🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Пазарът на онлайн реклама в България

Пазарът на дигитална реклама е пораснал с 38% и достига рекордните 198.9 млн. лв.

Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Пазарът на дигитална реклама у нас през 2021 г. бележи завиден ръст от 38% спрямо година по-рано, достигайки обща нетна стойност 198.9 млн. лв. Това е най-големият годишен скок от 2014 г. насам, показва годишният доклад на AdEx, изготвен от браншовата организация "IAB България".

През 2021 г. най-голям дял от всички рекламни формати въпреки лекия спад отново има дисплейната реклама, на която се падат 69.1% от всички инвестиции. Най-голямо увеличение обаче отбелязва инфлуенс маркетингът, който за 2021 г. държи 3.1% от пазара спрямо 1.7% година по-рано, достигайки обща стойност 6.1 млн. лв.

Видеорекламата също отбелязва ръст. Докато в САЩ и по източните пазари китайската платформа TikTok вече заема голям дял от инвестициите във формата, у нас YouTube продължава да е основен играч с пазарен дял 50.4% (от IAB България уточняват, че все още не изчисляват TikTok обемите за България). Годишният ръст на инвестициите в платформата е над 9 млн. лв. Българските видеоплатформи миналата година бяха загубили около 10% от инвестициите си, които тази година напълно наваксват.

Най-голяма част от вложенията си през 2021 г. компаниите традиционно насочват към социалните мрежи, които достигат 58.8 млн. лв., което представлява ръст с близо 40% спрямо година по-рано. Големите печеливши традиционно са Google и Facebook, които привличат над 90% от инвестициите в сектора. За 2021 г. инвестициите в продукти на Google у нас са в размер на 90.3 млн. лв., или с близо 39% повече спрямо 2020 г. С над 38% повече на годишна база са вложенията във Facebook, достигайки 56.7 млн. лв.

3 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
Нов коментар