🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Пътят към лидерство в медийната индустрия

Владимир Денев - съосновател и управител на медийна агенция "Аргент"

Владимир Денев - съосновател и управител на медийна агенция "Аргент"
Владимир Денев - съосновател и управител на медийна агенция "Аргент"
Владимир Денев - съосновател и управител на медийна агенция "Аргент"
Владимир Денев - съосновател и управител на медийна агенция "Аргент"
Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Вече 27 години"Аргент"е сред пазарните лидери,една от най-големите,утвърдените и познати медийни агенции в България. Как се постига това и на каква цена?

- Когато става дума за нещо, което обичаме и правим с желание, със сърце и отдаденост, не можем да говорим за цена.

Да, ние сме сред най-големите като оборот, само че не трябва да забравяме, че пазарът днес предефинира стандартите. Финансовото измерение на една компания е безспорно важно, но далеч не е единственият критерий, който определя мащаба й. От не по-малко значение, ако не и по-важни от т. нар. "buying power", са обхватът на услугите, експертността, стабилността, инструментите и технологиите, с които тя разполага.

И ако ме питате какво стои зад успеха ни, то мога да кажа, че това са усилията и знанията на екипа, който толкова години налага "Аргент" като лидер в предлагането на комплексни решения, свързани с медийни стратегии, планиране и купуване.

Преди 2 години, когато светът ни се промени за един ден, всички бяхме поставени на изпитание както в бизнес, така и в личен план. Екипът ни издържа успешно и този тест. Ние сме еднакво добри и сплотени както в офиса, така и когато работим дистанционно. Обединени сме от доверието, което градим ежедневно повежду си, от екипния дух, както и от желанието да бъдем истински професионалисти и независимо от обстоятелствата, постоянно да разширяваме спектъра на познанията си.

Обслужваме медийните активности на фирми от най-различни индустрии и това разширява перспективата ни, стимулира ни да намираме различно приложение на опита ни. Внедряваме нови подходи, услуги и умения, за да бъдем наистина полезни за бизнеса на нашите клиенти.

А доверието и подкрепата на нашите клиенти, както големи и утвърдени компании, така и стартъпи, са най-точната оценка за работата ни.

Кои са силните страни на "Аргент", какво ви отличава от конкурентите?

- Винаги сме избирали пътя си сами. Причината да сме трайно сред лидерите в индустрията е различният ни подход, който води до по-добри резултати за нашите клиенти.

"Аргент" е независима, родена и утвърдена в България медия агенция за цялостни медийни решения. Но "Аргент" е и глобално свързана, като един от основателите на Local Planet - най-голямата верига независими медия агенции в света, която е единствена по рода си. Тя ни осигурява достъп до водещи професионални практики, инструменти и ноу-хау, до информация за най-новите тенденции в света на маркетинга и комуникациите.

Ето защо ние винаги сме в състояние да предложим най-добрите условия. Затова сме лидер, който прави нещата по свой начин. И точно затова успяваме да постигнем тези резултати и да предложим тези условия.

Приемствеността в целите на компанията, мисленето и принципите, които отстояваме, са на целия ни екип. Независимостта ни дава свобода: при взимането на решения; при подхода към проектите и клиентите, в създаването на собствени инструменти.

През годините сме работили с клиенти от всички ключови индустрии, което ни дава богат опит и стратегически поглед върху различните бизнеси и ни помага да създаваме ефективните медийни стратегии с индивидуален аналитичен модел.

Как се адаптирате вие към промените?

- Ние сме сред онези, които създадоха рекламната индустрия у нас. И сме от тези, които продължават да я развиват.

Казват, че промените са най-постоянното нещо, и аз вярвам в това. Никога не сме се застоявали на едно място. Основите ни са стабилни, но ключът към трайния успех е в постоянното развитие - ние надграждаме и търсим по-добри и ефективни начини на работа постоянно. Следим внимателно пазара не само у нас, но и по света, анализираме нуждите на клиентите и им предлагаме решения за тях.

