🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

I-Health залага на персонализиран подход в здравеопазването

Платформата използва онлайн консултации и комуникация между лекар и пациент

Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Екип на проекта

Партньори в този проект са "Аджибадем Сити клиник груп", МБАЛ "Света София", Очна болница "Зора", лаборатории "СитиЛаб", Здравен клъстер "Трансбул", "Ена първа помощ", "Трансдиализ" и "Интер медика". Работи се в партньорство с Германския червен кръст и Българския червен кръст.

Технологичната платформа i-Health е съвкупност от модули, които решават важни проблеми за пациентите, лекарите и здравните заведения. Тя е част от портфолиото на "Санома" - компания, ориeнтирана към предоставяне на решения в здравната сфера на база интегрирани информационни системи и услуги.

I-Health залага на персонализиран подход към всеки пациент, съобразен с неговия здравен статус. Въвежда персонализиран здравен асистент, с чиято помощ се минимализират или елиминират напълно проблеми в здравеопазването в глобален мащаб - затруднена комуникация със специалисти, трудно свързване със здравните заведения, чакане пред кабинетите, забавяне при регистрация на пациенти в лечебните заведения, взимане на неинформирано решение от пациента, здравен туризъм към съседни държави, административна натовареност на лекарите.

Технологичната платформа използва онлайн консултации и комуникация, онлайн календар за записване на часове, иновативен персонален монитор за проследяване жизнените показатели в домашни условия, термокамери за проследяване и предсказване състоянието на пациентите, цялостни извънболнични решения.

Персонализираният здравен асистент оптимизира времето за достъп до доказани специалисти, подобрявайки с над 70% момента на критичност - регистриране на оплакването, консултация, транспортиране до здравно заведение, първоначалното диагностициране, и разширява възможностите на пациента за вземането на информирано решение. Подобрява с над 60% комуникацията между лекар и пациент, оптимизира използването на медицинските ресурси, съкращава времето за административно обслужване, изграждането на надеждна бази данни, предшестващи заболявания, подобряване на обратната връзка.

"Фокусът ни е да осигурим на българските и чуждестранни пациенти достъп до качествени здравни услуги и лекотата да взимат по-бързо и информирано решение за своите здравни нужди", споделя Светлана Съботинова, управител на "Санома" ЕООД. "Социалната роля на платформата е насочена и към изграждането на устойчиво развитие на медицинския туризъм в България, като основният ни приоритет е ангажиментът за качеството на предоставяните услуги в полза на обществото", допълва тя.

Специализираното лечение зад граница е нарастваща тенденция на търсене и предлагане на специфични медицински услуги и пакети от процедури, насочени към чуждестранни пациенти и клиенти. "Санома" залага на това, че България има потенциал да се превърне в предпочитана дестинация за медицински туризъм. Сред най-търсените процедури са зъболечение, дерматология, лазерни корекции на зрението, кардиология и урология.

Като част от персонализираната грижа се предлага допълнителна логистична асистенция, хотелско настаняване, меню според индивидуалните нужди и заявка за преводач. Платформата осигурява и първа помощ от единствения специализиран медицински транспорт у нас.

Краткосрочният план е да се изградят 6 регионални центъра в България, чрез които да се обхванат всички точки и повече българите да ползват медицинските услуги в страната.

Стратегията за медицински туризъм на "Санома" е гъвкава и предвижда експанзии на нови пазари. Приоритет е регионалното разширяване с привличане на посетители от Румъния, Сърбия, Македония, Албания, Косово, Черна гора. Следват арабските държави и бившите съветски републики - Украйна, Казахстан, Грузия, Азербайджан.

"Санома" има още няколко проекта на начален етап за дигитализация в здравеопазването.

Светлана Съботинова,основател и управител на "Санома":

Предлагаме цялостно решение за всеки казус.Оптимизираме времето на пациенти, лекари и болници

Визитка

Светлана Съботинова е основател и управител на компанията "Санома". Платформата i-Health е проект, появил се като част от нейната докторантура в УНСС.

Как възникна идеята и какво представлява платформатаi-Health?

- Идеята възникна преди няколко години, тъй като аз като пациент се сблъсках с проблем със свързването със здравни специалисти. Платформата технологично работи от 2019 г. Тя е съвкупност от различни модули, които позволяват на пациентите дистанцирано да се свържат с лекар чрез онлайн консултация и комуникация, да се използва онлайн календар за записвания на час. Има иновативен персонален мониторинг за проследяване на различни жизнени показатели на пациенти в домашни условия. Водещият й модул е персонализираният здравен асистент.

Какво представлява персонализираният здравен асистент и какви са неговите предимства?

- Чрез него се оптимизира времето за достъп до доказани специалисти, тъй като той персонално отговаря за конкретния пациент и неговото медицинско досие. Асистентът организира самата консултация, но и подпомага пациента и неговите близки при подготовката на необходимата документацията за преглед при специалист. Също така може да организира транспортирането до здравното заведение. По този начин предлагаме цялостно решение, когато към нас се обърне пациент или негов близък за решаване на конкретен казус. Така оптимизираме времето на пациента и неговите близки, на лекарите, както и на регистратурите в болниците. Всичко е съгласувано между страните, има координатор в болницата и в нашата платформа. От една страна, има телемедицина, когато може да бъде дадено второ мнение по документи и не е необходимо пациентът да пътува на далечни разстояния. Това може да стане чрез нас като здравен консултант на болница, с която имаме сключен договор. Това спестява изключително много време, още повече сега, заради епидемичната обстановка.

Каква е вашата стратегия за развитие на медицински туризъм?

- Стратегията се променя в движение и трябва да сме гъвкави заради настоящата ситуация. Въпреки ограниченията миналата година имахме няколко успешни операции с чуждестранни граждани в България. Това бяха процедури, свързани основно със зъболечение, дерматология, лазерна корекция на зрението. В тези области в България има изключително подготвени специалисти, апаратура и частни клиники. Нашата стратегия поставя акцент върху тези здравни услуги, но и в останалите области като кардиологията и урологията. Предлагаме и допълнителни услуги, като например логистична асистенция. Вече имаме сключен договор за медицински туризъм с хотел и така допълваме целия цикъл - можем да предложим да вземем пациента от летището, хотелското настаняване, меню според неговите нужди, заявка за преводач. Така че по нищо не отстъпваме на това, което предлагат в Турция например. Бихме могли да промотираме България като дестинация за здравен туризъм. Заложили сме както на регионална експанзия, така и на вътрешния туризъм, защото много пациенти в момента пътуват до Турция за лечение на заболявания, за които и в България има клиники, които могат да дадат бързо решение и това да се случи в рамките на деня.

Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал