🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Горещ бизнес под ниска температура

Лидерът в сектор транспорт "бЕРС лоджистикс" расте благодарение на придобивания и интересен бизнес модел

През 2017 г. групата bERS чрез своето дружество "бЕРС лоджистикс" придоби бизнес дейността на "Унивег България". А консолидацията на приходите в "бЕРС лоджистикс" е приключила през 2019 г. и резултатите са налице
През 2017 г. групата bERS чрез своето дружество "бЕРС лоджистикс" придоби бизнес дейността на "Унивег България". А консолидацията на приходите в "бЕРС лоджистикс" е приключила през 2019 г. и резултатите са налице
През 2017 г. групата bERS чрез своето дружество "бЕРС лоджистикс" придоби бизнес дейността на "Унивег България". А консолидацията на приходите в "бЕРС лоджистикс" е приключила през 2019 г. и резултатите са налице    ©  bERS Logistics
През 2017 г. групата bERS чрез своето дружество "бЕРС лоджистикс" придоби бизнес дейността на "Унивег България". А консолидацията на приходите в "бЕРС лоджистикс" е приключила през 2019 г. и резултатите са налице    ©  bERS Logistics
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Визитка

Име: бЕРС лоджистикс

Сектор: Транспорт и логистика

Акционери: Николай Николов, Йордан Минов и Искра Калъчева-Желева.

Управител: Йордан Минов

Дълбоко замразено, замразено, плодове и зеленчуци, захарни изделия, фармацевтични продукти. Около 80% от бизнеса на bERS Logistics е логистиката на стоки под контролиран температурен режим. Бизнес, изискващ повече прецизност от обикновеното, и точно в него компанията успява да се наложи през годините като един от лидерите.

"бЕРС лоджистикс" е лидерът в сектор транспорт в класацията "Гепард" за най-динамичните малки и средни предприятия. За 2019 г. тя има огромен ръст на приходите през спрямо година по-рано и от 4.2 млн. лв. те се увеличават на 18.5 млн. лв.

През 2017 г. групата bERS чрез своето дружество "бЕРС лоджистикс" придоби бизнес дейността на "Унивег България". А консолидацията на приходите в "бЕРС лоджистикс" е приключила през 2019 г. и резултатите са налице. Същевременно през 2018 и 2019 г. bERS е разширила и сътрудничеството си с "Билла България", "Лидл България" и множество други микро-, малки и средни компании, които произвеждат и търгуват с бързооборотни стоки, а bERS е поела и дейностите им, свързани с международен и вътрешен транспорт, съхранение, обработка на заявки и доставки до магазинната мрежа в София и Пловдив.

"Органичният ни ръст също не е малък - над 22% на годишна база, сравнявайки 2019 с 2018 г.", казва Николай Николов, директор бизнес планиране и развитие и съсобственик в компанията.

В началото е Казичене

Дружеството "бЕРС лоджистикс" е собственост на Николай Николов и "Далмина", собственост на акционерното дружество "Група транспорт и дистрибуция". Акционери са Йордан Минов, гражданин на Северна Македония и Искра Калъчева-Желева.

"Група транспорт и дистрибуция" е холдингова структура, която обединява собствеността на недвижимите имоти, които ползва bERS, както и оперативните дружества, които предоставят услуги във веригата от доставки, като например "бЕРС лоджистикс фреш". Стартирането на логистичната дейност се случва през 2005 г. "Започнахме с изграждането на логистичния ни център "bERS Казичене" вследствие на завършен Терминал I през 2004 г. Първият логистичен терминал - Терминал II, беше пуснат през 2006 г. Предвид търсенето на пазара организирахме изграждане на многофункционален Терминал III през 2007 г - сухи складови капацитети, темперирани камери за съхранение на хранителни продукти, както и помещения за архиви", обяснява Николов.

През 2012 г. започва сътрудничество с "Мерк България" по първия проект с логистично обслужване на фармацевтични продукти. Впоследствие дейността се сертифицира, като следват и много други фармацевтични проекти. Друг ключов момент от развитието идва през 2018 г. Компанията приема предложението на "Интерснак България" да започне логистична дистрибуция, а именно доставки на стоки към традиционната магазинна мрежа в София.

