🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Висококачественото съдържание е ключово за изграждането на успешни марки

За развитието на рекламния и маркетингов пазар, трендовете, доказаните практики и потенциала на комуникационната сфера - говори търговският директор на водещата медийна група

Десислава Проева, директор "Продажби" в bTV Media Group
Десислава Проева, директор "Продажби" в bTV Media Group
Десислава Проева, директор "Продажби" в bTV Media Group
Десислава Проева, директор "Продажби" в bTV Media Group
Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Наблюдаваме впечатляваща петгодишна тенденция на растеж на рекламния пазар в България въпреки предизвикателствата на трудния пандемичен период. "Само през 2021 г. българският рекламен пазар отбеляза сериозен двуцифрен ръст и надхвърли очакванията за стабилно възстановяване. Това отчетливо сигнализира за доверието на българските рекламодатели към нашите услуги и силата на тези решения при налагане на разнообразие от маркетингови стратегии." С тези думи Десислава Проева, директор "Продажби" в bTV Media Group, започва своя стратегически анализ за състоянието на медийния пазар в България.

Най-големите двигатели на темпа на растеж остават дигиталните медии и телевизията. Висококачественото тв съдържание представлява безспорно водещата дестинация за изграждане на успешни и устойчиви марки, за подпомагане на успеха, ефективността и измеримостта на различни b2b и b2c инициативи. Неслучайно управлява над половината от инвестициите в реклама у нас. Тази година компаниите избраха да акцентират и приоритизират продукти и услуги с по-висока стойност и по-високи цени и като цяло да прехвърлят увеличението на производствените разходи към крайните потребители. "В този контекст решенията, които предлагаме, се радват на устойчиво търсене предвид силата им в изграждането на брандове."

Фокусът на bTV Media Group е там, където са и потребителите - завладяващо радио-, телевизионно и дигитално съдържание, което изгражда силна, емоционална връзка с хората, повече забавление за зрители от всички възрасти, доказани заглавия и разнообразие от формати, надеждна информационна среда и докосващи истории, които формират облика на културната и социалната среда в България.

"Подготвяме наистина всеобхватно съдържание в различни жанрове. Създаваме и разказваме силни истории, които ще продължат да чертаят и провокират съвременното общество и които ще продължат да свързват успешно марките с нашата внушителна аудитория", споделя Десислава Проева за предстоящата 2023 година.

Да инвестираш по време на интересни времена е силен начин да използваш потенциала на възможностите. В стила на Оскар Уайлд и вечната тема за изкушението и необходимостта да му се отдадеш осигуряването на устойчивост на марките има не по-различна стратегическа трактовка. Успешните компании се убедиха именно в това през последните няколко години. Очакванията са, че те ще продължат да поддържат или разширяват медийното си присъствие, за да защитават цени и да налагат нови, адаптирани брандове.

"Последните две години ни дадоха възможност да се уверим категорично, че именно чрез реклама, видимост и имиджово присъствие се осигурява устойчивост на бизнеса, по-широка потребителска база, по-стабилна и защитима цена. Потребителските навици се възстановяват във вида си от преди пандемията на фона на силно намаляващи темпове на безработица. Потребностите не намаляват, а се променят или увеличават", добавя Проева.

Инвестициите с цел надграждане или защитаване на пазарен дял ще продължат, за да може бизнесите да се възползват от устойчивото потребление, а и за да не се допусне отново попадане в ситуацията след пандемичната 2020 г. Тогава хиляди компании по света взеха крайното, трудно, но и очаквано решение да поставят бизнеса и дейността си на пауза и по силата на моментния компромис се примириха с потенциалната загуба на пазарен дял, давайки предимство на конкурентни брандове. Неслучайно това беше решение, което пазарът бързо преосмисли.

Аугментирай това

В ерата на технологиите, метавселената, видеоизразяването и ориентирания към иновациите съвременен свят възможността да осигуриш присъствие на брандовете в технологично подготвена и сигурна среда, която застава рамо до рамо с прогреса в индустрията, е доказано предимство. "Качественото съдържание във всичките му форми е категоричен център на внимание - не само за зрителя, но и за нас и за рекламодателите, като ясно се открояват инвестициите ни в технологии и разнообразие от изразни средства, които правят екранното преживяване максимално пълноценно", отбелязва Проева. Независимо от икономическите или социалните предизвикателства важността на доказалия се партньор с изпитани във времето отношения и ефективната среда за комуникации ще продължава да бъде основен приоритет в отношенията между медии и агенции.

"Обединен от телевизионни, радио- и дигитални експерти, eкипът ни успешно демонстрира възможности за присъствие на марките, които излизат отвъд рамките на стандартното и прилагат смели решения, които често никой досега не е предприемал. Именно нестандартният и индивидуален подход в мултиплатформения и емоционален свят на съдържанието работи най-силно, когато става въпрос за привличане на най-ценното - вниманието на аудиторията."

Добавена реалност с форми, които оживяват пред очите на зрителя, 360-градусови дигитални преживявания и ексклузивно съдържание - bTV Media Group създава силно разказани истории, които провокират много разговори и излизат отвъд формат, технологии и платформа.

bTV Media Group като част от семейството на Central European Media Enterprises (CME) и международната компания PPF Group продължава да проявява ангажираност към важни социални каузи и партньорства, които се стремят да подобряват и улесняват живота на хората. Социално отговорната мисия на компанията е да подкрепя и инициира проекти, които развиват гражданското общество и са базирани на споделени ESG (Environmental, Social and Governance) стандарти като част от устойчивото и отговорно инвестиране. Още миналата година bTV Media Group се присъедини към лидерите в медийната индустрия в усилията им да намалят въглеродния си отпечатък. "Водещи праймтайм заглавия са първите три телевизионни програми в страната ни, сертифицирани от albert - организацията, която вече повече от 10 години подкрепя екологичната устойчивост на телевизионната и филмовата индустрия, в сътрудничество с BAFTA. Част от стратегията на PPF Group по отношение на развитието на bTV Media Group е да продължим да създаваме нови възможности на нашите партньори, като обогатяваме комуникационните решения за устойчив бизнес."