🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Дигитална аптека в джоба - SOpharmacy със собствено мобилно приложение

Георги Младенов, директор "Търговия и бизнес развитие" на аптеки SOpharmacy

Георги Младенов
Георги Младенов
Георги Младенов
Георги Младенов
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Профил: Георги Младенов е част от семейството на SOpharmacy от ден първи, като участва активно в създаването на концепцията. В ролята си на Директор Търговия и бизнес развитие той отговаря за експанзията и развитието на каналите за достъп на SOpharmacy, продуктовото портфолио и собствения бранд продукти, както и за управлението на взаимоотношенията с партньори. Георги Младенов има ключова роля в създаването и реализацията на дигиталната стратегия на SOpharmacy.

Защо избрахте да създадете мобилно приложение на аптеки SOpharmacy?

Всичко, което правим в SOpharmacy, e посветено на пациента и неговите нужди в грижата за здраветo. Нашите клиенти многократно ни показаха, че искат доверена аптека близо до тях. За 8 години ние се утвърдихме като любимата аптека на българските потребители и с нашите над 200 обекта в цялата страна сме точно до тях. През 2016 г. създадохме и sopharmacy.bg, нашата онлайн аптека, чрез която осигурихме предимствата на SOpharmacy в дигитална среда, само на няколко клика разстояние. Сега, SOpharmacy APP идва като естествено продължение на цялостната ни стратегия за многоканален ритейл, за да позиционира аптеката буквално в джоба на клиента.

Какво повече предоставя мобилното приложение на клиентите?

В SOpharmacy APP клиентът може да се възползва от най-много предимства в дигитална среда. В мобилното ни приложение клиентите ще намерят портфолио от над 12 000 продукта за здраве и красота и информация за над 3000 продукта по лекарско предписание, както и всички промоционални предложения на SOpharmacy. В приложението предоставяме и ексклузивни промоции на клиентите ни - дигитална скреч карта с отстъпки или промоции само онлайн. През него клиентите могат да си издадат дигитална лоялна карта или да присвоят своята физическа клубна карта - така не е нужно да носят със себе си физическата карта, когато посещава наша аптека. При нужда те могат да се консултират и с наш фармацевт чрез дигиталната ни консултация до 24 часа. А с дигитална ни промоционална брошура пациентите винаги ще намират с няколко клика актуалните акции и инициативи в SOpharmacy. Улеснено е и бързото намиране на една от над 200 SOpharmacy аптеки и навигиране до най-близката аптека. Предстои скоро да стартираме и секцията ни SOhealth, в която клиентите ще могат да научат повече съвети и идеи за здравословен начин на живот и да се информират по различни здравни теми.

Какви продукти търсят клиентите онлайн и какви във физическите аптеки?

Ако разглеждаме потребителската кошница през различните категории продукти, то категорично във физическите аптеки SOpharmacy най-голям е делът на лекарствата със и без лекарско предписание, различни видове терапии и хранителни добавки. Разбира се, това е напълно нормално, защото регулаторните ограничения не позволяват да предлагаме продукти по лекарско предписание онлайн.

В същото време най-търсената категория онлайн с дял от 29% са продуктите за здравословен живот, които - за сравнение, във физическия ни канал бележат 22% дял. Много търсени и използвани са категориите "Козметика", "Хигиена" и "Мама и бебе".

Какво предстои в SOpharmacy?

За в бъдеще ние още по-активно ще развиваме предимствата на концепцията SOpharmacy според клиентските очаквания. Продължаваме активно експанзията си на национално ниво, откривайки нови локации и адаптирайки текущите формати на физическите ни обекти. По отношение на дигиталните ни канали за достъп наш фокус ще бъдат нови функционалности и ползи според нуждите на клиентите.

Наш фокус е и портфолиото ни от продукти, което непрекъснато разширяваме. Изключително горди сме със собствения ни бранд продукти под марка SOpharmacy, като почти всеки месец добавяме или нови продукти в текущите категории, или изцяло нови категории.

Разбира се, специално място в концепцията SOpharmacy имат здравните ни услуги - консултации, измервания и полезна здравна информация, които ще продължаваме да развиваме със същата отдаденост и грижа.