Красимир Петков, Direct Media Group Bulgaria: Очакваме засилен интерес към гейминг и метавселени
Управляващият директор на групата пред "Капитал"
Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа
На какво се дължи промяната в приходите ви?
На подобрение по всички основни вертикали на приход - медиен, творчески, производствен. 80% от ръста е свързан с увеличение на приходите от съществуващи клиенти - развитие и разрастване на предоставяните от нас услуги, другите 20% - от нови клиенти. Важният за нас показател е ръстът над нивата от 2019 г.
Какви тенденции наблюдавате на комуникационния пазар?
Все повече рекламодатели се интересуват от дигиталните канали по всички нива на потребителската фуния. Познанията и експертизата както на клиентите, така и на агенциите растат, измеримостта и резултатите са факт, динамиката, с която може да се адаптират послания в реално време - също, а ръстовете в инвестициите са двуцифрени. Очакваме скоро да има и засилен интерес към развиващите се дигитални канали - гейминг, ритейл медии или метавселени. Засега има интерес, а инвестиции на ниво български пазар - може би след 2-3 години.
Друга тенденция е интегрирането на рекламодатели и марки в съдържание. Независимо дали говорим за създаване на собствено такова или интеграция в съществуващо в офлайн и онлайн канали, ще даде сериозно предимство на рекламодателите, но и на медиите, които са отворени, креативни и смели за подобни партньорства.
Какви са прогнозите ви за комуникационния пазар следващата година?
Над 80% от бюджетите са свързани с мултинационални компании и при сериозни икономически кризи това ще окаже влияние и върху бюджетите в България. Очакваме ръст на пазара на годишна база, но е възможно забавяне на взимането на решения в края на тази и началото на 2023 г. Въпреки това Централна и Източна Европа е с един от най-високите прогнозни ръстове на комуникационните разходи за следващите няколко години. Вярвам, че България няма да изостане от тенденцията.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.