🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Всички пътища водят към Бургас

Какво се направи и какво предстои

Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Бургас безспорно е от българските градове с късмет, когато става дума за инфраструктура. Заради морето първата завършена магистрала го свързва със столицата, което е от ключово значение. Въпреки коловозите по магистралата и непрестанните ремонти по нея тя остава ключова инфраструктурна връзка.

Магистрала "Черно море"

която трябва да свързва града със северния съперник Варна обаче, продължава да е просто блян. Проектирането на пътя започва още през 70-те години на миналия век, а досега е построена отсечка между Аспаруховия мост във Варна и с. Приселци, или 10 км от общо около 100 км. Има предпроектни проучвания, доклади по ОВОС и оценка за съвместимост за проекта, сочи информация на Национална компания "Стратегически инфраструктурни проекти", която се сля с АПИ през 2016 г. В момента АПИ изпълнява проект за изготвяне на идеен проект, доклади по ОВОС и предварителни археологически проучвания. За това се дават близо 2.6 млн. лв. Останалите 430 млн. лв, необходими за проектиране и строителство обаче, още са с неясно бъдеще.

Обходът на Поморие

който е последния етап от проекта за разширение на пътя Бургас - Слънчев бряг, ще има разрешение за строеж до края на май, обяви регионалният министър Петя Аврамова в средата на април. Инвестицията е 20.6 млн. лв. с ДДС и е от националния бюджет. По думите на зам.-министър Николай Нанков строителните работи ще засегнат само около 5% от съществуващия път и няма да затруднят трафика през летния сезон. От АПИ уточниха за "Капитал", че дължината е 5.8 км. Изпълнител е избран още в края на 2016 г. и това е консорциум между "ПСТ груп" и "Понсстройинженеринг". Договорът с фирмите е от август 2017 г., но строителството почва почти две години по-късно заради жалби на собственици на земи. След като най-после започне, строителството ще трябва да бъде завършено за 12 месеца.

Магистрала "Тракия" - Слънчев бряг

Другият по-голям пътен проект е връзката през северния обход на Бургас от магистралата до Слънчев бряг. Отново Нанков заяви, че вече има разширен идеен проект и през 2019 г. ще започне процедура по избор на изпълнител за проектирането и изграждането на обекта. Участъкът ще бъде с магистрални габарити, тъй като е предвидено и изграждане на локални платна.

През следващата седмица ще започне ремонтът на трасето от изхода на Бургас в посока кв. "Ветрен" и магистрала "Тракия". За да не се затруднява трафикът, той ще приключи преди началото на летния сезон.

Жп търговете

В региона ще се изпълнят и няколко жп проекта, сочи справка, предоставена от Национална компания "Железопътна инфраструктура" за "Капитал". Оттам информираха, че тази година ще се обявят поръчки за проектиране и изграждане на седем нови пътни надлеза за железопътната линия Пловдив - Бургас на мястото на съществуващи и за изграждане на защитен лесопояс в междугарието Черноград - Айтос. Отделно в момента върви търгът за проектиране и изграждане на 9 пътни надлеза и един пешеходен надлез в железопътни участъци Хан Аспарух - Кермен и Черноград - Българово на мястото на съществуващи прелези по пет обособени позиции - две от позициите в област Бургас.

*Във втората инфографика е допусната грешка и Камено е посочено като село. Всъщност Камено е град, административен център на еднооименната община.

Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал