🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Комуникационни проблеми за решаване

Приоритетите на индустрията

Мениджърите на най-големите комуникационни групи у нас говорят за проблемите на индустрията
Мениджърите на най-големите комуникационни групи у нас говорят за проблемите на индустрията
Мениджърите на най-големите комуникационни групи у нас говорят за проблемите на индустрията    ©  Shutterstock
Мениджърите на най-големите комуникационни групи у нас говорят за проблемите на индустрията    ©  Shutterstock
Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Попитахме мениджърите на най-големите комуникационни групи кои са приоритетните проблеми в индустрията, върху които трябва да се съсредоточат усилия за разрешаването им. Ето какво отговориха те.

Весела Апостолова, "Publicis Groupe България"

Фокусът върху ефективността ще е решаващ през 2023 г. Партньорските отношения агенция - клиент са много важна основа, която трябва да градим с ежедневна работа, a това означава взаимно доверие и споделяне на данни за брандовете: продажби, brand health данни, потребителски изследвания, First Party Data, сегментиране на аудитории, данни за платените и собствени канали на марките и не на последно място разширяване на партньорството по посока стартъпи, технологични компании, иновации.

Радослав Бимбалов, The Smarts

Имаме два основни проблема, които съвсем не са уникални за България. Единият е как да защитаваме цената на нашия труд, а другият - как да задържаме талантите в компаниите си. Както се разбира - двете теми са тясно и болезнено свързани.

Екатерина Тупарева, Ogilvy Group Bulgaria

Постоянното повишаване на разходите на агенциите - заплати, социални осигуровки, административни разходи и други, от една страна, и стремежът на клиентите постоянно да се намалява възнаграждението и цените на доставчиците. Няма как да има качество на услугите без качествени хора. За съжаление поради по-ниските нива на заплащане хора от комуникационния бизнес се пренасочват към IT сектора.

Красимир Петков, Direct media group Bulgaria

България в продължение на много години има един основен проблем и това са данните. И рекламодатели, агенции и медии трябва да решат съвместно този проблем, за да може да се отсее доброто от посредственото.

Мария Грашнова, dentsu

Най-големият и съществен проблем, който блокира не само инвестиционния поток от страна на компаниите, но и развитието на цялата медиа индустрия у нас, е липса на система за измерване на ефективността на инвестициите на 50% от медиите в България, сред които най-бързо развиващите се - дигиталните медии, и един от най-въздействащите - външната реклама.

Абсолютно нормално е рекламодателите не просто да търсят, а да изискват ясна и задълбочена картина за това как агенциите, медиите и партньорите в комуникационната верига инвестират от тяхно име. А ние вече години не сме способни да им предоставим това.

Янис Манакос, Huts Group

Комуникационният пазар поглъща ударните вълни и се опитва да се справи с вечното убеждение, че непрекъснато ще расте повече от инфлацията.

Ангелос Прасхакис, DDB Group

Проблемите са твърде много. Радвам се, че новият управителен съвет в БАКА е от 80% свежи умове с фокус върху креативността, с активен бизнес в сектора на креативността и комуникацията.

Александър Дурчев, All Channels Group

Посредствеността. Въпреки проблясъка на McCann не трябва да забравяме, че България за разлика от повечето съседни държави няма златен лъв от Кан.

Иванка Кючукова, "Havas Group - България"

Получаваните възнаграждения за услугите ни от страна на клиентите са на нивата от преди пандемията и в огромен дисбаланс с увеличените разходи за възнаграждения и за оперативна дейност при все по-натоварена заетост и увеличена нужда от нашата експертиза.

В стремежа си да оптимизират и реагират адекватно на задълбочаващите се глобални икономически предизвикателства клиентите безкомпромисно се опитват да налагат централизирани решения, без да се вземат под внимание местните пазарни особености.