Sofia Hotels Management: ново начало за събитийния мениджмънт и туризъм
Адриана Ангелова - директор "Бизнес развитие" на Sofia Hotels Management
Съдържание от Sofia Hotels Management
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Завършва специалност "Туризъм" в УНСС, но обича да казва, че е усъвършенствала лидерските си умения и управленски компетенции в "университета" на Hilton. През годините преминава през различни позиции в отдел продажби на веригата "Хилтън", докато не оглави търговските отдели на обектите в София и Букурещ. През 2017 поема ръководството на търговския отдел на една от големите български компании за управление на туристически активи и ръководи търговските отдели на 7 обекта в цяла България.
Приема предизвикателството да се включи в екипа на Sofia Hotels Management като директор "Бизнес развитие", където поема ръководството на Grand Hotel Millennium Sofia и Grand Hotel Sofia и координира процеса по откриването на новия инвестиционен проект на НИКМИ АД - Kings' Valley Medical & Spa Hotel, който се очаква да отвори до края на годината в Казанлъшки минерални бани в гр. Казанлък.
Какви възможности за събитиен бизнес предоставят хотелите в групата на Sofia Hotels Management? Какви са новостите?
- Grand HotelSofia и GrandHotelMillenniumSofia са едни от емблематичните обекти в града. И двата хотела успяват да предложат изключителен туристически продукт, без еквивалент в София.
Малкото бижу на компанията - GrandHotel Sofia, доказа след отпадането на мерките за ковид-19, че е предпочитана локация както на българските организатори, така и на международните компании за събития. Със своя неподражаем стил, който все по-рядко се среща, хотелът предлага автентична обстановка и царствен уют на нашите гости и партньори. В забързаното ни ежедневие тази класическа атмосфера предразполага за организирането на по-бутикови и лични събития.
От друга страна, неповторимият GrandHotelMillenniumSofia, който изцяло промени пейзажа на конферентния бизнес в България, предлага необятни възможности за мащабни национални и международни мероприятия в различен формат. Със своите 5000 м² и 14 мултифункционални зали забележителният Міllеnnіum Міlеѕtоnе Соnvеntіоn Сеntеr отговаря на търсенето на модерния event organizer и позволява гъвкавост и креативност при организацията на всяко събитие.
Новото предизвикателство, пред което сме изправени, е откриването на Kings'ValleyMedical&SpaHotel в Казанлък, където искаме да пренесем добрите практики и заедно с професионалистите на място да създадем нов продукт, който да преначертае картата на събитийния туризъм в България.
Кои са предимствата на вашите хотели в събитийния бизнес и какво ви отличава от конкуренцията?
- И трите хотела имат своята неподражаема идентичност, заради което успяваме да предложим най-подходящите условия на нашите клиенти и да отговорим на техните очаквания и изисквания. Разнообразието от зали с естествена светлина, авторските менюта на нашите главни готвачи и големите и просторни стаи и в трите обекта със сигурност ни отличават от други хотели, но основната ни отличителна характеристика са хората.
Решението ни да инвестираме в екипа на компанията носи преимущества в дългосрочен план. Работим по няколко програми за обучение на човешките ресурси и се стараем да насърчаваме всеки член на екипа, да му предложим възможности за растеж в компанията и да поощряваме неговите идеи и таланти. Убедени сме, че това е правилната посока за развитие на бизнеса, защото това е бизнес, който се основава на работа на хора с хора, за хора.
Какво е съотношението на събитията във вашия хотел - на живо, онлайн, хибридни? Какъв е трендът след отпадане на противоепидемичните мерки?
- В момента онлайн събитията са по-скоро изключение. Събитийната индустрия се завърна с пълна сила и е по-скоро в нормалния си темп, като очакванията са да надхвърли нивата от преди пандемията. Дългият период на работа в дистанционен режим, желанието на хората да се социализират, да възстановят личния контакт на живо и да оставят настрана екраните дадоха силен тласък на събитията на живо. Разбира се, все още има делегати, които предпочитат хибридни събития, но забелязваме, че тази тенденция намалява.
Какви инвестиции направихте в последните години, за да стимулирате провеждането на събития в хотела?
- И в трите обекта се стремим да инвестираме в доказали се софтуерни решения, с които едновременно да оптимизираме работата на екипите и да улесним максимално нашите гости, клиенти и партньори. В момента работим с десетки софтуери, които ни позволяват да сме по-гъвкави и организирани и да имаме по-бърза координация между различните звена в хотела. Така съумяваме да отговорим на високите очаквания на нашите гости и да им предложим персонализирана услуга спрямо техните нужди.
Кои са основните предизвикателства пред вашия бизнес в момента?
- След рестарта на събитийната индустрия се забелязва промяна в сроковете при организация на мероприятия от всякакъв тип. Хората и компаниите свикнаха да планират всичко в по-кратки срокове, за да се застраховат. Този начин на работа се задържа и след прекратяването на противоепидемичните мерки и, изглежда, ще продължи, докато всичко съвсем се нормализира. Гледаме на това като промяна в динамиката, към която следва да се приспособим. Скъсяването на сроковете за организация води до трансформация на много от моделите на работа в хотелиерството и управлението на кадри, но приемаме тази промяна като възможност за иновации и възможност за растеж.
Каква е вашата формула за успех в събитийната индустрия?
- За мен ключът към успеха се крие в софтуерa. Няма успешен лидер без екип. Вярвам, че най-ефикасната формула за успех е изграждането на екип от професионалисти, мотивирани за постигането на обща цел, които имат възможност за изява и личностно и кариерно развитие.