🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Красимир Петков, Direct Media Group Bulgaria: Очакваме засилен интерес към гейминг и метавселени

Управляващият директор на групата пред "Капитал"

Красимир Петков, Direct Media Group Bulgaria
Красимир Петков, Direct Media Group Bulgaria
Красимир Петков, Direct Media Group Bulgaria    ©  Надежда Чипева
Красимир Петков, Direct Media Group Bulgaria    ©  Надежда Чипева
Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

На какво се дължи промяната в приходите ви?

На подобрение по всички основни вертикали на приход - медиен, творчески, производствен. 80% от ръста е свързан с увеличение на приходите от съществуващи клиенти - развитие и разрастване на предоставяните от нас услуги, другите 20% - от нови клиенти. Важният за нас показател е ръстът над нивата от 2019 г.

Какви тенденции наблюдавате на комуникационния пазар?

Все повече рекламодатели се интересуват от дигиталните канали по всички нива на потребителската фуния. Познанията и експертизата както на клиентите, така и на агенциите растат, измеримостта и резултатите са факт, динамиката, с която може да се адаптират послания в реално време - също, а ръстовете в инвестициите са двуцифрени. Очакваме скоро да има и засилен интерес към развиващите се дигитални канали - гейминг, ритейл медии или метавселени. Засега има интерес, а инвестиции на ниво български пазар - може би след 2-3 години.

Друга тенденция е интегрирането на рекламодатели и марки в съдържание. Независимо дали говорим за създаване на собствено такова или интеграция в съществуващо в офлайн и онлайн канали, ще даде сериозно предимство на рекламодателите, но и на медиите, които са отворени, креативни и смели за подобни партньорства.

Какви са прогнозите ви за комуникационния пазар следващата година?

Над 80% от бюджетите са свързани с мултинационални компании и при сериозни икономически кризи това ще окаже влияние и върху бюджетите в България. Очакваме ръст на пазара на годишна база, но е възможно забавяне на взимането на решения в края на тази и началото на 2023 г. Въпреки това Централна и Източна Европа е с един от най-високите прогнозни ръстове на комуникационните разходи за следващите няколко години. Вярвам, че България няма да изостане от тенденцията.