🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

MFG познава своите клиенти и предлага финансови услуги за всички

Ивелина Кавурска - директор "Стратегически проекти" и член на управителния съвет на MFG

Ивелина Кавурска - директор "Стратегически проекти" и член на управителния съвет на MFG
Ивелина Кавурска - директор "Стратегически проекти" и член на управителния съвет на MFG
Ивелина Кавурска - директор "Стратегически проекти" и член на управителния съвет на MFG
Ивелина Кавурска - директор "Стратегически проекти" и член на управителния съвет на MFG
Бюлетин: Моят Капитал Моят Капитал

Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.

Ивелина Кавурска е част от MFG от 2014 г. Започва работата си с в групата като юрист и през годините заема различни управленски позиции в дружествата от групата Easy Payment Services, iuvo, АКПЗ. Като директор "Стратегически проекти" и член на управителния съвет на MFG е неделима част от най-смелите инициативи на групата. Има магистърска степен по право от УНСС, EMBA от Sheffield University и Strategic Management and Leadership Diploma level 7 от Chartered Management Institute.

Как се разви бизнесът на групата наMFGпрез последната година?

- Предизвикателна беше последната ни година - изправи не само нашия бизнес, но цели сектори пред сериозни изпитания. А зад тях има винаги и възможности. В MFG направихме доста организационни промени, за да адаптираме бизнес стратегиите ни към променящата се среда, да станем по-ефективни. В същото време идентифицирахме важни нови пазари за развитие - вярваме, че най-големите успехи ни предстоят.

Конкретно в последната година развихме още повече дигиталните си канали за потребление на финансови услуги и инвестираме в нови начини на разплащания като BNPL решението ни New Pay за разсрочване на плащанията - нещо, което вярвам, че тепърва ще навлиза сред българските потребители заради неговите изключително удобство и практичност. Стартирахме бизнес със стратегически партньор в Хърватия и имаме добри очаквания за разрастване. Идентифицирахме потенциални нови пазари - САЩ и Индия. Надявам се международните конфликти да не попречат на тази планове, защото живеем в бурни времена. В MFG сме оптимисти, че хубавото предстои.

Технологичната и социалната трансформация на нашето време са основните тенденции, с които се съобразяваме. Ние сме в постоянна надпревара с най-добрите на пазара и най-вече със собствените ни постижения. Наблюдава се също така фрагментация на масовия пазар и възход на индивидуалния избор - именно с това сме особено добри. Залагаме изключително много на дигитализиране на услугите ни чрез нашия технологичен хъб Smart IT. Това е бъдещето - дигитално, удобно, лесно. Но човешкият контакт и лице на финансовите услуги си остава наша запазена марка, която задължително ще запазим. След 16 години на пазара мога отговорно да кажа, че доверието, стабилността и топ обслужването са запазени марки на MFG. Неслучайно нашите институции са сред лидерите в небанковото обслужване въпреки силната конкуренция.

Какви бяха приоритетите на вашата бизнес стратегия и доколко те ще се променят за следващата година?

- Ключовата дума е ефективност - на всички нива, проекти и модели. В MFG се стремим към оптималните начини за реализиране на бизнес стратегията ни. Този приоритет няма да се промени. Другото основно и съпътстващо стратегията ни са нашата организационна култура и ценности - човечност, новаторство и отговорност.

Стимул са нашите клиенти и техните по-добро настояще и бъдеще, защото за тях ние правим всичко това - отнасяме се с доверие и предлагаме топ обслужване, даваме алтернативи, дори когато традиционните доставчици на финансови услуги се задъхват с изкарването на нови решения или откровено нямат предложение към тях.

