Устойчивостта ще е в основата на растежа на "dm България"

Андрей Петров, председател на борда на управителите на "dm България"

Андрей Петров, председател на борда на управителите на "dm България"
Андрей Петров, председател на борда на управителите на "dm България"
Андрей Петров, председател на борда на управителите на "dm България"    ©  Георги Казаков
Андрей Петров, председател на борда на управителите на "dm България"    ©  Георги Казаков
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Визитка

Андрей Петров e председател на борда на управителите на "dm България" и е част от ръководния екип на компанията още от нейното основаване през 2008 г. Преминал е през различни позиции като регионален мениджър "Експанзия" и ръководител на сектор "Логистика". В момента отговаря за ресор "Експанзия" и "Регион Продажби".

Андрей Петров е бакалавър по "Стопанско управление" от Русенския университет, а след това завършва MBA и Engineering в FHTW - Berlin. Преди dm е работил в сферата на недвижимите имоти, както и за веригите за хранителни стоки Lidl и Plus в България.

Как се развива бизнесът на компанията през 2022 година?

Изминалата година беше изключително успешна и изпълнена със знакови събития за "dm България". Отбелязахме впечатляващ ръст на оборота от близо 23% до над 215 милиона лева. Хората все по-често избират магазините ни заради огромното разнообразие от над 16 000 продукта, удобството на пазаруване и компетентната консултация от страна на нашите отлично обучени колеги.

През 2022 г. направихме две много важни крачки в развитието на компанията. Първата бе стартът на нашия онлайн магазин през септември и пускането на мобилното ни приложение през ноември. Втората беше откриването на магазин №100. Значително разширихме и географското си присъствие и вече има dm магазини в Разлог, Пирдоп, Търговище, Севлиево, Поморие, като в края на юли 2023 отваряме и своя първи магазин в Дупница.

Как инфлацията влияе върху вашия бизнес? Какви са вашите наблюдения върху пазара и какви промени отбелязвате?

- Влиянието на инфлацията се усеща по-скоро като промяна на клиентското поведение, а не като ограничаване на потреблението. Нашите клиенти търсят алтернативи и все повече се доверяват на dm марките, при които получават високо качество на отлична цена.

Друга тенденция е все по-високото одобрение на ценовата ни стратегия "Трайно изгодно". Тя гарантира, че поне четири месеца след датата, указана на етикета на продукта, цената му няма да се увеличи. Така въведохме ценови модел, който подкрепя рационалното пазаруване, ограничава презапасяването и дава сигурност във време на висока инфлация.

Какви са основните предизвикателства пред бизнеса ви сега?

- Основното предизвикателство е ръстът на цените. Като част от международна група, която развива дейност в 14 страни, ние успяваме да смекчим ценовия натиск, но няма как да не отчетем по-високата стойност на суровините, на енергоносителите и на горивата.

Относно експанзията ни на българския пазар все по-голямо предизвикателство се оказва вълната от търговски паркове, която "залива" страната ни в последните няколко години. Насищането на средно големите и по-малките градове с два и повече (на места) конкурентни проекта, както и сегментацията на инвеститорите започват да изправят търговците пред все по-големи въпросителни. От една страна, е липсата на големи международни инвеститори с опит в областта, а от друга, наличието на много "единични" такива, за които това не е основен предмет на дейност. Все пак като абсолютен пазарен лидер в дрогерийния бранш и ползвайки дългогодишния опит на колегите си и от другите държави от dm групата, смеем да твърдим, че сме избрали най-добрите проекти, към които да се присъединим.

Планирате ли нови инвестиции, в какви дейности и за какъв период от време?

- През последната финансова година инвестициите на "dm България" достигнаха 8.2 млн. лева, което е ръст с 21.8%. През 2023 г. продължаваме да инвестираме активно, като предвиждаме значително да надхвърлим сумата 10 млн. лева за разширяване на мрежата от магазини, обновяване на филиали, развитие на онлайн магазина и обучение на служители. Плановете ни за инвестиции и за следващата финансова година ще бъдат в тези финансови рамки.

Каква е стратегията на компанията за устойчивост и зелена политика за по-добро бъдеще?

- Стратегията ни е да бъдем компания за пример в областта на устойчивото развитие и във всички негови измерения, поощрявайки осъзнатото потребление и опазването на околната среда и природните ресурси. Вярваме, че това е основата, върху която ще растем и занапред. Например dm предлага огромно разнообразие от над 1500 био- и натурални продукти - храни, козметика, стоки за бебето. Обогатяваме сектора с dm марки като No Planet B, която е първата ъпсайклинг марка в нашия асортимент.

Устойчивостта е заложена и на практика в работните ни процеси - нашият Разпределителен център в гара Елин Пелин, както и половината от магазините ни се захранват от елeктрическа енергия, произведена 100% от възобновяеми енергийни източници. Планираме също така в близко бъдеще и монтаж на фотоволтаици на покрива на Разпределителния център и на част от магазините ни.

Работим и за по-малко пластмаса - голяма част от опаковките на dm марките са от рециклирани материали и са напълно рециклируеми. В няколко dm магазина в България има станции за повторно зареждане на битови препарати - три вида перилни препарати и препарат за съдове. В рамките на актуалната ни устойчива инициатива "Ще остана опаковка и в следващия си живот" с подкрепата на нашите верни клиенти сме събрали близо 12 тона празни пластмасови опаковки към 30.06.2023.

В продължение на нашия ангажимент към опазването на околната среда през октомври миналата година бяхме основен партньор на есенната залесителна акция от кампанията на Столичната община "Новата гора на София", дарявайки 5000 лв. и 5000 дъбови дръвчета. От тях ние засадихме 1500 край село Негован, район "Нови Искър", като тази пролет отново бяхме на терен и се погрижихме за вече засадените дръвчета заедно с наши колеги и техните семейства.