Да правиш софийския офис за Coca-Cola Europacific Partners

Същинската работа по създаването на новото работно пространство на компанията в Garitage Park отнема шест месеца

Новият офис на CCEP заема последните три етажа на сграда D на Garitage Park, която е част от неговата втора фаза на реализация.
Новият офис на CCEP заема последните три етажа на сграда D на Garitage Park, която е част от неговата втора фаза на реализация.
Новият офис на CCEP заема последните три етажа на сграда D на Garitage Park, която е част от неговата втора фаза на реализация.    ©  Калин Панчев
Новият офис на CCEP заема последните три етажа на сграда D на Garitage Park, която е част от неговата втора фаза на реализация.    ©  Калин Панчев
Имоти

Бюлетин на "Капитал" с мнения, данни и анализи за развитието на пазара на недвижими имоти в България и по света.

Темата накратко
  • Coca-Cola Europacific Partners замени досегашния си офис в София с нов и по-голям "офис от световна класа за бъдещето".
  • Дизайнът съчетава гъвкави офис пространства със зони за почивка и за събития. В него са вплетени брандовете на Coca-Cola и духът на България.
  • По проекта съвместно работят екипите на MoVe Architects и NEC Group, а успешната колаборация с клиента и наемодателя спомагат той да приключи в срок.

През февруари тази година центърът за споделени услуги на Coca-Cola Europacific Partners (CCEP) се нанесе в новия си офис в Garitage Park на "Околовръстен път" в София. Той е почти 10 хил. кв.м. По дизайна му е работил екипът на MoVe Architects, а за проектния мениджмънт са отговаряли NEC Group, които и са представлявали възложителя в процеса по довършителния ремонт.

Допреди преместването CCEP заема около 8000 кв.м в Serdika Offices (офис сградата към мол "Сердика"). Там наемният договор изтича, а сградата не предлага възможност от разширение на пространството, от каквото има нужда компанията.

Така че CCEP се спират на нова локация - последните три от шестте етажа в новата сграда D на Garitage Park. Подписват 10-годишен наемен договор. Сделката, която беше обявена в края на 2021 г., е най-голямата за наем на офис площи в София за годината.

В средата на 2022 г. започва същинската работа по довършителния ремонт, като през февруари тази година служителите на компанията вече използват офиса. Реализирането на проект с подобни мащаби само за около шест месеца е постижение, което става възможно най-вече заради необичайно доброто стиковане между различните екипи, участвали в цялостния процес - архитектите на MoVe, проджект мениджърите на NEC, представителите на CCEP, а и на наемодателя - Garitage.

Ново начало след 10 години

"Кока-Кола Юропасифик партнърс сървисис България" е дружеството, през което CCEP работи в страната. Компанията се занимава с бутилиране и дистрибутира напитките на Coca-Cola Corp. в Западна Европа, Австралия и региона на Тихия океан. В България тя има център за споделени услуги (Shared Service Centre) и център за усъвършенстване (Centre of Excellence). Те предоставят услуги на европейските дружества на групата предимно в областта на счетоводството и финансите, а също и в управлението на човешките ресурси, бизнес процесите и технологиите, офис мениджмънта, правното обслужване, риска и сигурността.

CCEP идва в България през 2013 г., когато и открива офиса си в София. През юни 2019 г. отваря и втори - във Варна. След като почти 10 години обитава около 8 хил. кв.м в Serdika Offices, компанията решава да премести около 1000 служители в нов и по-голям офис.

За "Капитал" Гари Хилс, помощник-директор "Корпоративни имоти" в CCEP, разказва: "През 2019 година в резултат на предстоящото ни приключване на договор за наем, започнахме да работим по преместването ни и да разглеждаме различните варианти, които стоят пред нас." Допълва, че желанието им е било да създадат "офис от световна класа, който да осигурява вдъхновяваща и устойчива работна среда за нашите служители".

За изискванията им към бъдещата сграда Тамзин Хобороу, вицепрезидент на центъра за споделени услуги на CCEP, обяснява: "Взехме предвид редица характеристики като устойчивост, естествена светлина, разпределението на площта и достъп до паркинг." Допълва, че са имали "нужда от сграда с пространство, което да е в съответствие на новите ни начини на работа, тъй като се адаптирахме към по-гъвкав и хибриден начин на работа в резултат на пандемията."

За избора на Garitage Park коментира, че един от най-важните фактори е бил местоположението на сградата и околността, където има "кафенета, фитнес зала, писта за бягане и плувен басейн." Не на последно място споменава и "невероятната гледка към Витоша".

Зад избора да работят с MoVe и NEC Хилс разказва, че стои "тяхното желание за работа с български дизайнери и фирми." Двете компании са подходили професионално по време на целия процес и са представили концепции, съобразени с желанията и визията на CCEP.

