Продукти за семейството, създадени от децата

Ваня Манова, мениджър на Mastercard за България, Северна Македония, Албания и Косово
Ваня Манова, мениджър на Mastercard за България, Северна Македония, Албания и Косово
Ваня Манова, мениджър на Mastercard за България, Северна Македония, Албания и Косово    ©  Mastercard
Ваня Манова, мениджър на Mastercard за България, Северна Македония, Албания и Косово    ©  Mastercard
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Съвременните деца се докосват до парите и технологиите много по-рано, отколкото поколенията преди тях. Родени с телефон в ръка, те вече знаят, че парите не съществуват единствено под формата на монетите в техния джоб. Съзнават, че имат достъп до тях по много и различни начини, и това им дава сила. Но именно ние, възрастните, сме тези, които трябва да ги научим как да управляват умно тази сила. Защото финансовата грамотност през XXI век не означава само да научим децата си да пресмятат умно, да изчакат рестото си в магазина, да спестяват и евентуално да следят за какво са изхарчили джобните си.

"Важно е да разкриваме на децата възможностите на технологиите, но и да ги подготвим как да ги използват правилно и безопасно. В Mastercard създаваме технологии, които са в крак с дигиталното детство, с което се сблъскваме в последните години. Тези технологии имат за цел да осигурят на родителите инструмент за контрол, който да им даде спокойствие и видимост по всяко време, за това как децата им управляват парите си на практика. Смятам, че за усъвършенстване на детската финансова грамотност всъщност се изискват много по-малко "обучение" и много повече "ангажираност", Ваня Манова, мениджър на Mastercard за България, Северна Македония, Албания и Косово.

Инструментите

Проучванията на пазара показват, че през последните години самостоятелното ползване на дебитна карта от деца и младежи нараства. Улесняващи контрола и проследяването на детските финанси, тези банкови продукти дават спокойствие и възпитават отговорност и финансова грамотност у децата.

Друг пример е първата у нас платформа за онлайн купуване на купони за стол в българските училища. Тя разрешава един изключително наболял административен проблем, като позволява на семействата лесно да управляват процеса, финансите си и не на последно място – времето си.

жMastercard е и лидер в създаването на детски карти за различни възрастови сегменти – деца, тийнейджъри и студенти, които покриват както всички банки на пазара, така и често срещани предизвикателства сред съответната възрастова група. Два изключителни примера в това отношение са първата Mastercard карта, която може да се ползва и като студентска книжка, както и младежката ISIC Mastercard, с която младите хора ползват отстъпки и привилегии в различни културни институции и търговски обекти.

Сътрудничеството на Mastercard с банките от своя страна предлага различни възможности за дебитни карти за деца и тийнейджъри, които улесняват управлението на джобните им пари. Услугите осигуряват атрактивни функционалности и на двете възрастови групи като: дигитална карта, пазаруване в интернет, удобни приложения за мобилно банкиране и специални спестовни сметки и аксесоари. Опцията за микрокарта (чип) или карта-стикерът (с вграден чип) може да се използва като гривна, ключодържател или да се залепи на предпочитано удобно място. Всичко това прави използването на банковите продукти още по-лесно и удобно за децата и в същото време осигурява допълнителна сигурност за родителите.

Как ангажираме децата?

Колкото по-близък е един продукт до ежедневието на детето и неговите интереси, толкова по-лесно може да го ангажираш с него. Колкото повече го ангажираш с него, толкова по-лесно е да го накараш да сподели. А когато продуктът е създаден от тях, ангажираността на децата достига до границите на невъзможното. Mastercard въвлича децата да участват в създаването им – от дизайна с техни илюстрации и идеи до функционалностите, услугите с добавена стойност и дори рекламата. Като част от социалния проект The Code на Dentsu Aegis Network - България, който подготвя младите хора за възможностите на дигиталната икономика, ученици от 5 български училища работиха по създаването на истинска маркетинг кампания за продукт на Mastercard, разработен и предложен от тях и за техните връстници.

"Стараем се да създаваме технологии и подкрепяме инициативи, които помагат за развитието на децата. Защото голяма част от тях за съжаление не получават практическа полза от образованието си. В изграждането на финансова култура приложението на знанията на практика е от особено значение и не само родителите, но и институциите и корпоративният свят трябва да наблегнат на това. Вярвам, че това ще развие и много други умения у тях като оптимизация, предприемачество и уважение към парите", добави още Ваня Манова.

Този подход позволява финансовата грамотност неусетно да стане част от дигиталното ежедневие на детето. Задължението на Mastercard е да ги "ангажира" с това. За родителите остава единствено да научат детето си да контролира силата, с която се е сдобило.

Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал