🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Персоналният подход на фармацевта в SOpharmacy e в основата на доверието на клиентите ни

Виолета Баракова, директор "Оперативна дейност" в аптеки SOpharmacу

Персоналният подход на фармацевта в SOpharmacy e в основата на доверието на клиентите ни
Персоналният подход на фармацевта в SOpharmacy e в основата на доверието на клиентите ни
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Профил: Виолета Баракова е част от екипа, създал концепцията SOpharmacy, и от самото начало управлява оперативната дейност във всички обекти под бранда. Като магистър-фармацевт тя има значителен принос и в развитието на здравните услуги, предлагани към клиентите на SOpharmacy.

През април SOpharmacy отпразнува 7 години. Какво постигнахте?

На 27 април отпразнувахме 7 години SOpharmacy като едно голямо семейство заедно със Ceiba, Sanita и SCS, които се присъединиха към нас в началото на 2021 г. За 7 години изминахме дълъг път. През 2015 г. стартирахме само с 2 аптеки, за да валидираме концепцията SOpharmacy с българските пациенти. За краткия период от 6 месеца проучванията показаха, че сме постигнали много повече - спечелили сме тяхната любов. Това ни амбицира да предложим предимства на SOpharmacy в национален мащаб и днес имаме над 200 обекта в 46 града. Но най-големият ни успех е, че се утвърдихме като доверения здравен партньор на нашите клиенти и през 2021 г. те определиха SOpharmacy за своя "Любима аптека" в класацията My Love Marks.

Кое прави SOpharmacy доверен партньор в грижата за здравето?

Трудно е да се посочи само едно нещо, защото всеки елемент в концепцията SOpharmacy e създаден така, че да допринася за цялостното изживяване на клиента - от начина, по който е изградена физическата среда, подредбата на портфолиото, неговото разнообразие до персоналния подход в обслужването. Защото персоналният подход на фармацевтите ни и индивидуалната консултация, която те предлагат, е в основата на връзката с нашите клиенти.

Споменавате връзката фармацевт - пациент. Каква е ролята на фармацевта в SOpharmacy?

В SOpharmacy фармацевтът е здравен експерт и консултант. Ние знаем, че да бъдеш фармацевт е призвание, затова и инвестираме както в професионалното му развитие, така и в посока цялостно му изживяване като част от концепцията SOpharmacy. За да го подкрепим в тази му роля, изградихме и собствена академия за обучения. В нея влизат продуктови обучения, такива, свързани с медицински теми, както и теми за личностно развитие. Улеснихме обучителния процес, като създадохме и своя дигитална платформа, в която фармацевтът се обучава в удобно за него време и устройство.

От друга страна, ние сме и изключително отговорен работодател, който полага грижа, за да може фармацевтът да се чувства комфортно, сигурен и спокоен както за заплащането си, така и за бъдещото си развитие. В действителност всяка инвестиция в нашите фармацевти намира възвръщаемост през доверието на клиента. Затова и регулярно по утвърден стандарт измерваме клиентското преживяване и грижата, която клиентът получава при нас.

Щастливи сме, че за 7 години SOpharmacy се наложи като еталон за фармацевтична грижа. Това ни мотивира да създадем и стажантска програма, която надгражда академичното обучение с професионален опит. Така от много ранен етап възпитаваме грижата, която искаме пациентите да получават. Защото ролята на фармацевта е на здравен съветник и партньор и средата в SOpharmacy му дава възможност да я разгърне заедно с академичните си познания в най-висока степен. А след преминаване на държавен стаж и придобиване на нужната квалификация стажантите продължават в SOpharmacy, но вече като магистър-фармацевти.

Какво да очакват клиентите ви за бъдеще?

В бъдеще продължаваме да развиваме своята концепция за омниканален ритейл, така че клиентите ни да имат достъп до предимствата на SOpharmacy както във физическите ни обекти, така и онлайн. От една страна, наш фокус е развитието на дигиталните ни канали като онлайн аптеката ни sopharmacy.bg, както и набора от иновативни услуги в тях, сред които е и "Кликни и Вземи". От друга, сме фокусирани върху развитието на физическите ни обекти като най-близкия и достъпен здравен център, в който фармацевтът има експертизата да предоставя индивидуален съвет и да консултира по редица дискомфортни състояния. Разбира се, развитието на портфолиото ни от продукти, както и нови предложения от собствения ни бранд са наш приоритет и занапред.