🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Първенците в комуникационния бизнес

Мнения на мениджърите на някои от най-големите агенции в страната

Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Във времена на война, икономическа криза и постпандемични условия попитахме мениджърите на някои от най-големите комуникационни агенции у нас как се справят с проблемите на деня и какво се промени в търсенето и потребностите на клиентите им.

McCann Sofia, Десислава Олованова, управляващ партньор



2021 беше година на постепенното възстановяване от пълното или частично замразяване на бюджетите за маркетинг и реклама през 2020 г. Трудно, но възходящо се завърнаха планираните кампании, събитията, промоциите, нараства делът на дигиталната реклама.

Noble Graphics, Чавдар Кенаров, творчески партньор



Въпреки турбуленциите в икономическата ситуация търсенето на рекламни услуги не е намаляло. В сферата се чувства недостиг на качествени специалисти. В комбинация с инфлацията това логично води до покачване на стойността на рекламните услуги.

Xplora, Александър Марков, съдружник и директор "Бизнес развитие"



С развитието на Instagram като приоритетна социална мрежа забелязваме ръст в търсене на авторското съдържание за платформата. Това е свързано с продуктови фотосесии и интегриран подход за цялостната визия на профила. Фокусът върху видеосъдържанието остава основен акцент и през 2022 г., като тук не говорим само за продуктово видеосъдържание, а и за онлайн събития (например уебинари), които носят добавена стойност за аудиторията.

Mediapost Hit Mail Bulgaria, Христо Радичев, регионален мениджър



В сектора "Електронна търговия" както за местни, така и за чуждестранни наши клиенти бяхме свидетели на впечатляващи ръстове както за рекламни бюджети, така и за имейл маркетинг и автоматизация.

NEXT-DC, Мария Тодорова, съосновател и главен изпълнителен директор



Пазарът се възстановява от ковид кризата и има жажда и за физически събития - BTL е в добро положение тази година.

Advertise BG, Александър Георгиев, управител



Услуги като изграждане на решения за измерване стават все по-търсени на пазара с промените в насока поверителност и увеличаващата се пенетрация на изцяло автоматизираните рекламни решения.

AlphaBest, Божидар Николов, управляващ партньор



През 2022 г. наблюдаваме все по-голямо търсене и нужда от изграждането на лоялни аудитории. Това обуславя необходимостта от използване на все повече дигитални канали, които да ни позволят да достигаме до целевите си аудитории на всеки етап от взаимодействието им с даден бранд.
B+RED, Пламена Добрев, директор обслужване на клиенти



При клиентите ни се наблюдава повишено търсене на по-комплексни комуникационни решения и на по-дългосрочни планове за възстановяване на брандовете.

proof., Сава Ахмаков, директор за обслужване на клиенти



И през 2022 г. марките продължават да планират рекламната си комуникация консервативно с фокус върху ефективни и бързи резултати.
TBD, Мартин Кадинов, медиа партньор



Като тенденция през 2022 г. се оформи разбирането и желанието за high-value, digital-first продукции на видео - живи излъчвания, подкасти, вътрешнофирмени конференции.