Гъвкав офис

Новият офис на CCEP заема последните три етажа на сграда D на Garitage Park, която е част от неговата втора фаза на реализация. В общата площ - близо 10 хил. кв.м, влизат около 400 кв.м панорамна тераса и общи части. Без тях използваемата площ е около 8700 квадрата. Първите два етажа от наетите са с гъвкави работни пространства, офиси за мениджмънта на компанията. Последният, трети, е по-различен. Той е проектиран, за да удовлетвори нуждите на CCEP, свързани със събития, почивка и посрещането на новите членове на екипа. Там има представителната рецепция, помещения за интервюта, заседателни зали и пространства за фирмени събития.

За "Капитал" арх. Виктор Банарев, управител и мажоритарен собственик (90%) на MoVe, коментира проекта, като казва: "Работейки по функционалните разпределения, трябваше максимално добре да вникнем в работния процес на компанията и техните навици. Съвместно да подготвим едно ново функционално разпределение на офиса, което да отговаря на всички нужди на компанията, и заедно с това да подобрим цялостния жизнен цикъл на офисната среда и култура." Казва също: "Функционално офисът запази някои традиционни функции като отворените пространства и залите за срещи, но беше така преобразуван, че стана място за екипна работа, контакти и най-вече за събития."

По думите му последните пет години се е наложила тенденцията отворените офисни пространства да се ограничават за до 16 души. Това е залегнало и в проекта за офиса на CCEP в Garitage Park. Постигнато е чрез акустични и визуални прегради. "Заедно с това дадохме възможност на различните екипи да имат зони за колаборация в близост до тях, както и алтернативни работни места", казва още той. Изградили са "множество зали за срещи с капацитет от двама до четирима души. Идеята е всеки лесно да може да се усамоти при необходимост или лесно малък екип да обсъди идеите си".

В различни части на офиса има и т.нар. Coke Points, в които служителите могат да се освежат, отпочинат и да разговарят с колегите си.

По отношение на дизайна Гари Хилс обясни, че са искали да включат "различните марки под шапката на Coca-Cola" и да представят страните, в които присъстват по света, за да помогнат на "екипите си в София да се чувстват по-добре свързани с тях."

"Използвахме множество различни похвати, които целяха да имплементират бранда на Coca-Cola и техните ценности в дизайна", обяснява арх. Банарев. Първото ниво са отредили на офисите на компанията по света. В него са включили "от бетона на Берлин, от елегантния стил на Париж, живота на Испания, ърбън дизайна на Лондон".

Във второто офисно ниво, а също и в зоната около рецепцията и около простиращата се на около 700 кв.м кантина на последното ниво са заложили на духа на България. Включени са мотиви с традиционни български шевици, български рози, традиционна архитектура от Копривщица, панорама от връх Мусала в Рила.

"Последното ниво е съсредоточено основно към събития и сплотяване на екипа, като има и множество места за уединение тип телефонни кабини", разказва Банарев. "Дизайнът на етажа е така ориентиран, че лесно може да се обособят две зони за обучения или коктейли, побиращи над 100 души."

Един за всички, всички за един

Михаил Кърпачев, директор бизнес развитие в NEC Group, обърна внимание на много важен аспект в работата по реализирането на проекта. Архитектите на MoVe и проектните мениджъри на NEC Group са имали активна колаборация освен помежду си също и с представителите на клиента CCEP и наемодателя Garitage Park. Той и арх. Банарев разказаха за "Капитал", че са имали пълна свобода за работа, а при необходимост решенията за промени са били давани в рамките на същия ден или на следващия. Единствените изисквания на CCEP са били за гъвкавостта и достъпността на офиса, разпределението на работните площи да позволява лесното им пренареждане, както и вплитането в дизайна на брандовете на компанията.

"Рядкост е такава колаборация и разбиране от клиент и наемодател", разказва Кърпачев. Банарев допълва, че реализирането на проекта "нямаше да се случи в срок, ако не беше стиковането на всичките екипи". Проектирането с предварителните чертежи и одобрения от клиента е продължило около шест месеца, а от юли 2022 г. са започнали същинските строителни дейности. Паралелно е вървяло допълнително проектиране. По реализирането на проекта са работили около 15 подизпълнителя, включително и такива, избрани от наемодателя.

Гари Хилс коментира, че резултатът от съвместната работа "говори сам за себе си и сътрудничеството беше добро както при проектирането, така и при изпълнението на проекта".

Тамзин Хобороу разказва, че все повече от техните служители идват в офиса по-често и с гордост споделят снимките си от него в социалните медии. "Постигнахме целта си да създадем офис от световна класа, който да осигурява вдъхновяваща и устойчива работна среда за служителите ни", казва Хилс.

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    plamenss avatar :-|
    plamenss
    • - 2
    • + 1

    Нищо особено. А тръбите на тава са много куул.

    Нередност?
Нов коментар