъка". Освен вниманието към детайла, обновения и функционален интериор парк хотел "Кайлъка" може да се похвали и с прекрасен ресторант, който през ноември 2022 стартира съвместна работа с шеф Андре Токев. Със своя модерен прочит на българската и европейската класика в кухнята и с многогодишния си опит във висококатегорийни хотелски вериги той даде един нов и различен живот на ресторанта в парк хотел "Кайлъка". Разполагаме също с голям външен басейн, СПА център, който ще отвори съвсем скоро, както и с наскоро реконструирания страхотен коктейл бар "Чертога", намиращ се в пещера зад хотела. Различното при нас е също, че не само допускаме всякакви домашни любимци, но и ги посрещаме с принадлежности и лакомства.

Тенденцията, която наблюдаваме за наша радост, е все повече гости да идват в Плевен не само заради забележителностите му, а само заради самия хотелски комплекс.

Цените за настаняване и качеството на услугите са основните параметри, по които клиентите правят своя избор. Какъв баланс между тях осигурявате?

- Смятаме, че сме много добре разположени ценово, като се има предвид качеството, което предлагаме, икономическата обстановка и конкуренцията. Регулярно осигуряваме и пакети с включени допълнителни услуги, като все повече ще разширяваме портфолиото им. Гостите ни оценяват най-високо в категорията "4 звезди" за региона и заетостта ни се увеличава с всеки изминал месец, което означава, че сме на прав път и нашите гости ни подкрепят.

Обновеният хотел предлага широк спектър възможности - за почивка, туризъм, семейни тържества, фирмени мероприятия. Привличането на кои групи клиенти поставяте като специален приоритет в бизнес стратегията си?

- Нашите услуги са силно диверсифицирани, като се стремим да има синергия между тях. Разположението на хотелския комплекс, големината му и професионализмът на екипа ни предполагат всички тези дейности да могат да се случват едновременно, без да си пречат. Например разположението на хотелската база и настройките на музикалните уредби са така съобразени, че при мероприятие в градината на ресторанта в стаите няма абсолютно никакъв шум. По тази причина не се стремим към привличането на определени групи клиенти, а към предлагане на възможно най-качествения туристически продукт на всички гости. С предстоящото откриване на СПА центъра смятаме да навлезем и в други ниши, като медицински туризъм например.

С какви нови и по-добри услуги ще привлечете бизнеса в новия конферентен център в хотела, за да се превърне той в предпочитано конгресно място в Плевен?

- Разполагаме с три многофункционални конферентни зали с различна големина и възможности. Освен класическите конферентни зали, които са оборудвани със съвременна презентационна техника, разполагаме и с изключително красивата зала "Сторгозия", която със своите дърворезбовани мебели и старинни витражи е подходящо място за срещи на високо ниво. Използвали сме и нетрадиционни места за корпоративни срещи, имайки предвид базата ни и местоположението сред скалите на каньона. Специално разработените от шеф Андре Токев менюта за бюфети и коктейли, както и нетрадиционните кафе паузи спомагат за перфектното провеждане на бизнес срещи, семинари, конференции и много други. Най-важното според нашите корпоративни партньори все пак е индивидуалният и личен подход към всеки от тях.

Как парк хотел "Кайлъка" отговаря на глобалните изисквания към туристическата и хотелиерската индустрия за "зелена" икономика, енергийна ефективност, намаляване на използването на пластмаси, устойчив туризъм?

- Като се има предвид местоположението ни в парка, ние носим още по-сериозна отговорност за това как бизнесът ни комуникира и взаимодейства с околната среда. Отпадъците на хотела се събират разделно, имаме машини за рециклиране на стъкло и други материали, стремим се да не използваме пластмаси. Подменихме отоплението на хотела с модерни термопомпи и имаме задействан проект за изграждане на фотоволтаици. Изграждаме и зарядни станции за електромобили. Ресторантът ни използва възможно най-много фермерски продукти от местни производители. Хотелът се включва във всякакви инициативи, свързани с опазването и подобрението на парк "Кайлъка" .