"Титанът", който предизвиква Google
Компанията започва с малък хоби проект, който се превръща в печеливша онлайн платформа
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Визитка:
Име: "Тайтън гейт"Град: Варна
Основана: 2005 г.
Сектор: IT
Основател и изпълнителен директор: Пресиян Каракостов
"Тайтън гейт" открива официално дейността си в България през 2005 г. с главен офис във Варна. Четири години по-рано обаче, през 2001 г., нейният основател, а в момента и изпълнителен директор, Пресиян Каракостов прави поредното доказателство, че
"Американската мечта" не е мит
По това време той живее в САЩ и превръща хоби проекта си PhoneArena в първата си печеливша онлайн платформа. Именно с нея "Тайтън гейт" дава начало и на дейността си във Варна. Сайтът предлага новини, ревюта и видеоматериали за почти всички брандове мобилни телефони, технически описания и всичко останало, свързано с тях. Бързото разрастване на потребителите в момента го подрежда до един от трите най-големи в света с повече от 26 милиона читатели месечно.
Екипът на PhoneArena публикува близо 1000 новини всеки месец, а видеофайловете, които предлага платформата, са гледани над 8 млн. пъти. Като един от най-старите технологични сайтове в глобалната мрежа PhoneArena вече е генерирал огромна база данни с технически описания на телефони, която се е превърнала в негова основна характеристика.
Следващата стъпка
в развитието на компанията е проектът PubGalaxy. Неговото развитие започва през 2013 г. На практика това е глобална онлайн агенция, ориентирана към собствениците на високия сегмент уеб сайтове, която им оказва съдействие в привличането на рекламодатели и монетаризирането на позициите, които имат в глобалната мрежа. "През 2015 г. постигнахме много добри резултати благодарение на динамичното развитие на нашия нов проект PubGalaxy (pubgalaxy.com), който стартира през края на 2013 и се развива изключително добре", споделя Ивайло Иванов, оперативен директор в компанията.
По негови данни към края на миналата година клиентите на PubGalaxy са надхвърлили 250, а обслужваните сайтове са били над 1000. Набирането на персонал продължава. "Динамичният ръст на компанията ни постави пред предизвикателство, свързано с привличане на правилните таланти за организацията ни, с развиването на нови отдели и ефективното взаимодействие между тях. До момента 2016 беше много успешна за нас в това отношение, като през този период към нас се присъединиха над 60 души и същевременно успяхме да изградим солидна и устойчива структура, която да ни позволи да поддържаме устойчив ръст и през 2017 г.", каза Иванов.
Информацията, публикувана в сайта на дружеството, показва също, че сред неговите клиенти вече са водещи световни медии като VentureBeat и ТеchSpot. Според Иванов основните пазари са САЩ, Канада, Великобритания, Европа и Индия.
В момента двете платформи PhoneArena и PubGalaxy с обслужват от над 90 души. В първата са съсредоточени специалисти в сферите на писането и редактирането на ревюта, програмирането, създаването и обработката на видеоклипове, дизайна и бизнес развитието.
Екипът на втората дивизия в структурата на "Тайтън гейт" - PubGalaxy, обслужва по- различни дейности като онлайн рекламните продажби. Двете платформи се обслужват от обща администрация. Ивайло Иванов обяснява, че развитието на компанията, в чието управление участва, зависи пряко от изграждането на
Силни професионални екипи
С тази идея в края на миналата година "Тайтън гейт" откри офис и в София. Той се намира в бизнес център "Витоша" на бул. "България" №49. Обяснението на тази стъпка бе, че по този начин дружеството ще получи по-широк достъп до ресурса от опитни и квалифицирани кадри, от които има нужда. Те са основно в сферата на дигиталната реклама и висшия мениджмънт. Василев обяснява също, че решението за разширяване в София е било мотивирано от факта, че голяма част от опитните и кадри в IT сферата, притежаващи високо ниво на квалификация, опит и глобална визия за развитие, мигрират именно в столицата.
Основната дейност, която "Тайтън гейт" ще развива през втория си офис след Варна, е свързана с бизнеса на PubGalaxy и интернет рекламата. В края на миналата година, при обявяването на идеята за структуриране на нов екип в София, Иванов заяви, че той ще се занимава както с продажбите на дружеството, така и с акаунт мениджмънта, цялостно бизнес развитие и анализа на данни. Едно от основните предизвикателства, с които се налага да се справя "Тайтън гейт", е
Конкуренцията на големите
международни IT компании, представени у нас. Според Иванов в привличането на кадри за бизнеса си те разчитат по-скоро на позитивния имидж, който носят добре познатите им брандове. Оперативният директор на българското дружество твърди, че в момента "Тайтън гейт" поддържа почти същите нива на заплащане като тях, а социалните пакети, които предлага на служителите си, далеч превъзхождат тези на конкурентите й.
Ивайло Иванов твърди също, че утвърдените компании в сектора са изградили с годините тромави и бюрократизирани структури, които забавят развитието на младите кадри. За разлика от тях като компания, чиято динамика рефлектира в бурното й разширяване през последните години, "Тайтън гейт" непрекъснато открива пред служителите си възможности за заемане на по-високи позиции при показани добри резултати. Пак заради ограничения ресурс от кадри, необходими за развитието на бизнеса й, "Тайтън гейт" е разработила
Собствена система за интензивно обучение
и квалификация на кадрите си.
В няколко свои интервюто основателят и изпълнителен директор на дружеството Пресиян Каракостов твърди, че само три години след като започва дейността си, PubGalaxy вече е придобила известност като най-иновативната и мобилна компания в сферата на дигиталната реклама в Централна и Източна Европа.
Неотдавна от "Тайтън гейт" разпространиха и информация, според която PubGalaxy и глобалният хегемон в сферата на онлайн маркетинга и дигиталната реклама Google все по-често работят с едни и същи клиенти. А това според Каракостов е явен признак, че "Тайтън гейт" е сред малкото компании в света, влезли в директна конкуренция с Google.
"Бер-Хелла термоконтрол" – Германският лидер от Божурище
"Банк тех сис" – Машина за пари
"Клас Бойчев" – Изгаря всичко, топли навсякъде
"Трък фери" – Има ли място на ферибота
"Тайтън гейт" – "Титанът", който предизвиква Google
"Програмиста" – Програмисти мисионери
"Интер карс България" – Разрушителят на статуквото
"Био фарминг" – Новата земеделска звезда на северозапада
"Стримона строй" – Печеливша комбинация
"Оптикоелектрон" – Да береш плодовете, засадени по време на кризата
"Балдаран" – Извор на растеж от Родопите
"Мебелор" – Семейна традиция в производството на мебели
1 коментар
Браво!
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.