🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Cargotec: Клиентите ни осезаемо се преориентират към устойчиви решения

Cargotec: Клиентите ни осезаемо се преориентират към устойчиви решения
Cargotec: Клиентите ни осезаемо се преориентират към устойчиви решения
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Cargotec е финландска компания, световен лидер в интелигентните услуги и решения за обработка и устойчиво управление на товари в пристанищния, сухопътния и морския транспорт. Компанията има за цел да трансформира карго индустрията, като превърне управлението на товари в интелигентен и екологично отговорен бизнес. Около две трети (64%) от продажбите й са от продукти, а останалите - от услуги и софтуер. Компанията стъпва в България през 2017 г. с отварянето на първия си глобален център за споделени бизнес услуги - Cargotec Business Services. Локацията е стратегическа за Cargotec, тъй като центърът в София предоставя вътрешни услуги в областта на финансите, човешките ресурси и индиректното закупуване за глобалните бизнес направления на компанията майка.

Устойчивото развитие и постигането на въглеродна неутралност са основна амбиция на Cargotec. Компанията е поела ангажимент в съответствие с целите на ООН за борба с климатичните промени, за редуциране на повишаването на глобалната температура до 1.5°C. Стремежът на Cargotec е да намали вредните емисии от дейността си с поне 50% до 2030 г. спрямо нивата от 2019 г., като така ще постигне въглеродна неутралност в собствените си операции. Целта ще бъде постигната чрез подобряване на енергийната ефективност и потребление на енергия само от възобновяеми източници. Това означава един милион по-малко автомобили на пътя годишно. През 2017 г. компанията създава т.нар. екопортфолио - решения, подобряващи устойчивостта на клиентите чрез по-чисти технологии, софтуерни решения и базирани на кръговата икономика разработки. За 2020 г. 24% от продажбите са от екопортфолиото.

Карго индустрията е директно свързана със световната търговия и затова през 2020 г., в резултат от пандемията от коронавирус, Cargotec преформулира целите и плановете си спрямо променящите се условия. Компанията е в силна позиция в началото на кризата и успява да обърне ситуацията в своя полза. Бързата адаптация позволява да се задържат положителните резултати. През пандемията бизнесът с услуги се представя добре и се очаква тази тенденция да продължи. Поръчките и продажбите постепенно се възстановяват.

Благодарение на отлично развитата си ИТ инфраструктура, усъвършенстваните ERP системи и модерните технологии компанията е сред първите в България, които въвеждат дистанционна работа за своите над 350 служители в София. Процесът протича плавно и за останалите бизнес подразделения на Cargotec.

Още преди пандемията "Карготек България" вече има въведена политика за работа от вкъщи. Балансът работа - личен живот е силно застъпен във финландската култура на компанията, която служителите ценят и заради нейната откритост, иновативните системи и технологии и отличната офис среда. Екипът е млад, енергичен, висококвалифициран и отворен за нови попълнения. Компанията планира, след като ситуацията с коронавируса се стабилизира, да продължи да предоставя изключителна гъвкавост на служителите в избора откъде да работят, както и да въведе дългосрочно дистанционна работа. Така ще се даде възможност на още талантливи специалисти и извън София да се присъединят към центъра за споделени бизнес услуги.

Очакванията за остатъка от 2021 г. са резултатите да продължат да се подобряват. През първото тримесечие получените поръчки на предоставяни от Cargotec продукти се увеличават с 43%. Доходността осезаемо се подобрява. При поръчките за услуги и софтуер за същия период е отчетен ръст 11%. През идните 2-3 години компанията очаква този ръст да се запази.