Растем заедно с нашите клиенти

Румен Иванов, изпълнителен директор в DHL Express Bulgaria

Румен Иванов, изпълнителен директор в DHL Express Bulgaria
Румен Иванов, изпълнителен директор в DHL Express Bulgaria
Румен Иванов, изпълнителен директор в DHL Express Bulgaria
Румен Иванов, изпълнителен директор в DHL Express Bulgaria
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Визитка

Румен Иванов, магистър по "Индустриален мениджмънт и маркетинг" от Техническия университет в София, започва кариерата си в DHL Express Bulgaria веднага след завършване на висшето си образование. Първоначално е назначен като отговорник "Попълване на митнически документи". През годините последователно е заемал позициите митнически агент, ръководител отдел "Митница" и директор "Летателни операции и митница". От 2013 до края на 2015 г. Румен Иванов e директор "Оперативна мрежа за България", след което поема поста изпълнителен директор на DHL Express Bulgaria.

С логистичните решения, които предлагате, сте предпочитан партньор на големите фирми в страната. Представлява ли интерес за компания с вашия мащаб малкият и средният бизнес? Търсите ли партньорство с него и доколко предлаганите от вас услуги отговарят на неговите нужди и възможности?

Още от стъпването си на пазара през далечната 1991 г. DHL Express винаги е бил предпочитан партньор за големите фирми в страната. В последните години обаче инвестираме много време и внимание в това да адаптираме услугите и процесите си, така че те да отговорят на нуждите също и на малкия и средния бизнес. Електронната търговия е чудесен пример за това - преди години стартирахме партньорства с малък брой съвсем нови български онлайн магазини. По това време те имаха едва по 2-3 служители, един уебсайт и много амбиция. Повечето от тях са вече международно утвърдени брандове със стотици поръчки на ден, а ние днес обезпечаваме транспортните нужди на повече от 1000 малки и средни компании в сектора.

Това да сме част от подобни истории на успеха е вълнуващо и вдъхновяващо изживяване - както за нашите клиенти, така и за нашите служители. Мащабът на DHL Express ни гарантира достъп до сериозен набор от данни, информация и инструменти и ние с радост споделяме този ресурс с всеки, който желае да развива бизнеса си с доставки до или от чужбина.

Глобалната мисията на компанията ни е да свързваме хората и да подобряваме живота им (Connecting people. Improving lives). Локално целта ни е да помагаме на българския бизнес да се развива, да расте и да се утвърждава на международните пазари.

Така растем ние - когато нашите клиенти стават по-големи и по-конкурентни, когато те самите имат повече поръчки и повече клиенти; когато продуктите им стават по-добри и по-търсени - така растем заедно.

В глобалното и все по-динамично развитие на икономиката, с нарастващи изисквания към всички участници в нея, кои са проблемите в логистиката, с които се сблъскват българските малки и средни компании? Как DHL Express Bulgaria може да помогне за тяхното решаване?

Някои от основните логистични предизвикателства, пред които са изправени малките и средните компании, включват липса на ефективност, високи разходи за транспорт и липса на експертен опит и познания относно международните доставки.

Като част от световния лидер в областта на експресните доставки DHL Express Bulgaria може да помогне на българските компании да преодолеят тези трудности. Ние не просто предлагаме широка гама от логистични услуги, но и активно консултираме нашите съществуващи и потенциални клиенти относно търговските и митническите процедури в целия свят. Целта ни е да предоставим на клиентите си бързи, надеждни и иновативни решения, които ще им помогнат да бъдат конкурентоспособни на глобалния пазар.

По какъв начин можете да съдействате за развитието на малкия и средния бизнес в страната? Стратегията ви включва ли предлагането на преференциални условия, с които да подпомогнете пътя на тези фирми към международния успех?

Както казах, ние постоянно адаптираме услугите си и начина им на предлагане, за да можем да отговорим на очакванията на малкия и средния бизнес в страната. Относно преференциалните условия - днес нещата са много по-различни от това, което се случваше преди 5-6 години. И тогава, и сега ние изработваме персонализирано предложение, отразяващо нуждите и потребностите на конкретния бизнес. Но ако преди ние базирахме офертата си на съществуващия бизнес профил на клиента, днес ние изхождаме основно от потенциала, който той би реализирал в хоризонт от 3 до 6 месеца. За нас това е инвестиция в бъдещето; за клиента ни - шанс да стартира на по-добри условия и да реализира целите си.

Отговорностите на логистичния и транспортния сектор се повишиха значително през последните години със световните и европейските изисквания за осигуряването на зелен преход, кръгова икономика, устойчиво развитие на бизнеса. Къде е DHL Express Bulgaria в този процес? Кои са ключовите задачи пред вас за осъществяването на тези цели?

Тук, в България, работим в тази посока от много години. Сертифицирани сме по ISO 14001 от 2014 г. и по ISO 50001 от 2018 г., като не само се гордеем със сертификатите си, а и с целенасочените действия на компанията и служителите в посока опазване на околната среда и подобряване на енергийната ефективност чрез редица инициативи, проекти и повишаване информираността и ангажираността на колегите. Тоест за нас стратегията за устойчивост е логично надграждане на всичко, което сме постигнали до момента.

През 2017 г. въведохме първия веломаршрут на територията на град Бургас, последван от два карго велосипеда в София. В края на 2021 г. пуснахме в употреба и първите два електромобила, като по този начин крайните доставки (т.нар. последна миля) в центъра на София се осъществяват само и единствено със "зелен" автопарк - нещо, с което в момента можем да се похвалим само ние като куриерска компания.

Плановете ни в България включват още по-мащабни действия. Разрастването на автопарка ни от електромобили вече е факт, като от декември 2022 г. въведохме в оперативната си флотилия няколко дузини електрически микробуси, с което зелените превозни средства на компанията в България ще са приблизително 50% и с тях ще обслужваме около 70% от крайните доставки по въглеродно неутрален начин. Това означава, че целта на групата на DHL за 60% зелени доставки до 2030 г. при нас ще бъде осъществена значително по-рано. Основните предизвикателства при товарните електромобили е тяхното тегло, което при микробусите с по-голям пробег, съответно с по-голяма батерия, надвишава 3.5 т. Европейското законодателство позволява шофиране със свидетелство за управление категория Б на електрически автомобили до 4.25 т и очакваме с нетърпение това да бъде въведено и в България, за да можем да разширим обхвата на електрическия си автопарк.

Едновременно с въвеждането на електромобили голямо предизвикателство е обслужването на тяхното зареждане. Именно в тази връзка изградихме собствена зарядна инфраструктура от последно поколение в логистичните си центрове, оборудвана със специална система за оптимално разпределение на мощностите. Самото електричество добиваме през деня чрез фотоволтаични системи и в близкото бъдеще планираме да го складираме в мощни акумулатори и да зареждаме автомобилите вечер с добитата през деня енергия. Това заедно с електроенергията от възобновяеми източници, която закупуваме за нуждите си от повече от година, ще затвърди още повече фокуса ни върху устойчивото развитие и нашата позиция на зелена логистична компания.

От миналата година DHL Express глобално започна да инвестира и в устойчиво авиационно гориво, като услугата ни GOGREEN+ дава възможност и на нашите клиенти да контролират количеството въглеродни емисии, спестени при транспорта на техните пратки.

Като цяло ние постоянно инвестираме в технологии и процеси, които не просто ни правят по-ефективни, но и сериозно намаляват негативните въздействия върху околната среда.

Изберете нашия екип от професионалисти, готови да ви помогнат да направите първите стъпки към международния успех - https://bit.ly/3tXDqAh