Голямото придобиване

Едно от най-значимите събития обаче идва в края на 2017 г., като българската компания, все още със старото си име "Медиа транспорт", придоби 100% от дяловете на "Унивег България". То бе част от белгийската група Greenyard, която е европейски лидер с производство и търговия на плодове и зеленчуци към веригите магазини в Европа. С придобиването на дружеството мащабът на оперативната дейност на bERS Logistics се увеличава.

"Надградихме веригата от доставки с решения за ежедневни регулярни групажни линии от София към цялата страна и обратно, като достигаме до над 3350 ключови локации. В допълнение, успяхме да намерим партньорски решения за реализиране на проекти както с големите вериги магазини, така и да изградим система от доставки от малки производители до обекти от традиционната търговия", казва Николов.

Структура на бизнеса

На територията на България компaнията оперира складове в София - "bERS Казичене", "bERS Мусачево", "bERS Ломско шосе", "bERS Петърч", както и през подизпълнители логистични хъбове в Пловдив, София, Варна, Бургас, Стара Загора, в които разпределя товари от София към съответните региони и консолидира пратки от регионите обратно към София. bERS Logistics притежава малки товарни превозни средства за градски доставки в София, а останалите транспортни капацитети аутсорсва на подизпълнители.

Компанията се разраства и навън в западна посока. bERS Logistics регистрира дъщерно дружество в Северна Македония през 2018 г. и през 2019 г. отваря първия логистичен център на bERS. Skopjes е с капацитет 5000 кв.м в сух, охладен и замразен температурен режим. Предоставят се услуги на производители и търговци на бързооборотни стоки за съхранение и доставки, консолидират се стоки от и към Западните Балкани, както и крос-док операции за претоварване на различни транспортно-спедиторски компании.

Има постоянно над 200 компании клиенти, на които предоставя услуги. "Някои от индикативните ни проекти са в полза на компании като "Метро България", "Билла България", "Максима България", "Лидл България", "Интерснак България", "Олимпус - Tирбул", "Данон", ОМК, "Кока-Кола ХБК", "Нестле", "Монделез", "Фронери", "Рошен", TEKA, Boehringer Ingelheim, 3M Internatonal", казва Николов.

Последните години се наблюдава плавно покачване на търсенето на решения в полза на онлайн търговци. "Същевременно с идването на ограниченията покрай пандемията търсенето рязко се завиши. Вследствие на това развихме продукти и услуги, свързани с обслужването на eCommerce компании", продължава Николов.

Годината на COVID-19 и "Хлеб и сол"

Пандемичната ситуация превърна 2020 г. в една интересна и нелека година за компанията. Някои от клиентите, на които предоставя услуги, са увеличили значително своите складови наличности за разлика от други, които са свили обемите си. Имало е и проекти, които са били изцяло замразени. "Все пак се надяваме да приключим годината с органичен растеж, независимо от ситуацията в света", казва Николов.

Пандемията обаче дава ускорение на бизнеса с онлайн поръчките на храни за дома, като "бЕРС лоджистикс" също пробва модела и отвори онлайн бакалия. Тя предлага интернет платформа за продукти на свои клиенти, за които извършва логистични услуги - храни, напитки, козметика, за дома и офиса, за майки и деца, домашни любимци. Интернет магазинът се нарича "Хлеб и сол" и стана активен от 6 април. Бакалията предлага доставки до дома на клиентите на територията на София и околните населени места.

"Онлайн бакалия "Хлеб и сол" е естествено продължение на нашата философия да създаваме добавена стойност във веригата от доставки в полза на производители и търговци на бързооборотни стоки. Има интерес от множество малки производители на качествени стоки, които до момента не са представени в София. Чрез нашия форум с рубрики даваме възможност те да разкажат своята история и да направят представяне на своите продукти", казва Николов.

По отношение на бъдещите цели от компанията се надяват многото замразени проекти да станат факт през следващата година. "Основна цел за групата bERS остава интересът ни да развиваме капацитети в полза на производители и вносители на бързооборотни стоки. Същевременно развиваме решения за градски доставки извън територията на София", завършва Николов.

Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал