Нашата сила е в разнообразното ни портфолио и нашата експертност

Ралица Килиан - генерален директор работа с партньори в "АЛСО България"

Ралица Килиан - генерален директор работа с партньори в "АЛСО България"
Ралица Килиан - генерален директор работа с партньори в "АЛСО България"
Ралица Килиан - генерален директор работа с партньори в "АЛСО България"
Ралица Килиан - генерален директор работа с партньори в "АЛСО България"
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Визитка

Ралица Килиан е генерален директор работа с партньори в "АЛСО България". Започва кариерата си като специалист по локални мрежи в "Прософт" и стига до член на борда на директорите. При продажбата на "Про линк" (един от първите интернет провайдери) от "Прософт" на "СпектърНет" преминава в "СпектърНет" като търговски и маркетинг директор. Участва в проекта за придобиване на HomeLan, и по-късно на "Орбител", за формиране и развитие на цялата структура на "СпектърНет" като иновативен оператор, предлагащ за първи път в Европа услуги базирани на PON (pasive optic network) технологии. През 2010 г. компанията е продадена на "Мтел". От 2011 до 2020 година Ралица Килиан е изпълнителен директор на "Солитрон България" - водещ дистрибутур на ИТ техника и софтурер, по-късно придобит от "АЛСО Груп". Под нейно ръководство компанията разширява пазарния си дял, като отбелязва общо през годините петкратен ръст . Ралица Килиан е завършила Техническия университет в София.

Каква беше 2022 година за "АЛСО България"?

2022 г. беше добра година за нас, постигнахме всички цели, поставени от нас самите и от компанията майка. Много сме щастливи, че успяхме да отговорим на нуждите на нашите клиенти и че те очевидно ценят нашите услуги.

Как се развива бизнесът на компанията през 2023 година?

- За първото полугодие се справяме добре, което се дължи на разнообразното ни портфолио и нашата експертност като дистрибутор с над 30 години опит.

Това, което наистина ни вълнува, е преминаването към бизнес, базиран на облак, в частност AI. Имаме експерти в тези области в рамките на нашата българска организация, които разработват приложения за цялата група. Това, както и други платформи като "Интернет на нещата" или "Киберсигурност", е много вълнуващо за нас и една от основните причини, поради които сме повече от оптимисти по отношение на развитието на нашия бизнес.

Какви тенденции виждате в бизнеса с дистрибуция на ИТ техника?

- Две думи са ключови - облак и услуга. Това са двете основни тенденции. Cloud Computing и услуги с добавена стойност: Нарастващото приемане на облачните изчисления и виртуализацията повлия на разпространението на ИТ оборудване. С облачните решения фирмите могат да имат достъп до софтуер и изчислителни ресурси от разстояние, намалявайки зависимостта си от физически хардуер. В резултат на това наблюдаваме промяна в търсенето от локален хардуер към услуги, базирани на облак. Те са най-вече "като услуга" оферти, които дори се простират до хардуер, който не се купува, но все повече се използва на база потребление. Това ме води до втората тенденция: Управлявани услуги с добавена стойност. Разширяваме услугите си отвъд доставката на продукти, като предоставяме предложения с добавена стойност като техническа поддръжка, консултации и персонализиране. Тези допълнителни услуги помагат да се разграничат дистрибуторите и да се създадат дългосрочни взаимоотношения с клиентите.

Успокоиха ли се най-накрая веригите за доставки след турбулентните години около пандемията и последвалата война?

- На първо място, нека не забравяме - тази война все още продължава. Нараства и напрежението между Китай и САЩ, но и с Европа. Като цяло времената все още са турбулентни, пазарът все още е много променлив и труден за прогнозиране. Но с ресурсите на голямата компания, която оперира в много страни, ние сме в много добра позиция, когато става въпрос за складова наличност, така че клиентите няма да срещнат никакви проблеми при поръчка в ALSO.

Какво се търси най-много на българския пазар?

- Всичко хубаво и евтино (разбира се, това е шега), по различно време различни неща от мобилни телефони до Super PC, софтуер за управление на емисиите на CO2 и редица други IT решения, които помагат за дигитализацията в различни области.

Какви са плановете ви за развитие на компанията, какво предстои?

- Както казах, има нови платформи, които разработваме от доста време, които се движат към зрялост. Пълното използване на облака е основата за всички тях и определено виждаме това да се случва. Но вече компаниите осъзнават, че публичните облаци не са отговорът на всички въпроси. За някои процеси те все още може да се нуждаят от изчислителен капацитет на място. Така че създаването на правилната ИТ инфраструктура стана много по-сложна задача и това е област, в която можем да растем заедно с нашите клиенти.

С облака идва и темата за киберсигурността, така че това е друга област, в която се развиваме. И както казах, потенциалът на изкуствения интелект е огромен и за нас е допълнителен фокус да помагаме на нашите клиенти да използват този потенциал.

И, разбира се, ние все още имаме своята база - класическото разпространение на ИТ, където се стремим да станем още по-ефективни като част от паневропейската логистична мрежа на ALSO и да доставим точния продукт в точното време и на правилната цена на нашите клиенти.