🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Пандемията създаде повече възможности за нашия бизнес

Жан Шарл Мижиняк, управител на TINQIN

Пандемията създаде повече възможности за нашия бизнес
Пандемията създаде повече възможности за нашия бизнес
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Как пандемията от коронавирус промени TINQIN? Излезе ли компанията по-силна от кризата?

Нашата компания се фокусира върху разработката и доставянето на широк спектър от иновативни решения предимно за застрахователната индустрия. В този смисъл пандемията всъщност създаде повече възможности за нашия бизнес в сферата на дигиталната трансформация, тъй като увеличихме капацитет си да работим дистанционно.

От гледна точка на служителите останахме доста гъвкави. От една страна, осигуряваме възможност за всички служители да работят отдалечено. От друга страна, нашите офиси остават отворени, като строго следваме антиепидемичните мерки. Всеки, който би искал да работи от офиса, е повече от добре дошъл. Също така всяка седмица организираме безплатни PCR/ антигенни тестове, защото здравето на нашите служители винаги е било наш основен приоритет.

Върху какви нови проекти работите в момента?

- Ние подкрепяме дигиталната трансформация на всички наши клиенти, като осигуряваме качествена ИТ трансформация. Вътрешно приложихме нови практики като създаване на DevOps екип и паралелно с това активно инвестираме в ИТ сигурност. Горди сме, че продължаваме да работим с нашите дългосрочни клиенти повече от пет години, но в същото време сме развълнувани да имаме възможността да се заемем с нови проекти.

Какви нови технологии и практики имплементирахте в компанията по време на пандемията?

- В началото на пандемията - като повечето компании - и ние трябваше да преминем към работа от вкъщи и това наложи осигуряването на необходимото оборудване за нашите служители. Освен това дадохме възможност на всички да получат и допълнително оборудване. Осигурихме и инструменти, чрез които да улесним комуникацията между членовете на нашия екип. Добра практика, която използваме и досега, се оказа провеждането на редовни проучвания сред служителите с цел проучване на тяхното мнение по различни въпроси.

Като цяло смятате ли, че вашият бизнес и сектор са стабилни? Каква е вашата прогноза до края на годината?

- В общи линии застрахователният сектор имаше ясна визия и план за действие как да поддържа оперативна и финансова устойчивост. Макар че миналата година беше предизвикателна, тъй като всички ние трябваше да се научим как да се адаптираме бързо и ефективно към новата реалност, ние доказахме на нашите клиенти, че променените работни условия не засягат качеството на услугите, които осигуряваме. Нашите проекти например се увеличиха и в резултат на това сме наели повече от 60 души от началото на 2021 г. и продължаваме да го правим. В момента имаме над 200 служители в офисите ни в София, Варна и Париж. Приключихме 2020 г. с 34% ръст на общите приходи, като до края на 2021 г. прогнозираме близо 30% повишение.