🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Social Freaks - от смяната на бизнес фокуса, локацията и екипа до устойчивия модел

Елица Михайлова - основател и криейтив директор на Social Freaks

Елица Михайлова - основател и криейтив директор на Social Freaks
Елица Михайлова - основател и криейтив директор на Social Freaks
Елица Михайлова - основател и криейтив директор на Social Freaks
Елица Михайлова - основател и криейтив директор на Social Freaks
Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Визитка

Елица Михайлова е основател и криейтив директор на Social Freaks, единствената креативна агенция извън столицата. Бакалавър от СУ "Климент Охридски", има и MBA по маркетинг към City University of Seattle. Започва пътя си на предприемач с малко уеб дизайн студио в София, когато е на 19 години. С екипа си работи върху десетки кампании, а агенцията, базирана в Пловдив, има в портфолиото си над 90 клиента - търговски центрове, ритейл брандове и паркове, индустрия и B2B, недвижими имоти, автомобилни брандове, финансов сектор и много други. Лектор и жури на конференции и конкурси в сектора на комуникациите, маркетинга и рекламата.

Как продължавате напред през 2023 г.?

- Промяната е в ДНК-то на компанията и ние приехме пандемията като поредната възможност за адаптация и растеж. Social Freaks е създадена през 2011 г. в София с бизнес идеята да работи като агенция за поддържане на профили за клиенти в социалните медии. Успехите ни с креативни кампании развиха компанията и ни препозиционираха като креативна агенция. А през 2015 г. компанията се премести в Пловдив и от тогава до сега работи като единствената креативна агенция извън София. Когато за 11 години успееш да смениш бизнес фокуса, локацията и екипа си и продължиш да имаш устойчив бизнес модел, да продължиш напред изглежда като единствената логична възможност.

Как се адаптирате към промените на пазара на комуникационния бизнес?

- Когато реших да преместя агенцията от София в Пловдив преди 7 години, бях в изключително деликатна ситуация. Малко хора вярваха, че бизнесът в Пловдив изобщо е готов да работи с криейтив агенция, и то местна. Към този момент повечето големи компании в Пловдив и региона използваха услугите само на креативни агенции в София, а средните и малките фирми поверяваха рекламата си основно на дигитални агенции. Не бяха много и тези, които вярваха, че международните и българските компании, базирани в София, ще пожелаят да работят с агенция в Пловдив. Дългосрочно това се оказа едно от най-добрите ми бизнес решения заради бързия темп на развитие на средата и индустрията в Пловдив и позиционирането на града като привлекателен център за креативни млади хора, които желаят да се развиват в творческата индустрия.

Как се промени бизнесът на агенцията след кризата?

- Social Freaks е най-добре разпознаваема в работата си с търговски центрове, ритейл брандове и паркове, както и индустрия и B2B, недвижими имоти, автомобилни брандове, финансов сектор, хранителни добавки и здраве, туризъм, FMCG, образование. Въпреки че търговските центрове, автомобилната индустрия и туризмът бяха едни от най-засегнатите по време на пандемията, успяхме да запазим голяма част от клиентите си. Категорично обаче през последната година бизнесът в Пловдив и региона на Южна България поднови инвестициите си в ритейл и офис пространства, както и в жилищни проекти. В последната година агенцията е открила два ритейл парка и предстои откриването на още три до края на 2022 г. Работихме от нулата и върху няколко жилищни комплекса и бизнес сгради.

Какви са най-търсените ви услуги?

- Определено отчитам тенденция настоящите и новите клиенти да ни търсят за все повече проекти от нулата. Брийфът ни често не включва дори име на бранд. Клиентите ни се доверяват за име, лого, слоган, бранд идентичност и т.н. Разбира се, основната ни стойност е да създаваме креативни концепции за цялостни кампании в офлайн и онлайн среди. Често проектите ни включват анализиране на пазара, конкуренцията и разработването на комуникационна стратегия. Поддържаме присъствие в социалните медии, работим с инфлуенсъри, провеждаме дигитални кампании и онлайн реклама. Разработваме корпоративни уебсайтове, целеви страници и други уеб проекти.

Каква е цената една агенция да се задържи на пазара?

- Глобалната цена е една - агенцията да не интернализира мисленето на клиента, за да може да му даде това, от което той има нужда - нова гледна точка, смелост и креативност. Към отговора на този въпрос, към цената, която агенциите трябва да платят, за да се задържат на пазара в България, обаче бих добавила и още три важни стойности - висок морал, енергия и професионализъм. Високият морал и енергията са в основата на търсенето на таланти за Social Freaks, а относно професионализма - гордеем се да сме една от малкото независими български агенции с разписани и утвърдени процеси и процедури, които гарантират предоставянето на стандарт за качество на всяка услуга, която извършваме. Крайната ни цел е да създадем високо ниво на удовлетворение и доверие в нашите клиенти.

Достатъчно голям ли е пазарът в България, за да трупат агенциите, а защо не и самите клиенти, нови знания и опит?

- Категорично пазарът е достатъчно голям. В Social Freaks вярваме в откритите и честни взаимоотношения и обичаме да споделяме знанията и опита си. Гордеем се с най-добре развития блог на креативна агенция в България, който включва над 100 Case studies за нашата работа. Разработили сме панел към уебсайта ни с индивидуални полезни ресурси за всеки наш клиент. В агенцията полагаме огромни усилия да добавим стойност към клиентите и партньорите си чрез нашата "Маркетинг под тепетата Academy", която организира събития, в които представя различни теми и гост-лектори с международен професионален опит в областта на маркетинга и рекламата. Освен това поддържаме и "Маркетинг под тепетата" - Facebook група, която цели да обедини всички специалисти и ентусиасти в областта на маркетинга в Пловдив и региона.

www.socialfreaks.bg