🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Иванка Кючукова, "Havas Group - България": Поверителността на данните е жизненоважна

Изпълнителният директор на групата пред "Капитал"

Иванка Кючукова, "Havas Group - България"
Иванка Кючукова, "Havas Group - България"
Иванка Кючукова, "Havas Group - България"    ©  Цветелина Белутова
Иванка Кючукова, "Havas Group - България"    ©  Цветелина Белутова
Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

На какво се дължи промяната в приходите ви?

Основната причина са ефектите от ковид-19 и по-голямата предпазливост на клиентите заради нарушените вериги на доставки, както и фактът, че от портфолиото на всички агенции в групата излезе клиентът Vivacom. Въпреки това успяхме да въведем редица подобрения в работния ни процес, които повишиха доходността ни, а от там и печалбата в края на годината.

Какви тенденции наблюдавате на комуникационния пазар?

Високата инфлация на глобално и локално ниво, войната в Украйна, новите вълни на ковид-19, сътресенията на енергийните пазари и нарушените вериги на доставки обуславят макроикономическа несигурност и слаба предвидимост през 2022 г., което отчасти затруднява инвестициите в рекламна комуникация. Продължаваме да наблюдаваме предпазливост и нагласа на клиентите към оптимизиране на бюджети и по-целесъобразно насочване на инвестиции във всяка област. Добрата новина е, че те все повече разчитат на нашата експертиза, включително за увеличаване на бюджети в някои комуникационни пера, които да им помогнат да възстановят загуби и позиции, които бяха причинени и влошени от ковид ситуацията през 2021.

Какви са прогнозите ви за комуникационния пазар следващата година?

Поверителността на данните е жизненоважна, както и персонализирането, а изкуственият интелект (AI) и виртуалността ще са от решаващо значение за подобряване на клиентското изживяване. Ние вече отдавна работим на групово ниво и по двете направления и това може да даде на марките критичното предимство, от което се нуждаят.

Невъзможно е да се отрече, че промените в предпочитанията и очакванията на клиентите заедно с по-големите обществени промени, предизвикани от пандемията, ни принудиха да се съобразяваме с нашия ангажимент към клиентите ни по нов начин.