Ние познаваме отлично нашите клиенти, но не ги делим на сегменти, т.е. да се стремим към едни, а към други не. Постарали сме се да осигурим първокласно обслужване за всички наши клиенти без значение от техния финансов бекграунд. Независимо дали става въпрос за финансов заем или за доходност при инвестиране. Гордеем се особено с човешкия облик на нашите услуги и това, че сме се постарали да намерим начин за т.нар. социално изключени групи, които не по-малко от всеки друг заслужават да получат достъп до качествени финансови услуги - за лечение, образование, ремонт или каквото и да е. Такава е нашата кауза - доверие, разбиране, удобство, сигурност и първокласно обслужване във финансовите услуги.

Какви са най-важните процеси, които се случват във финтех индустрията и които ще повлияят развитието на групата?

- Дигитализирането на финансовите услуги и все по-засиленото използване на мобилни телефони е основен двигател на растежа на глобалния пазар на финансови технологии. Това дава изключителни хоризонти за надграждане на потребителското преживяване. За нас приоритети са близостта с клиента, индивидуалният и персонализиран подход, топ обслужването, което отговаря на нашите високи стандарти за надеждност, удобство и бързина на финансовата услуга, независимо дали става въпрос за финансов заем или за доходност при инвестиране, за застраховка или за удобно онлайн пазаруване.

Пред какви предизвикателства е изправен финтех секторът?

- Иновациите изпреварват регулацията, а когато тя се движи със закъснение, става понякога доста трудно за финтех компаниите да поддържат нормативно съответствие. Това бележи началото на технологичните решения и в тази насока, известни като RegTech. MFG съвсем скоро ще пусне на пазара разработен от нас самите софтуер за мониторинг на клиентското поведение, скрининг в санкционните списъци, KYC/KYB, рискова оценка и профил на клиентите. Работихме над две години над този проект и смело мога да кажа, че на този пазар поне аз не съм виждала нещо, което да се доближава по функционалност и съвършенство в индивидуалното отчитане на рисковата оценка.

Какви нови бизнес модели имат място на българския пазар?

- Обвързаните с електронна търговия решения за плащане ще бъдат бум на пазара - визирам BNPL приложенията. Представете си удобството да пазаруваш онлайн и да се разплащаш напълно сигурно и на вноски, които са избрани от вас. И това не е дори кредит! Този тип модели са изключително печеливши както за търговците, така и за клиентите. Затова ръстът на BNPL търговията продължава с бързи темпове, радвайки се на масово одобрение от интернет потребителите.

Именно такова е нашето приложение за финанси New Pay - леко и удобно за ползване, чудесен начин за разсрочване на покупки.

Кой е най-успешният ви проект през последните 1-2 години и какво помогна да се превърне в такъв?

- Радвам се, че ми е трудно да отлича един, защото успехите ни касаят не само нови пазари, нови бизнес модели, които носят още повече стойност за клиентите ни. Не мога да не спомена един по-различен проект, какъвто е организационната култура. Това е "сърцето" на една компания и което я отличава от всички други, което мотивира екипа й и обединява около ценностите. Работихме усилено по нейното дефиниране и отразяване. Разглеждаме я като ясен отговор на целите и ценностите ни. Това е "ДНК структурата" на MFG и знаем, че именно на тази основа се градят успехите ни.

Не мога да не отбележа като важен успех стратегическото ни партньорство и нова бизнес линия за MFG в Хърватия. Този пазар го "открихме" по изумително бърз и иновативен начин, за по-малко от година. Обикновено само лицензирането в други съпоставими пазари трае две и повече години.

Ще отбележа и Rilla - приложението за лични финанси, което прави ползването на финансовите услуги като разплащания и кредитиране интуитивно, приятно и бързо.

В рамките на тази година се надявам да реализираме друг голям финансов проект, който ще допринесе съществено за всички финансови услуги, но той е още в ход на реализация и ще запазя детайлите засега. Основното е, че конкурент си оставаме ние самите, като надскачаме всеки ден - един път може с малко, друг път с голям скок - нас самите. Защото ние знаем, че постоянното развитие на системите ни, на екипа, на услугите, на продуктите в името на по-доброто за нашите клиенти е инстинкт на нашата организация (наричаме го дори "ген") и това, което ни увлича професионално, морално и човешки.