Технологичната инфраструктура и обезпеченост в агенцията ни са вече на друго ниво. Работата от разстояние при необходимост се превърна в естествена част от работния процес, без да нарушава неговия ритъм. Дигитализацията навлиза с все по-големи крачки във всички аспекти на нашия живот и този процес беше ускорен от пандемията. В резултат обемът работа, свързан с дигиталните комуникации, при нас нарасна значително и за да отговорим на търсенето, значително увеличихме дигиталния си екип и разширихме портфолиото от дигитални услуги.

Kое е ценно за клиентите сега?

- Оптимизираните цени са важни за всеки клиент, особено в състояние на криза. Но те са само една част от уравнението. Отношението, гъвкавостта и фокусът върху добавената стойност към всеки проект са не по-малко важна част от това, което им е необходимо. И точно в това е силата на "Аргент".

Ние имаме пълната свобода и ресурс да адаптираме модела на работа към всеки клиент, така че да осъществим неговите бизнес цели. Това е от особена важност, защото напоследък всички разбрахме, че в критичните моменти проличават истинските професионални и личностни качества.

Заедно с клиентите ни осъзнахме колко важно е да застанем рамо до рамо, за да намерим работещи решения за техния бизнес в сложни ситуации. И ние влагаме цялата си енергия, възможности и експертни познания в това.

Какви новости предлагате на вашите клиенти?

- За никого не е тайна колко всъщност беден на инструменти и източници на данни е нашият пазар. Затова и един от основните приоритети в развитието на "Аргент" е експертното ни направление Data & Analytics за разработване на собствени инструменти, уникални за пазара.

За своя мисия сме приели демократизирането на достъпа до услуги, инструменти и данни, които водят до ефективна комуникация и измерими резултати за всеки клиент. Защото вярваме, че всеки клиент заслужава ефективна медийна комуникация и това не бива да се определя преди всичко от размера на рекламния му бюджет.

Съвместно с Nielson Atmosphere Bulgaria разработихме по методиката на Progress Consult наш изключителен продукт, наречен TAP - Target Audience Profiler. Благодарение на него може да таргетираме аудиторията не само по демографски, но и по психографски характеристики, което гарантира още по-прецизно насочване на посланията, а и тяхната ефективност.

Друг нов наш продукт е AB Brand Tracking, който разработихме съвместно с BluePoint. С него анализираме данни за състоянието на бранда и дефинираме насоките за създаването на най-правилните стратегически решения за неговата медийна комуникация.

Предлагаме и единствена по рода си платформа 4D, разработена от Local Planet Data Labs. Тя съчетава прецизно контекстуално таргетиране с генериране на ключови insights. Накратко, наред с елиминирането на зависимостта на дигиталните видеокампании от бисквитките, 4D позволява натрупване на информация за всяка кампания, реализирана в YouTube, като анализира контекстуалните среди, които стимулират показвания, ангажираност, конверсии. И след това тези данни могат да се използват за по-нататъшно оптимизиране и по-прецизно таргетиране.

Какво е бъдещето пред вас?

- Бъдещето е обвито в мъгла, както обичаше да казва Уолт Дисни. С всяка следваща крачка напред мъглата постепенно се вдига и дава възможност да видиш по-ясно своите цели. Така виждам бъдещето и за "Аргент", зад облаците - една модерна и динамична компания.

Целият ни живот е обвързан с дигиталния свят. Вече виждаме приближаващия край на бисквитките и възхода на метавселената. Както и достъпа до всичко, което може да се купи онлайн.

Затова постоянно търся място за мен и екипа на "Аргент" в дигиталното пространство, във виртуалния свят, в който ще ни се налага да живеем.

Фокусът ни за близкото бъдеще е обвързан със съществени промени. Основната ни експертност, представена от Argent Media, ще продължим да развиваме и надграждаме чрез специализираните ни услуги в "Аргент Digital" и "Аргент Data & Analytics".

Това ще ни помогне да останем познат партньор за непознати територии. И да продължим да бъдем лидер.