🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Следим новостите, за да бъде бизнесът ни по-устойчив и печеливш

Ралица Килиан - генерален директор "Работа с партньори" на ALSO Bulgaria

Ралица Килиан - генерален директор "Работа с партньори" на ALSO Bulgaria
Ралица Килиан - генерален директор "Работа с партньори" на ALSO Bulgaria
Ралица Килиан - генерален директор "Работа с партньори" на ALSO Bulgaria
Ралица Килиан - генерален директор "Работа с партньори" на ALSO Bulgaria
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Как се разви бизнесът на вашата компания след пандемията?

- Засега пандемията не е свършила, а премина към следващ етап и ALSO продължава да поставя здравето и безопасността на своите служители и клиенти на първо място. За щастие вече разполагаме с много повече информация и мерки, които да предприемем.

Това, което коронавирусът ни показа, е значението на ИТ индустрията във всеки бранш и как в световен мащаб това е един от основните фактори за икономически ръст. Разходите за ИТ в света в последното десетилетие (2011 до 2021) са се увеличили с повече от 20% до 4.239 трлн. долара. С трите си бизнес модела - "Доставки", "Решения" и "Услуги", ALSO е един от водещите доставчици на технологии в Европа и дистрибутор №1 за България за 2021.

Хардуерът и софтуерът се продават чрез екосистемата на ALSO в 29 европейски държави, частта от бизнеса като услуга и решенията са достъпни от всяка точка на света чрез ALSO Cloud Marketplace. Този начин на работа е скалируем, докато в същото време показва потенциал за ръст на бизнеса. "Киберсигурност", "Интернет на нещата", "Изкуствен интелект" - тези технологии ще бъдат следващите двигатели на ръст в ИТ индустрията, а ние сме готови да ги предоставим на българските си партньори.

Какви бяха приоритетите на вашата бизнес стратегия и доколко те се променят за следващата година?

- През последните няколко години ИТ индустрията показа, че е основата бизнесът да продължи да работи. Сега пред нас стоят нови изпитания - война, евентуална нова вълна на пандемията, политическа несигурност, по-високи цени на енергията. Ние трябва да се подготвим и да направим решителна крачка напред, а дигиталната трансформация ще бъде един от най-важните елементи в този процес. Това може да постигнем, като променим и подновим самите процеси с помощта на новите технологии. Като убедим и всички, които са част от бизнес екосистемата, да го направят. Това е единственият начин да развиваме себе си и бизнеса си, не само нашия, но и този на нашите партньори и техните клиенти. Като вярвам, че ALSO Bulgaria предлага най-добрите и най-важните технологични решения, черпейки от опита и знанията на нашите служители и доставчици от цял свят.

Стратегията на ALSO за устойчив бизнес и печеливш ръст е развита преди повече от 10 години и се фокусира върху 4 процеса - поддръжка, оптимизация, обновление, подобрение. Същo така 3-те ни бизнес модела ("Доставки", "Решения" и "Услуги") са взаимосвързани и допълващи се и осигуряват стабилност и устойчивост на бизнеса. В България ние имаме 31-годишна история, която ни помага да се справяме с локалните предизвикателства.

Какви са очакванията ви за бъдещето?

- ИТ индустрията е изключително динамична - в днешно време всичко е ИТ. ALSO следи новите развития, като винаги търсим начина, по който да ги приложим, за да бъде бизнесът ни по-устойчив и печеливш. Пандемията се отрази негативно на малкия и средния бизнес. Ние сме си поставили за цел да помогнем на нашите партньори, които работят в този сегмент, като им дадем възможност да предоставят с наша подкрепа "Всичко като услуга", в което смятаме, че има огромен потенциал. Виртуализацията е друга перспективна област, която дава възможност за използване на системите по по-ефективен начин. Също така, разбира се, голяма тема за ALSO Bulgaria са решенията за киберсигурност като част от дигиталната трансформация.

Нашата екосистема от доставчици и партньори се развива постоянно, това изисква от нас да сме актуални към пазара както с вътрешните си процеси, така и с предложенията си. Екипът ни постоянно се усъвършенства и развива, за да може да отговаря на нуждите на своите клиенти не само днес, но и в бъдеще.