Има ли място на ферибота

"Трък фери" разработва нишата с резервации за превозвачите, които искат да комбинират превозите по суша с тези по море

Топ клиент на управляваната от Васил Боснешки "Трък фери" е най-голямата автомобилна компания в страната - пловдивската ПИМК, която от няколко години сериозно набляга на комбинираните превози за осъществяване на доставките си.
Топ клиент на управляваната от Васил Боснешки "Трък фери" е най-голямата автомобилна компания в страната - пловдивската ПИМК, която от няколко години сериозно набляга на комбинираните превози за осъществяване на доставките си.
Топ клиент на управляваната от Васил Боснешки "Трък фери" е най-голямата автомобилна компания в страната - пловдивската ПИМК, която от няколко години сериозно набляга на комбинираните превози за осъществяване на доставките си.    ©  Капитал
Топ клиент на управляваната от Васил Боснешки "Трък фери" е най-голямата автомобилна компания в страната - пловдивската ПИМК, която от няколко години сериозно набляга на комбинираните превози за осъществяване на доставките си.    ©  Капитал
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Статията е част от класацията на най-динамичните малки и средни компании "Гепард". Поръчайте изданието на хартия или в pdf формат тук или на 02/4615 271 и 02/4615 349. Цена 15 лв. с ДДС и доставка.

Визитка:

Име: "Трък фери"

Сектор: Транспорт

Създадена: 2012 г.

Акционери: "БГ сървис 2011"

Управител: Васил Боснешки
Топ клиент на "Трък фери" е най-голямата автомобилна компания в страната - плодивската ПИМК, която от няколко години сериозно набляга на комбинираните превози за осъществяване на доставките си.

Ако притежавате камион и сте му осигурили стоки за Италия и Испания например, но искате да пропуснете блокирани заради бежанци граници, натоварения трафик или просто да намалите разходите си за гориво и тол-такси, вариант за вас е да натоварите камиона на ферибот от Гърция за Италия и оттам за Испания. Няколко години по-назад във времето обаче това не е било лесно начинание. Фериботните компании, опериращи между Гърция и Италия, са обслужвали приоритетно гръцките и италианските превозвачи, а български превозвач не можел да се качи на кораб, освен ако случайно не е останало място. Това разказва Васил Боснешки, управител на "Трък фери" - компанията, която е открила бизнес нишата да посредничи между българските превозвачи и италианската фериботна компания Grimaldi Group, като резервира места за камионите.

Бизнесът на компанията явно расте, като за изминалата 2015 г. "Трък фери" се нарежда на второ място на най-растящите малки и средни предприятия в сектор транспорт. Компанията е собственост на "БГ сървис 2011". Приходите й за 2015 г. са 24.9 млн. лв., което е с 435% повече от тези за 2014 г., когато са били 4.6 млн. лв. От компанията обясняват успеха си с това, че са дали сигурност на превозвачите за осъществяването на този тип превози, като към момента са обхванали 80% от българските превозвачи, пътуващи за Италия и Испания. "Трък фери" предвижда и сериозно разширяване на предлаганите услуги.

Дългите мостове

Компанията е основана през 2012 г., като за да осъществи бизнес плана си, тя има нуждата от фериботен превозвач партньор. Българската компания успява да се споразумее с италианската компания базирана в Неапол, Grimaldi Group, собственост на Гуидо Грималди, и става неин основен партньор за България и Турция. Чуждата компания разполага със 160 ферибота, казва Васил Боснешки, като от сайта на италианската компания става ясно, че групата има над 25 предствителства в други държави и е една от най-големите в този бизнес в Европа. Grimaldi Group включва седем основни корабни компании, сред които Atlantic Container Line, Malta Motorways of the Sea, Finnlines и Minoan Lines. Групата предлага морски превози между Северна Европа, Средиземноморието, Балтийско море, Западна Африка, Северна и Южна Америка, както и услуги за пътници в Средиземно и Балтийско море.

Привличането на Grimaldi Group да инвестира във фериботна линия между Патра и Игуменица в Гърция до Бриндизи в Италия и обратно компанията смята за един от най-успешните си проекти. Превозвачите могат да стигат и по-далече, като комбинират с линията от Чивитавекия (Италия) до Барселона и обратно. Тази връзка по суша и вода, с която може да се стигне от София до Барселона, от компанията са нарекли "Дълъг мост". Към момента фериботните линии, за които "Трък фери" предлага резервации, са от Патра или Игуменица за Бриндизи, Анкона, Равена и Триест. От Патра за Бари и Венеция пък се товарят само ремаркета (т.нар. RO-RO). Фериботните линии между Испания и Италия пък са между Баселона, от една страна, и Чивитавекия, Савона и Ливорно, от друга, и между Валенсия и Савона, Ливорно и Салерно в Италия.

Място, каюта и по-малко CO2

Към днешна дата "Трък фери" е станал най-големият клиент на Grimaldi Group на линиите между Гърция и Италия и между Италия и Испания, казват от дружеството. Принципът е компанията да изиска от фериботната компания определен брой места по заявка и те да бъдат 100% гарантирани, за да няма случай с останал на брега камион на превозвач и последващите от това проблеми. Резервацията трябва да се прави поне един ден предварително, като компаниите трябва да предоставят номерата на влекача и ремаркето, дължината на композицията, имената на шофьора, дестинацията и датата на пътуване.

От "Трък фери" са изчислили, че услугата "Дълъг мост" спестява 1120 км път, дава до 2 дни по-бърз транзит, намалява риска от кражби и щети, по-бавно се амортизира превозното средство. Дава безплатна храна за шофьорите и легло и баня в каюта, като шофьорът прави там задължителната си почивка вместо на пътя. Използването на комбинирани превози освен всичко друго позволява на превозвача да се движи в унисон с политиката на Европейския съюз превозвачите да използват все повече комбинираните превози, при които камионите се качват на фериботи или на жп платформи и така изминават основните разстояния от началната точка по пътя, а камионите служат само за довозването в малък периметър от началната точка до ферибота или влака и от тях до крайната точка. В основата на идеята е да се намалят емисиите и трафикът.

ПИМК и други клиенти

"Българските компании видяха сигурност при нас, че когато пристигнат на пристанището, ще имат място на кораба", казва управителят на "Трък фери". Проблем може да възникне, ако има протест на докерите в Гърция.

Най-големият клиент на "Трък фери" е най-голямата автомобилна компания в страната - пловдивската ПИМК, която от няколко години сериозно набляга на комбинираните превози за осъществяване на доставките си. През последните няколко години бизнесът на превозвача расте постоянно. Към момента има над 1200 влекача, които работят на европейския пазар, между Европа и Турция и вътре в страната. Компанията е известна с това, че вози стоката на испанската Inditex, собственик на марките Zara, Stradivarius и т.н. Извън тях инвестира и в жп транспорт, като създаде най-новата частна товарна железопътна компания на българския пазар - "ПИМК рейл". А и от години предпочита за превозите си към Италия и Испания да ползва фериботния транспорт.

Отделно по думите на Боснешки "Трък фери" обслужва 80% от българските превозвачи, пътуващи за Италия и Испания. "Има много гръцки транспортни фирми, регистрирани в България, те не са ни клиенти.

Тунели, фериботи и железница

От 2015 г. "Трък фери" вече започва да предлага на своите клиенти и услугата да им резервира преминаването през някои от най-натоварените тунели на Стария континент. В списъка са "Фрежус", между Франция и Италия, тунелът "Монблан" и "Евротунел" под Ла Манша. "За да се премине даден тунел, трябва да се плати такса. Ние предлагаме по-добри цени от това да се плати таксата на място, тъй като купуваме големи обеми, подаваме много заявки за преминаване на тунели накуп и така постигаме по-ниски цени", обяснява Боснешки защо да се ползва посредничеството на компанията. Тунелите обаче са нова услуга, която компанията предстои да разработва, и все още са много малка част от бизнеса и приходите на "Трък фери". Те обаче са един от фокусите за в бъдеще. Друг проект от тази година в развитие е клиентите на "Трък фери" да могат да използват услугата на швейцарски жп линии, което позволява на превозвачите да качат камион, ремарке и шофьор на влак за преминаването им през Швейцария.

Въпреки че фокусът е основно в превозите между Гърция, Италия и Испания, списъкът с фериботни линии, по които компанията предлага резервации, към момента е доста по-дълъг, като се предлагат фериботни линии от и за цяла Европа и Турция. "Използваните от нас фериботи тип RO-RO (които са само за ремаркета) и RO-PAX (с възможност за шофьори и пасажери на борда) са от и за Гърция, Италия, Испания, Англия, Швеция, Норвегия, Финландия, Албания, Сицилия, Сардиния, Тунис, Мароко, Малта, Либия, гръцки острови, Канарските острови и Балеарските острови", става ясно от сайта на компанията. "Успяхме да допълним предлаганите ни фериботни услуги, включвайки в портфолиото ни дестинации като Англия, Швеция, Норвегия, Финландия, Албания, гръцки острови, Канарските острови и Балеарските острови като основни кореспонденти за България и Турция на други фериботни компании", обясняват от "Трък фери". "С нашите партньори изградихме мрежа от контейнерни линии в цял свят", продължават оттам.

"За 2017 г. имаме още по-мащабни проекти, като ще развием и туристически отдел към "Трък фери", за да успеем да предложим отново най-добрите условия и за туристите, които пътуват с леки автомобили, бусове, автобуси и т.н. по предлаганите от нас корабни линии. За този момент разработваме подходящ софтуер, който да опрости самият процес за всеки, решил да пътува с атрактивните кораби", разказва още Васил Боснешки.

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    gavrilov avatar :-|
    gavrilov

    Само не разбрах от къде спестяват 1000 км. Най-късият път от София до Милано през Белград е по-дълъг от този, който фирмата предлага през Бриндизи.

    Нередност?
Нов коментар