Mars, Inc. залага на 100% устойчиво какао в продуктите си до 2025 г.

Предраг Милинчич, директор "Mars, Inc. България"

Предраг Милинчич, директор на Mars, Inc. за България
Предраг Милинчич, директор на Mars, Inc. за България
Предраг Милинчич, директор на Mars, Inc. за България
Предраг Милинчич, директор на Mars, Inc. за България
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Визитка

Mars, Inc., един от най-големите производители на храни в света, чието портфолио включва марки като M&M's, Snickers, Twix, Orbit, Whiskas и Pedigree, продължава да развива устойчивия си бизнес план за един по-добър свят.

Какви са постиженията на компанията до момента и какво планира за 2025 г. разказва Предраг Милинчич, директор "Mars, Inc. България". Той притежава дългогодишен опит в хранително-вкусовата промишленост и отговаря за дейността на компанията на Балканите.

Как Mars, Inc. изгражда устойчиво бъдеще? Какви са основните цели и постижения на плана "Устойчивост за едно поколение"?

В Mars се ръководим от убеждението, че светът, който искаме утре, започва с начина, по който правим бизнес днес. Ето защо стартирахме плана "Устойчивост за едно поколение", който цели намаляване на вредното въздействие върху околната среда, цялостно подобряване качеството на живот, насърчаване на устойчиви земеделски практики и създаване на устойчиви и рециклируеми опаковки.

Имаме няколко значителни постижения, включително намаляване на нетните емисии с 6.1%, преобразуване на 20% от опаковките ни в такива за многократна употреба, рециклиране или компостиране, както и използването на 100% устойчиво добита риба в продуктите за домашни любимци в Европа. Работим активно за постигане на целта си до 2025 г. да използваме100% устойчиво какао в партньорство с доставчици, следвайки строги екологични стандарти. Вече 61% от използваното от нас какао отговаря на изискванията. Внедрихме и системи за надлежна проверка за правата на човека във всички свои производствени обекти в света.

Какви са наблюденията ви върху свършеното досега и какви са бъдещите ви цели?

- В Mars се ръководим от петте принципа:качество, отговорност, взаимност, ефективност и свобода. Работим усилено да произвеждаме продукти с най-добро качество, които се добиват и опаковат по устойчив начин. С гордост мога да кажа, че досега сме постигнали значителен напредък в постигането на целите си и нямаме намерение да забавяме темпото. Освен постиженията, които вече споменах, компанията цели да елиминира неустойчивото използване на водни ресурси в своите операции, като поставената цел е намаляване с 50% до 2025 г.

Какви са инвестициите за преустройство на бизнеса ви във все по-социално отговорно и устойчиво бъдеще?

- Планът "Устойчивост за едно поколение" стартира през 2017 г. с бюджет милиарди долари, като инвестираме в научни изследвания, нови технологии и в изграждането на трайни партньорства, за да подпомогнем прехода към по-устойчиво бъдеще. Инвестирахме в над 12 000 вида опаковки, източници на възобновяема енергия, преструктуриране на веригите за доставки, за да се предотврати обезлесяването, и в системи за проверка на човешките права в производствените ни обекти.

Как анализирате практиките си за опазване на околната среда, базирано на научни доказателства и мненията на потребителите?

- Повечето потребители предпочитат марки, които споделят техните цели и възгледи. Mars се ръководи от целта да създаде един по-добър свят утре, като се справя с екологичните и социалните заплахи. Това са ценности, с които хората могат да се асоциират. Съществуват научни доказателства за изменението на климата, последиците от обезлесяването, социалната несправедливост и Mars се ангажира да се справи с тези предизвикателства чрез научно обосновани действия в подкрепа на Целите за устойчиво развитие на ООН.

Вярвам, че благодарение на целите ни, основани на петте принципа, не съществува предизвикателство, с което да не можем да се справим.